DJ-Sonic Skrevet 12. desember 2005 Del Skrevet 12. desember 2005 Bildene virker ikke hos meg! Marius E 5283881[/snapback] prøv å høyre klikk der bilde skal være og velg "vis bilde" noen ganger så kan dette hjelpe Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Jaja, har ikke jobba på en stund. Vært mye sjuk og giddalaus og tom for noe verktøy, men neste helg skal jeg til Oslo og kjøpe stuff. Dessuten har jeg plukka opp mange tips rundt om kring. Dessuten har planer til neste mod blitt lagt Bare kom med ideer. Jeg er åpen for det Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Update! Ok, ikke akkuratt noe særlig til update, men har fått tak i en liten baufil av denne typen. Dessuten har: Bestemt seg for å sponse meg! Jeg får følgende: > 10x 56 Ohm motstander > 4x Ultrafiolett 5mm LED > 4x Havblå 5mm LED > 8x 62 Ohm motstander Er veldig fornøyd med dette! Gir en STOR takk til Norsk Hobbyelektronikk for spons! Ellers skal jeg til Oslo til helga, og da blir det innkjøp på Clas Ohlson og Elfa. Har funnet fram til følgnende: På Clas Ohlson: Eksperimentkort 5stk Ultrablå LEDs 5mm Krympeslanger Varmluftspistol Limpistol og Lim Skruer Diamantkutteskiver (De her er gode til metall, right?) Og sikkert enda mere På Elfa: Elektronikkbokser Og sikkert mere når jeg er der Kanskje på SHG: UV-blå kabelstrømper m/ verktøy, kontakter, krympestrømper og strips Igjen retter en stor takk til Norsk Hobbyelektronikk som valgte å sponse meg! Bare kom med ideer og sånn Lenke til kommentar
reds Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Gratulerer med spons! Kjekk handleliste også! KUTGW! Lenke til kommentar
chase Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 Har elfa avdeling i norge? Hvor mye frakt er det der ifra? Petter Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 Her! Står der, skal selv på butikken i Oslo Lenke til kommentar
spyro Skrevet 18. januar 2006 Del Skrevet 18. januar 2006 hvor har jeg sett det lodde stativet hen før mon tro 5283350[/snapback] På Clas Ohlson? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2006 (endret) Han har det selv Edit: Hadde tenkt til å bestille Sleeve-set nå, men det var jo dritdyr frakt, så jeg sendte mail til de og spurte om det var mulig å hente det i Oslo. Endret 18. januar 2006 av king_of_kong Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Han har det selv Edit: Hadde tenkt til å bestille Sleeve-set nå, men det var jo dritdyr frakt, så jeg sendte mail til de og spurte om det var mulig å hente det i Oslo. 5461876[/snapback] bestil fra netshop oslo koster sikkert litt mer men da sliper du porto Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Problemet er at den varen er utgått på netshoposlo.... Pokker, spurte om spons på den varen av Netshop. Altså fri frakt eller rabatt elns Lenke til kommentar
egOIst Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Hmmm, dette her kan jo bli digg dette her da... =) gleder meg til det kommer en ny update igjen her. =) mvh Arne Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Hei. Har dere noen gang vert innpå tanken om å bestille i fra utlandet, det hender faktisk noen ganger at det er billigere pluss at det mere stuff og hente der. feks. dette stedet Frozecpu Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Hei. Har dere noen gang vert innpå tanken om å bestille i fra utlandet, det hender faktisk noen ganger at det er billigere pluss at det mere stuff og hente der. feks. dette stedet Frozecpu 5472431[/snapback] Der har de sinnsykt mye bra stuff, skal se å få bestilt noe der hvis jeg får råd. har allerede en liste med masse rart jeg ønsker meg! Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) egOIst: Takk for komplimentet. Skal forsøke å leve opp til det DJ-Sonic: Har tenkt på det å kjøpe fra utenlandske butikker, men gidder ikke, men jeg har tenkt til det til neste prosjekt Dessuten, det ser ikke ut som Elfa er åpen på lørdager, så jeg må nok finne på noe annet enn de elektronikkboksene. Jeg finner vel noe på Clas elns Snart må jeg gå ut Endret 21. januar 2006 av king_of_kong Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 UPDATE! Ja, da er handleturen ferdig, jeg har kjøpt mye verktøy og sånt Fikk også sponsorgaven fra Norsk Hobbyelektronikk og svar fra Netshop. De vil sponse meg med 150kr avslag på PSU-moddekit Takk til Netshop Skal også kjøpe UV-gul maling til vifter, så det vil gi en fin kontrast til det blå indre Men, men. Bilder kommer nå! På Clas Ohlson så var det første jeg fant fram til var denne tingen. En varmluftspistol, mest for krymping av krympeslanger, men kanskje noe plexibøying? Den vil komme til nytte Krympeslanger Ø 3.2mm Limpistol. De fleste skjønner hva denne skal brukes til Eksperimentkort og blå LEDs Diamantkappeskiver. Disse funker kjempebra! Jeg liker de 4- og 6mm bor. Billige og sikkert gode. De er til metall Umbracoskruer M4 og låsemuttere. M4 muttere, maskeringsteip og dobbeltsidig teipbiter Min kjære skuff med alt for mye ting Testa også ut kappeskivene. De funka bra. Fikk ikke kutta ut mye idag. Litt mer oversikt Ja, bildene av sponsen funka ikke, men tingene kommer til nytte. Kom med ideer til modden og sånt. Jeg er åpen for forslag Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Det der var en pen håndfull verktøy Masse brukbare verktøy Du har vel ikke link til kabel krymperne, ledsene og eksprimentkortet? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Krympeslanger Eksperimentkort LEDs Vær så god Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Nå har jeg netopp lest igjenom hele worklogen, og det er en ting jeg lurer på. to ting da. Jeg har enda ikke fått med med helt hvordan vinduet skal bli, skal det være ovalt eller noe firkantet. Det så ut som du holdt på å laget et nytt vindu, og det blir vel ikke festa med noen m6 maskin bolter? det blir vel m4 umbrakoskruer? Og den nettingen din, hvor skaffa du den da? En bra worklog så langt vil jeg si Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Ja, vinduet vil bli firkanta. Og vinduet vil bli vist på utsida, men jeg vet ikke om jeg skal bruke M4 skruer eller sekskant-skruer (M6). Nettinga er skaffa på O.Borgen. En lokal Jernia butikk, men jeg vet ikke om jeg skal bruke den.. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Update! Da har Netshop bestemt seg for å sponse meg. Jeg får 150kr avslag på AC Ryan MORF PSU modding kit, UV Gul Kjøpte også UV Gul maling Så det blir en bedre kontrast i modden nå Ellers er jeg snart ferdig med å kutte ut vinduet. Etter det skal jeg borre hull til skruer og så kutte ut plexi og hull der Det som er igjen nå er: Kutting av vindu. Kutte ut plexi, pusse og polere. Feste plexi. Kutte viftehullet på sida ordentlig. Fikse viftestyringa. Lage et "kontrollpanel". Ikke så fancy Fikse LEDs og sånt. Sleeve kabler. Lakking, inni og utafor. Plassering av komponenter. Rydding.... Det var mye det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå