TeggY Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Skal skrive Eassay/Kåseri om fotball. Noen som kan gi meg en liten clue på hvordan jeg kan starte? Det er det som er stress med skrivesaker.. Starten er alltid et problem for meg, så hvis dere kan hjelpe meg igang skulle dette gå helt fint. På forhånd takk. EDIT: Leif Endret 24. oktober 2005 av TeggY Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Dette bildet viser "skrivesaker". Problemene med de bør være rimelig enkle å løse, ikke sant? De bør gjerne være på plass før man begynner å skrive. Fra spøk til revolver: Et kåseri skal være humoristisk og uformelt i tonen, gjerne med noen "spisse albuer" og syrlige bemerkninger. Det over kunne derfor vært en innledning til et kåseri om f.eks. språk, skriving, skriverier, skrivesaker, bokhandlere, eller hva annet man måtte ha på gjernen. Utfordrer deg nå til å ta et bildesøk på google, etter fotball. Finner du noen bilder som får deg til å tenke på noe annet enn fotball? Glade folk som spiller fotball? Triste folk? Fattige? Rike? Fotball som ødelegger? Ting som ikke har med fotball å gjøre, egentlig? Finner du hooligans? I et kåseri trenger du ikke å komme til noe konklusjon. Du trenger ikke å vite mye om noe, du kan ta utgangspunkt i mer eller mindre hva som helst, og "skrive deg rundt grøten". Husk at kåseriet skal underholde, ikke opplyse! Hva får normale mennesker til å putte en trafikkjegle på hodet, la seg avbilde, og latterliggjøres på internett? [...fortsett stilen din her, skriv deg ut på viddene, og tilbake igjen, så har du det!...] bfisk Lenke til kommentar
TeggY Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2006 Litt sen, men jeg fikk faktisk 5 på skrivedagen Takker for svar, men det ble nok en liten stil om moren min Og dette av den simple grunn at jeg ikke fant tilbake til posten, for jeg fant fram til "mine innlegg" i forrige uka en gang Men, takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå