Gå til innhold

Hvordan installerer man skjerkort?

Silk

Anbefalte innlegg

Bare lurer på hvordan man installerer skjermkortet GeForce 6600 AGP 8x.

jeg vet sånn nogen lunde hvordan, men e fant ut at e har 250 watt max outputt på strømforsyninga mi og skjerkortet krever 300 :( kan e fortsatt bruke det? eller må jeg kjøpe ny strøm foryning?

vis noen har en uide på hvordan og installere skjermkortet, kan dere ha med detaljerete forklaringer og illustrasjoner.....guiden jeg fikk med var veldig forvirrende :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første; les over innlegget ditt før du legger det ut ;)

Det med strømforsyningen din er ikke sikkert, men det finner du ut ved å teste, enkelt og greit. Hvis maskina de holder seg stabil under for eksempel intens spilling går det greit, hvis du begynner å få problemer eller at den mest sannsynlig slår seg av er det på tide med ny PSU! 250W er uansett ikke mye på et nyere oppsett så det hadde ikke skadet med en ny en ;)

Installasjonen er i og for seg veldig enkel og det er mest sannsynlig derfor det ikke ligger serlig mane guider der ute om det! Du vil sikkert se/skjønne hva som må gjøres selv med en gang du åpner PCen du også, men jeg kan jo gi en rask og enkel innføring:

1. Dra ut kablen(e) koblet til ditt det skjermkortet som er der nå.

2. Åpne kabinettdøren din eller dra ut hovedkortet dersom du har hovedkortskuff.

3. Skru ut/ta av/åpne det som holder grafikkkortet fast. Det er som regel en skrue eller klips ved den enden av skjermkoret som kablene sitter i og på enkelte hovedkort er det en liten klips på motsatt side på AGP sokklen som du må åpne.

4. Dra ut det gamle kortet (hvis det har sittet der en stund så kan det være lurt med litt lirking før du napper det ut) og sett så det noe inn.

5. Fest kortet, lukk kabinettet, koble til kabler og start opp maskinen.

6. Ved ny maskinvare kan det ofte (ikke påkrevd) være lurt å formatere så det ikke blir driverkluss, formatering vil jeg ikke gå innpå, men jeg forteller deg heller en alternativ måte:

Avinnstaller driverne til det gamle grafikkortetkortet (start - kontrollpanel, legg til eller fjern programmer, finn driverne og avinstaller) restart og fjern de resterende med Driver Cleaner 3 (søk på google etter det).

Nå kan du legge inn de nye driverne som følger med på CD eller hvis du vil kan du søke etter mer oppdaterte drivere på internett, laste ned og innstallere.

Start om igjen og spill i vei :thumbup:

Edit: Jeg hater deg SteinF :mad:

:p

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

Angående Strømforsyningen er det litt avhengig av hva andre komponenter du kjører. For eksempel optiske drev, harddisker og hvilket hovedkort du har. Ville anbefalt å gå opp minimum 350 watt for å være på den sikre siden.

Å installere skjermkort er ikke vanskelig. Fjern de gamle driverne med Drivercleaner. Skru av pcen og ta ut det gamle skjermkortet. Deretter setter du det nye inn, tilkobler den mulige strømkontakten som følger med til strømforsyningen. Boot maskinen og installer de nye driverne fra NVIDIA.com. Er en fordel å ha med en som har gjort det før. En antistatisk armlenke eller lignende er også å foretrekke. Lykke til!

Arh, P-IN-P var raskere ;)

Endret av Tready
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...