Gå til innhold

Beste GF 7800GT

buestad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har selv XFX7800GT, dette bråker når driverene ikke er lasta inn, feks i bios og under oppstart,(full pupp på vifta) men med ei gang/før innloggingsbildet til windows dukker opp så er det så godt som lydløst..

Starter man et spill, spinner vifta opp men ikke så mye at det blir plagsomt under spillingen... For min del i værtfall... Nå har jeg heller ikke overklokka kortet...

Lenke til kommentar

jeg har et Gigabyte 7800 GT. Skulle egentlig hatt POV sitt, men siden det var utsolgt og jeg ikke orket å vente 1 uke på neste kjøpte jeg det. Og nå har ikke jeg så veldig mye peil med vifter og hvor mye de bråker i forhold til hverandre. Men det er i hvertfall en stor forbedring når det gjelder stillhet i forhold til det gamle kortet jeg hadde som var Geforce 2. Mulig det ikke var en vifte i det hele tatt på det kortet..hehe..

Lenke til kommentar
Bråker ikke xfx kortene? Jeg selv har et 6600gt xfx og jeg syns det bråker som faen, er det eneste som bråker på systemet mitt nå.

5055769[/snapback]

Bråk kommer vel ann på øret som hører.... :)

Jeg synes ikke det støyer så mye at det er plagsomt i værtfall...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har nå kjøpt ny pc med XFX 7800GT. Etter driveren lastes i Win er det ikke et knyst fra skjermkortet så vidt jeg kan høre..

Har testet med CS:S og da er den også helt stille... (trodde ikke det skulle være sånn) men men. må kanskje tweeke driveren lit eller noe.

Har noen erfaring med 7800GT på XP x64?

Lenke til kommentar
Jeg har nå kjøpt ny pc med XFX 7800GT. Etter driveren lastes i Win er det ikke et knyst fra skjermkortet så vidt jeg kan høre..

Har testet med CS:S og da er den også helt stille... (trodde ikke det skulle være sånn) men men. må kanskje tweeke driveren lit eller noe.

Har noen erfaring med 7800GT på XP x64?

5097066[/snapback]

Ingen prob med 7800GT og XP x64...

Lenke til kommentar
Holdt egentlig en knapp på XFX kortet men leste nettop at dette bråker en del mer enn GTX. Jeg trodde at GT bråka mindre, men hvis dette er tilfellet så må jeg kanskje revurdere hele GT opplegget. :dontgetit: Bråker alle GT så mye (Billig vifte?)

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2519&p=5

5053791[/snapback]

Rett ut av boksen så yter XFX bedre enn alle andre GT kort, fordi de klokker den normalt. Men fikk akkurat mitt andre 7800 GT kort (Skal inn i SLI i løpet av kvelden), og de har kommet med ny kjøler på kortet, denne gangen med flere blader på viften, og ren kobber kjøler, så kortet er litt tyngre enn før.

Har ikke hørt om det bråker mer enda heller. Men det bråker ikke normalt vanlig heller.

Men tilbake til trådstarter. Det står på selve pakken til XFX at de må ha 400 w PSU, selv om spesifikasjonene sier 350 w. Men alle GT kort trekker like mye strøm, men regner med at XFX trekker litt mer, ca 85-100 w.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...