Feh Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Om en måned eller to tenke jeg at jeg skulle kjøpe meg en ny forsterker til høyttalerne mine. Selve høyttalerne er et selvbygger sett med 8" bass, en eller annen mellomtone og diskant fra Eltek (mener å huske at det kostet mellom 2500 og 3000 for alle komponentene tilsammen).Selv om det ikke betyr noe, så er hver høyttaler på 150W Har planer om å kjøpe forsterker først, og deretter nye høyttalere. Kommer da enten til å gå for CV-CLSC10" eller 12" (alt ettersom hvor mye jeg må legge på i $ for en forsterker som driver 12" greit.) Jeg tenkte å bruke en ca. 3000+- på en ny forsterker, og en kompis mente at det burde holde for de høyttalerne. Min far derimot er av typen som ikke kjøper noe, hvis det ikke er state of the art, og mente at jeg burde spare minst 6-7000 til forsterker og gå for noen andre høyttalere (dyrere såklart) eller ville jeg bare bli skuffet. Jeg sa da til han at jeg kan umulig bli skuffet med det ettersom "anlegget" mitt i dag består av en 22-146W Radionette 80 Soundmaster som er 16 år gammel! pluss høyttalerne. (kjører i 4 ohm). Vil f.eks noe som NAD C320BEE holde for f.eks CLSC-12, eller burde jeg spare en måned til og kjøpe en dyrere forsterker? Er VELDIG lite kresen på lyd. Er ute etter to ting: Hvor høyt det kan spille, og hvor lenge bassen følger med. Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Nad'n du linker til vil ikke yte rettferdighet mot de høytalerne, og prøver du og spille høyt (veldig) så vil du nok kverke høytalerne dine pga at det er mye enklere å "sprenge" en høyttaler med for liten forsterker enn for stor, selv om det heter at en får aldri for stor forsterker.. Ville heller ha spart opp til minimum NAD C352 eller gå for den større C372! Lenke til kommentar
Feh Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Så C352 ville greid å dra de ganske høyt? 1000 kr. ekstra skal jeg vel klare å leve med 6000 synes jeg blir for mye, ettersom jeg da må vente til februar før jeg kan få råd til noe sånt 4000 kan jeg klare å oppdrive om bare 2 mnd Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 C352 burde klare og dra dem ganske høyt, men jeg tror kanskje den vil slite litt på veldig høye volum, men du legger kanskje merke til selv når forsterkern "sliter".. Av høytalerne du nevner så vil nok C352 klare og drive CLSC 10" versjonen best, men CLSC 12" vil nok gi mere og dypere bass, men vil nok ikke spille like bra like høyt som den mindre versjonen pga litt liten forsterker... Men jeg ser du bor i drammen, så du kan jo bare ta deg en tur til HIFI-Klubben og be dem sette opp forsterker og høytalerne til deg! Har selv handla der og de gir godt med tips og er veldig service innstilt Lenke til kommentar
Feh Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Har vært der flere ganger, men bare for å titte... Har aldri hatt råd til å kunne kjøpe noe slikt før nå Jeg mener å huske at en kompis av meg dro igang et par med CLSC-15 på en av de forige modells NAD forsterkerne rimelig bra. Husker jeg ikke feil stod forsterkeren på 2xca.100W i 4ohm og høyttalerne på 4 ohm (krysskobling eller noe sånn) høres dette fornuftig ut? Det spillte hvertfall noe så deilig høyt edit: selve poenget : Selv om forsterkeren begynte å slite på rundt 70% volum (på knappen) spillte det fletta av folka som satt der... Var bare en ipod som var kobla til forsterkeren. Endret 24. oktober 2005 av Feh Lenke til kommentar
ThoooR Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Her har du d du trenger: http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=20...um=1&Catg=11965 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå