ThaMezzy Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hei! Min far har vært i Hong Kong, Asia og jeg bahan kjøpe et lydkort til meg. Det endte opp med dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312205&cks=PRL Lurer på om noen har samme kort og som kan gi litt tilbakemeldinger. Har selv aldri fått prøvd det. Er det noe bra i forhold til å game, musikk, høre på lyd generelt? Takker for svar på forhånd:) Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Det er karnskje det råeste lydkortet du kan få. (utennom de svæært dyre proff kortene!) Finnes mange tester av det eks fra hw.no: http://www.hardware.no/tester/lyd/sound_bl...al1ty_fps/18508 Fra creative: http://www.creative.com/products/product.a...8&product=14000 Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Er ikke noe god på plassering av hardware så må spørre. Er litt flaut, men here goes: Skal jeg plasserer frontpanelet til lydkortet i fronten på kabinettet? Altså ved CD-rom'ene? Endret 24. oktober 2005 av ThaMezzy Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Er ikke noe god på plassering av hardware så må spørre. Er litt flaut, men here goes: Skal jeg plasserer frontpanelet til lydkortet i fronten på kabinettet? Altså ved CD-rom'ene? 5053510[/snapback] Nei, du skal plasere den bak sammen med skjermkortet, evt. nettverkskort etc. Den må kobles til hovedkortet og hovedkortet ditt tviler jeg på at stikker helt bort ved hardisker og DVD-ROM/CD-ROM og floppy. Lydkortet er et helt vanlig PCI kort som skal bak sammen med resten av korta. Endret 24. oktober 2005 av Stish Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 Er ikke noe god på plassering av hardware så må spørre. Er litt flaut, men here goes: Skal jeg plasserer frontpanelet til lydkortet i fronten på kabinettet? Altså ved CD-rom'ene? 5053510[/snapback] Nei, du skal plasere den bak sammen med skjermkortet, evt. nettverkskort etc. Den må kobles til hovedkortet og hovedkortet ditt tviler jeg på at stikker helt bort ved hardisker og DVD-ROM/CD-ROM og floppy. Lydkortet er et helt vanlig PCI kort som skal bak sammen med resten av korta. 5054401[/snapback] Snakket ikke om PCI kortet, men den andre delen. Det er PCI kort, et frontpanel og en kontroll. Hvor skal frontpanelet? Link: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312205&cks=PRL Lenke til kommentar
SuperChris Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Den må kobles til hovedkortet og hovedkortet ditt tviler jeg på at stikker helt bort ved hardisker og DVD-ROM/CD-ROM og floppy. 5054401[/snapback] Bra gjort å være vittig når du ikke har snøring på hva du snakker om.. Ja frontpanelet skal monteres i front i en ledig plass slik som CD/DVD står i. Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Både PCI-kortet og drevmodulen skal ha strøm fra PSU. Midikontakter på begge slik som det er på floppyene. Vær nøye med å få på den IDE kabelen riktig som forbinder kort og modul, ellers vil du oppleve merkelige feil under installeringen. Jeg anser dette kortet som mitt beste hardwarekjøp i år. Det er helt utrolig bra. Endret 25. oktober 2005 av Cluster1 Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Gled deg Lydkortet er kjempebra og personlig synes jeg du får hva du betaler for:) (Kanskje kunne spart et par hundre kroner med å ha mindre Fatality sjit oppi pakken men ) Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 (Kanskje kunne spart et par hundre kroner med å ha mindre Fatality sjit oppi pakken men ) 5056901[/snapback] Hehe, bare esken må jo ha kostet en par hundre kroner Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Takker for alle svar. Takk for bildet, Cluster1. Virker som alle syns kortet er bra, så det betyr at jeg blir fornøyd når jeg får det i morra. Hehe. Skal løpe hjem fra skolen:P Takker igjen for alle svar:) Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 For meg er SB X-Fi totalt uaktuelt, da kortet er helt ubrukelig i noe annet OS enn Windows. Creative har til nå ikke villet utgi specs på kortet eller utvikle egne, proprietære Linux/UNIX-drivere. Får håpe at noen gjør en reverse engineering av driverne, akkurat på samme måte som ble gjort med webcam-driveren i windows. Lenke til kommentar
ThaMezzy Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Tenkte jeg skulle si ifra om at jeg har fått mitt lydkort og at jeg er strålende fornøyd. Fett med det frontpanelet egentlig, veldig handy i noen sammenhenger. Takker igjen for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå