LarsP Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Kan ikke si meg helt enig i det. Che var nok ikke godgutt han heller, men helt i Adolfs klasse var han vel aldri. Når det er sagt har jeg ikke sansen for Che klær heller. 5061026[/snapback] Det var faktisk smakløsheten som gjorde skjorta interessant. Får meg til å tenke på en viss T-shirt Hell-skjorte: Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Hoho, jeg har den t-skjorta. Bombe? Ohyes. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 selv om de gjørde mye jævelskap så var det faktisk tyskerne som innførte barnetrygd under krigen.... Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) selv om de gjørde mye jævelskap så var det faktisk tyskerne som innførte barnetrygd under krigen.... 5064299[/snapback] ja, samt fikk folk arbeid Endret 27. oktober 2005 av Jonki Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Og stoppet den ville inflasjonen som herjet i Tyskland etter WW1. Folk trengte en trillebår med sedler for å kjøpe et brød... Lenke til kommentar
Potetdamen Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 oy oyoy skinhead booåååy... your moi boi boi boooiihh oo Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Morsomt nok dret Hitler seg ut når han valgte begrepet arisk, det kommer fra midtøsten/India. 5060937[/snapback] Hitler dreit ikkje seg ut på nokon ting. Han meinte at den ariske rasa stamma frå Himalaya, og at folk frå Atlantis også stamma der frå. Etter at Atlantis sonk, vandra visstnok folk til Tyskland. Hitler sendte blant anna ekspedisjonar med Heinrich Himmler og SS for å underbygge desse påstandane. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Kult at Hitler fant Atlantis da. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Morsomt nok dret Hitler seg ut når han valgte begrepet arisk, det kommer fra midtøsten/India.5060937[/snapback] Hitler dreit ikkje seg ut på nokon ting. Han meinte at den ariske rasa stamma frå Himalaya, og at folk frå Atlantis også stamma der frå. Etter at Atlantis sonk, vandra visstnok folk til Tyskland. Hitler sendte blant anna ekspedisjonar med Heinrich Himmler og SS for å underbygge desse påstandane. 5066202[/snapback] Og det er ikke å drite seg litt ut fordi ... ? ... han tok totalt feil? ... det ikke eksisterer raser innad blant menneskene? ... Himmler aldri fant bevis for "rase"teoriene i Himalaya? ... Atlantis er en saga skapt av Platon for å illustrere den perfekte bystat, og dermed bevise at denne kan finnes? EDIT: Begrepet arisk har blitt brukt siden 1900 om en hypotetisk folkegruppe nå kallt proto-indo-europeere, et prehistorisk folk fra tidlig bronsealder, som snakket det hypotetiske språket proto-indo-europeisk. Proto-indo-europeisk er tenkt som stamfaren til alle indo-europeiske språk (blant andre: bengalsk, engelsk, fransk, tysk, hindi, portugesisk, russisk, og spansk) Proto-indo-europeere skal ha bodd i områdene nord for Svartehavet og senere spredd seg utover mot de fire himmelhjørner. Teorien er i dag (svært) omstridt, les litt mer her: Aryan invasion theory EDIT2: Ved nærmere ettertanke kan det være Alfred Rosenberg som innførte tanken om den ariske rase inn i nazismen. I så fall; my bad. Endret 27. oktober 2005 av olefiver Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 selv om de gjørde mye jævelskap så var det faktisk tyskerne som innførte barnetrygd under krigen.... 5064299[/snapback] Som et ledd i å øke fødselsraten Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 ... det ikke eksisterer raser innad blant menneskene?5066353[/snapback] *kremt* Kaukasisk, negroid, asiatisk... Ingen raser sier du? Jo, det er raser innad blant menneskene. Men spiller det noen rolle? Ikke for meg iaf. Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) ... det ikke eksisterer raser innad blant menneskene?5066353[/snapback] *kremt* Kaukasisk, negroid, asiatisk... Ingen raser sier du? Jo, det er raser innad blant menneskene. Men spiller det noen rolle? Ikke for meg iaf. 5066428[/snapback] *kremt kremt* Tanken om raser innad blant menneskene er i dag MEGET omstridt. DNA-forskning har funnet ut, uten tvil hvis du velger å "tro på DNA", at alle mennesker til syvende og sist stammer fra Afrika (jeg har sett dokumentar på National Geographic så ) Dette har de klart fordi Y-kromosonet, den lille slyngelen som gjør menn til menn, arves direkte fra far, så en har en ubrutt linje fra deg og meg, tilbake til "urmannen". Nja, dette blir sterkt forenklet da, men prinsippet er det samme. [OBS!] **Dette avsnittet er egentlig irrelevant** Annen forskning har vist at det IKKE er en ubrutt linje fra den første menneskeapen til Homo Sapiens (oss). Naturen eksperementerte lenge med mange forskjellige menneske arter (raser). Mennesket har vært "alene" på kloden de siste 200000 åra, noe som er første "gang" på mange milioner år. Som du kanskje skjønte mener jeg at dette er bedre bruk av begrepet rase og mennesket. Meg om det. [/OBS!] Les mer her da vel: Validity of human races Endret 27. oktober 2005 av olefiver Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Og det er ikke å drite seg litt ut fordi ... ? ... han tok totalt feil? ... det ikke eksisterer raser innad blant menneskene? ... Himmler aldri fant bevis for "rase"teoriene i Himalaya? ... Atlantis er en saga skapt av Platon for å illustrere den perfekte bystat, og dermed bevise at denne kan finnes? Poenget mitt her er at du meinte han dreit seg ut fordi at han betegna den ariske rase som reine europearar, og at han ikkje visste at den ariske rasa liksom stamma frå Himalaya. Noko han visste. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) olefiver: Du er klar over forskjellen mellom begrepene art og rase? Endret 27. oktober 2005 av Glint Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 art art f1 el. m1 (fra lty, ty., opph 'pløyd land', besl med ard) 1 medfødt egenskap, (naturlig) anlegg 2 beskaffenhet, slag være av en slik a- at ... / et problem av åndelig a- / skadens a- 3 grunnenhet i det biologiske systemet, undergruppe av dyre- el. planteslekt der individene får ensartet avkom a-enes opprinnelse / neds: kjenne a-en den typen mennesker rase I rase m1 (fra it.) gruppe individer innenfor en art med arvelige fellestrekk som skiller dem ut fra andre grupper den hvite r- / den nordiske r- / fer-, hester- Lenke til kommentar
olefiver Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Poenget mitt her er at du meinte han dreit seg ut fordi at han betegna den ariske rase som reine europearar, og at han ikkje visste at den ariske rasa liksom stamma frå Himalaya. Noko han visste.5066978[/snapback] Vel, ja og nei. Nazistisk raseteori har rot i gjeldene dogma i Thule organisasjonen, en gruppe med mange høytstående nazister som medlemer. Thules dogma er tatt fra Helena Petrovna Blavatskys bok The Secret Doctrine, the Synthesis of Science, Religion and Philosophy som erklærer den ariske stamme som den femte "rot rase" og daterer arienes opprinnelse en million år tilbake, fra Atlantis. Europeere er ikke ariske, men ariene er (blitt etter utvandringen) europeiske; Rosenberg snakker om Arisk-Nordisk (arisch-nordisch) eller Nord-Atlantisk (nordisch-atlantisch), og de vandret til europa fra Atlantis via Himalaya. Så forresten, sånn halvveis, en dokumentar om denne Himalaya-ekspedisjonen. Ingen entydige bevis, forskerene ville ut igjen, men der kom krigen gett. Etter å ha repetert litt om temaet må jeg delvis trekke tilbake min post om at Hitler dret seg ut siden det ikke var Hitler som satte begrepet arisk. Men jeg står fortsatt ved at Hitler dret seg ut sånn generelt olefiver: Du er klar over forskjellen mellom begrepene art og rase? Jepp, jepp. Åffer spørr'u? Hmm, *lese lese* AHA! Tenker du på dette avsnittet? Annen forskning har vist at det IKKE er en ubrutt linje fra den første menneskeapen til Homo Sapiens (oss). Naturen eksperementerte lenge med mange forskjellige menneske arter (raser). Mennesket har vært "alene" på kloden de siste 200000 åra, noe som er første "gang" på mange milioner år.Som du kanskje skjønte mener jeg at dette er bedre bruk av begrepet rase og mennesket. Meg om det. Jeg kom ille godt igang da jeg skrev den posten og bestemte meg for å redigere vekk en del, da jeg datt litt utafor tema. Det avsnittet ble av en eller annen grunn stående. Beklageligvis husker jeg ikke poenget sånn på sittende ræv, jeg skrev posten rett før toget hjem fra jobb gikk så jeg måtte kjappe meg. Men jeg står fortsatt ved at mennesket ikke er delt inn i raser, snarere stammer. OG som jeg så, debatten om raser/ikke raser raser fortsatt i fagmiljøet. Endret 27. oktober 2005 av olefiver Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 En tur til Auschwitz, Sachsenhausen og Ravensbrück. Slenger med noen par samtaler med tidsvitner. Viktigste er å bevare disse minnene, mister vi minnene om en grusom fortid kan det skje igjen. Fortiden er ikke for å glemmes, den er for å bli husket. Gjenfortalt. 5054337[/snapback] Quoted for truth, vi må for all del ikke glemme fortiden siden ja "History Repeats" ok det tvillingene... sån er forkastelig, de er klart hjernevasket av en uansvarlig familie og foreldrene deres burde miste foreldre retten med en gang... Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 SangenLang greie. Intervju med dem og moren og slike ting O_o 5058691[/snapback] Åh herregud det ABC intervjuet var bare kvalmt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå