Gå til innhold

X1800XT Beats SLI With 2 7800GTXs

klomp1

Anbefalte innlegg

X1800xt :

*Dobbel kjøleløsning muligjør bedre kjølning og mindre støy.

5061131[/snapback]

I følge tester så er det mer støy på x1800XT enn på 7800GTX...

ATi kortet utvikler også endel mer varme og bruker mer strøm enn 7800GTX

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Test av alle ne nyeste toppkortene

Jeg har nettopp oppgradert til pci-e på mitt sokkel 754-system, men jeg gadd ikke å vente til ATIs nye kort er å finne i butikken.  Jeg trengte nytt kort nå, og da ble det et 7800GTX.  Så lenge kortene ikke er i butikken betyr det veldig lite hvor stor ytelsen egentlig er.  Det begynner å nærme seg et halvt år etter 7800-serien ble lansert, og da skulle det bare mangle at ikke x1800xt slår 7800gtx med noen prosent.

5055160[/snapback]

Snodig da at jeg scoret 12890 i 3dmark05 på min uklokka, utweaka FX57 med 7800GTX SLI på første run.

I mens kan alle ATI fanboys vente på X6666 mens jeg spiller BF2, Q4, FEAR etc.  :tease:

5055219[/snapback]

Her er da artikkelen som motbeviser det siste du sa Doom3

synes det er lite fokus på pris/ytelse i denne debatten, 7800 gtx i sli er jo tåpelig dyre greier, ikke jeg som kjøper ett slikt oppsett med det første.

kommer nok et bedre kort innen ett år uansett, som gruser sli, og da , ja hvordan føles det da, når kort til 10000 plutselig ikke er verd det halve engang, og du må bruke nye 10000 for å kjøpe deg de nyeste sli kortene igjen, nei takk. men har du peng å bruke så... fins så mye værre ting å bruke peng på.

5055579[/snapback]

Igjen godt poeng. Hvem bryer som at x1800xt får 1000 poeng mer en gtx i 3dmark 05 begge sterkt overklokket vell og merke dette er ikke tall for hvermansen hvis jeg skal si det slik. 7800 Gtx er trolig et mye billigere kort en x1800xt vil være ut i fra prisen på x1800xl. x1800xt fikk jo problemer i fear, doom3, quake 4 etc mot 7800 Gt.

5059900[/snapback]

Her er da artikkelen som motbeviser det siste du sa Doom3

Lenke til kommentar

daniel_984 : Ikke tro at jeg er noe mindre skuffet enn deg ;) , jeg er kjempeskuffa fordi at Ati ikke greide å levere skjermkortene til den tiden de skulle men det betyr heller ikke at kortene blir noe dårligere av den grunn (når de enn kommer).

Når det gjelder minnet så er jeg nok helt enig med Mistapi, mulig jeg formulerte meg litt dårlig men jeg forventer ikke at ytelsen magisk skal øke med 512 minne kontra 256, vi kan faktisk forvente et ytelsetap i noen tilfeller (med saktere klokket minne vel dog å merke) og i andre tilfeller så vil det hjelpe betraktelig (men ikke gi en magisk stigning på ytelsen med 2x eller mere).

X1800xt :

*Dobbel kjøleløsning muligjør bedre kjølning og mindre støy.

I følge tester så er det mer støy på x1800XT enn på 7800GTX...

ATi kortet utvikler også endel mer varme og bruker mer strøm enn 7800GTX

Les på nytt ordet muligjør.

Det er kun avhengig av produsenten av hvilke kjøleløsninger som blir brukt og du vet like godt som meg at det finnes utrolige bra kjøleløsninger som ATI Silencer eller Nvida Silencer som yter godt, kjøler bra og bråker så og si mindre en cpu vifta di.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

*rekker opp handa*, og det er ikke for å spørre læreren om noe.. :p

Malvado: Du hadde et godt poeng isted som jeg glemte å svare på. Det er at de faktisk er "litt unnskyldt" pga dette med forsinkelsen på produksjonsplanet, MEN det rettferdiggjør overhodet ikke _enda_ en papirlansering.... (er så utrolig lei av det, og syns det er direkte dårlig gjort å fyre opp under det utbrente bålet..)

Lenke til kommentar

Vel, jeg er egentlig ikke direkte lei papirlanseringer, whitepapers er ganske kjekt til å fortelle om teknologier som er mulige og løsninger på utfordringer.

Dessuten, svarer ikke tilgjengelighet til eksklusivitet?

Men, fra alvor til spøk.

Jeg skjønner poenget med at folk er lei av at produktene er lanserte, men ingen tilgjengelig. Men hvorfor "bitche" om det som noen bortskjemte unger som er vant med å få ting med en gang? Smøre seg med litt tålmodighet og faktisk være litt "kul". Hehe... Les heller om teknologien og hvordan ting faktisk gjøres enn å sutre over at produktet ikke er tilgjengelig ennå. Det kommer jo ikke noe fortere selv om dere nevner det mange ganger på forumet. Mail ATi isåfall.

Tråder blir "spammet" nesten hver gang ang. dette, og de er som regel ganske off-topic i henhold til trådens utgangspunkt i 99% av tilfellene.

Konklusjonen i denne tråden? For meg: Alt kan klokkes, alt er subjektivt når det vurderes.

Jada, er trøtt...

Lenke til kommentar

Based on the benchmark results we have obtained, we can say for sure that the new high-end lineup from ATI delivers incredible performance in all types of games popular today.

However, we cannot say that ATI’s new flagship product, the RADEON X1800 XT 512MB, is the absolute champion across the board, nor we can say that the XL model is a king of high-end, as both graphics accelerators are noticeably left behind by competing GeForce 7800 GTX and GT in games like Doom III, Chronicles of Riddick, Pacific Fighters and some other OpenGL applications, for example. Nevertheless, when it comes to modern games with intensive use of shaders, such as Battlefield 2, Colin McRae Rally, F.E.A.R., Perimeter, Splinter Cell: Chaos Theory and some others, the new RADEON X1800-series takes the lead.

http://www.xbitlabs.com/articles/video/pri...deon-x1800.html

ATI Technologies promised it would have begun mass shipments of RADEON X1800 XL, RADEON X1300 PRO and RADEON X1300 by October 5, 2005. The faster RADEON X1800 XT is going to be available in mass quantities in a month, on November 5. On the 30-th of November, two mainstream models, RADEON X1600 XT and RADEON X1600 PRO, will join the rest of the family on the shop shelves.

http://www.xbitlabs.com/articles/video/pri...deon-x1000.html

.

Det jeg gleder meg til er at prisene på 7800 nå kanskje faller en del før jul.

Lenke til kommentar

nei men når jeg har sett tester, hørt om ting, sett det over alt uten å få tak i det, fått utlevert specs og fåt vite alt som har med tingen å gjøre, faktisk nesten fått vite mer en jeg hadde funne ut selv så er det da ikke like gøy med en ny ting man allerede vet nesten alt om, en et produkt som du bare vet litt om pga du ikke har 1-2 mder på å lese om.

Lenke til kommentar
Rekk opp hånden de som er lei av å lese om x1800xt`s Nitro klokking + kritiker tester + datoer som aldrig blir holdt

Jeg har to hender i været (skriver med nesa)

5064139[/snapback]

Meg meg meg...

Det er vel hovedgrunnen for at jeg nå sitter på et 7800gtx kort, ble veldig lei av å vente. Pluss var vel også kanskje på tide å teste nvidia siden de to siste kortene mine har vært ati.

Lenke til kommentar

Sklir ikke dette litt ut egentlig? Mye synsinger, meninger, teorier og spekulasjoner ute og går nå! Jeg mener x1800xt er ikke lansert enda, det er en ting. En annen er at tester som er der ute er jo tester med kort som ikke er ferdige versjoner. Altså pr. dags dato er det ingen 100% nøyaktige og konkrete svar på noe som helst.

Leste i en annen tråd at det er rykter om at x1800xt som skulle bli lansert 5.nov. blir utsatt enda litt til, og hvis det er tilfelle tyder det på at produktet IKKE er klart enda :thumbdown:

Artig at det kan bli en sånn utrolig ati vs nvidia tråd, av ikke eksisterende kort, skal vi begynne å krangle om R580 serien og hva den nå nye serien til nvidia vil hete, hvem er best av de 2?

Har lest at R580 knuser neste serie fra nvidia hahaha LOL NOT ;)

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Selv om x1800xt klokker sinnsylt bra, og får et rått resultat i 3dmark, betyr det langt fra nær at det kan kjøre på de klokkehastighetene over tid eller i spill. kan selv kjøre på høyere klokkehastigheter i 3dmark en i dataspill. Ekstreme kjølemekaninmer gjør vel også at kortet kan bli ødelagt etter få uker?

Det jeg mener er at x1800xt ikke kan kjøre med den klokkefrekvensen i lengere perioder i spill, og derfor burde ikke et overklokket x1800xt legges opp imot et uklokket 7800GTX! :thumbup:

Lenke til kommentar

Poenget til Goodal tror jeg er det at vi faktisk ikke vet en skitt, ja vi hører noen rykter om nitro klokking, at det er 1 hakk kvassere en 7800gtx + mange overklokkings myter, som faktisk er alt vi har-Myter. Vi aner ikke hvordan kortet som kommer i salg yter eller når det kommer.

Videre ser det ikke ut som veldig mange webshopper akkurat hiver seg over x1800xl, har kunn sett det på databutikken.no, og som den eneste butikken har de dem fortsatt på lager og de har satt dem ned med 200kr etter bare 1 uke. Bygde nettop en ny pc for en kar å tenkte ikke en gang på et Ati kjøp, det har aldrig skjedd før, tenkte over det etter mitt kjøp :hmm:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Viss dere bestilller, så får dere jo kortet så snart som mulig... De som har stått lengst i kø får først fra butikkene. Så det lønner seg altså å bestille snarest, selv om det står "ubekreftet" på dato når butikken regner med å ha fått inn nok kort til at de kan ha de på lager...

Det var samme styret med både x800 og 6800 i fjor... jeg bestillte bare selv om det stod ubekreftet på webshoppene og fikk kortene etter ca en ukes venting... Det kan en vel leve med...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...