RBW Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Vi har testet tre hovedkort basert på Intels toppmodell innen brikkesett, 955X. Hvilket av kortene klarer seg best? Les mer Lenke til kommentar
nosto Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) 265 med asus kort bare.var nok cpuen ja.mitt klarer fint 300. Endret 25. oktober 2005 av nosto Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hva er den flate røde porten under parallellporten? http://www.hardware.no/tester/hovedkort/95...test/asus_2.jpg Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hvorfor er ikke alle kortene klokket likt?? Det er vel ikke noe stort problem å sette alle til 204mhz fsb? ytelsessammenligningene fremstår for meg som helt uten mening siden du tester helt forskjellige oppsett... Lenke til kommentar
knut Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hva er den flate røde porten under parallellporten?http://www.hardware.no/tester/hovedkort/95...test/asus_2.jpg 5052874[/snapback] Det ser ut som en E-SATA kontakt. Til bruk på eksterne harddisker med samme kontakt. Det gir en del bedre ytelse enn USB og FireWire, og kommer på flere og flere produkter. Men jeg har aldri sett det på et hovedkort før. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hva er den flate røde porten under parallellporten?http://www.hardware.no/tester/hovedkort/95...test/asus_2.jpg 5052874[/snapback] Er nok Ekstern sata kontakt. Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Hmmmm, skjønner ikke helt det med det dårlige resultatet til Asus...... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 God artikkel, men jeg fant to leifer. MSI-siden: # Brakett med to FireWire-kontakter # Brankett med to USB 2.0-kontakter Overklokkingssiden: Med en multiplikator på 14x og 266 MHz QDR havnet vi på 3,73 MHz. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Litt off topic muligens,men hvorfor har ikke alle kort som lages slike sataporter som disse har, de er jo mye bedre/stødigere enn de som er på feks 939 kortene. Det eneste 939 kortet jeg har sett med slike er Asus sitt premium kort, det har 4 slike + 4 av den "gamle " typen . Lenke til kommentar
Akke Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Synd dere ikke fikk testet Gigabyte sitt kort også. (8I955X royal) Føler dog at jeg valgte rett, masse I/O og strømstabilisator. (U-PLUS DPS) Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Har nå testet Asus kortet i flere omganger... Tror det var prosessoren som var flaskehalsen i denne testen... Muligens også minnet.. Hovedkortet har jeg overhodet ikke noe tro på at det var.. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Har hatt Asus P5wd2 premium nå eit par måneder... Knall kort. Superstabilt, også i overklokka tilstand seffølgelig. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Hva er den flate røde porten under parallellporten?http://www.hardware.no/tester/hovedkort/95...test/asus_2.jpg 5052874[/snapback] Er nok Ekstern sata kontakt. 5052970[/snapback] Er det noen forskjell på en ekstern sata-kontakt, og en vanlig s-ata-kontakt? Mitt A8N-premium har også mulighet for "ekstern" sata, dvs at man kan installere en brakett i bakkant, som har sata-kontakter. Vil denne funke på akkurat samme måte som en ekstern stata-kontakt? AtW Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) E-SATA: "eSATA provides more performance than existing solutions and is hot pluggable. * Key benefits of eSATA:Up to 6 times faster than existing external storage solutions: USB 2.0, & 1394 * Robust and user friendly external connection * High performance, cost effective expansion storage * Up to 2 meter shielded cables and connectors " SATA og E-SATA plugger: "Here is the external single lane connector. The external cable connector is a shielded version of the connector specificed in SATA 1.0a with these basic differences: • The External connector has no “L” shaped key, and the guide features are vertically offset and reduced in size. This prevents the use of unshielded internal cables in external applications." Les alt her: http://www.sata-io.org/esata.asp mvh .Guru Endret 25. oktober 2005 av Slettet+9018234 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Jaja, erglig da, er bare "interne" plugger på den brakketten min. Vet ikke om jeg får bruk for det noen gang, men hadde jo sikker vært kjekt å ha. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå