Delphi Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Jeg har nå, etter å ha lest 10 sider bakover med tråder om problemet mitt, ikke funnet noe svar, så nå lager jeg min egen... Jeg har 2 pcer som jeg vil dele filer mellom på et nettverk. Begge pcene kan se hverandre i mine nettverksteder, men hver gang jeg prøver å koble til en av dem får jeg melding om at tilkobling ikke er tillatt. Begge pcene kommer på nettet uten problemer. Routeren er en D-Link DI-604 og begge pcene kjører win XP Pro og er i samme arbeidsgruppe Det er en firewall innebygd i routeren, som har noen basic innstillinger som jeg ikke får slått av, men det er ingen software firewall som kjører på noen av pcene. jeg kommer ikke på noen flere opplysninger som kan være veldig nyttige nå, spør hvis dere trenger noe mer. og tilslutt et helt annet spørsmål som jeg håper noen kan svare på: på skolen bruker vi endel data i undervisningen, og de er koblet til netter via et trådløst nettverk. Nå vi sitter på msn og snakker sammen tar det ofte opptil 2-3 minutter til meldingen kommer fram, selv om vi snakker med folk som sitter 1/2 meter fra oss selv. hvorfor er det sånn? - Delphi Lenke til kommentar
StupidNick Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 jeg bruker MSN til å sende filer rundt i nettverket, det går dritfort. Lenke til kommentar
CrapBag Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) og tilslutt et helt annet spørsmål som jeg håper noen kan svare på: på skolen bruker vi endel data i undervisningen, og de er koblet til netter via et trådløst nettverk. Nå vi sitter på msn og snakker sammen tar det ofte opptil 2-3 minutter til meldingen kommer fram, selv om vi snakker med folk som sitter 1/2 meter fra oss selv. hvorfor er det sånn? 5052562[/snapback] Har det helt likt der hvor jeg går på skolen. Det som gjør at det tar lang tid er at MSN bruker port 80. Altså porten der all annen trafikk går. Ofte tar det tid for de utdaterte systemene, som de fleste skoler kjører på, å filtrere alt denne informasjonen. Kan forklare det litt nærmere. Først går meldingen din inn i et system som filtrerer og logger alt informasjon som flyter på ditt "subnet" (xxx.xxx.xxx.xxx). Så går meldingen din videre ut på WWW og tar samme lange omvei tilbake. Jeg tipper skolen din ikke har noen andre porter åpne enn port 80. Jeg fant ut at på det trådløse nettverket på skolen min så var port 23 (telnet) åpen Så nå bruker jeg og noen andre kamerater i klassen denne porten istedenfor port 80. Funker fjell. Akkurat som å sitte på en vanlig ADSL linje P.S: Brukte nmap som er et open-source program for å finne ut hvilke porter som var åpne. Tok meg ca. 50 sekunder.. Endret 24. oktober 2005 av CrapBag Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Du hadde to spørsmål Delphi, det siste har du fått svar på. Det første var om adgang til den andre PCen. Det som trolig mangler er du må gi adgang til andre på masknene. Stikkord er: de filene, event. hele disker, høyreklikk - egenskaper og velg deling. Du får da huke av for: del denne mappenpå nettverket. Det du da har delt vil bli synlig i "Mine nettverkssteder" Så er det brannmur, der må du gi tillatelse til nettverk. Nå kjenner jeg ikke den D-Linken din så der må du lese manualen, om den gir problem. Om du har vansker er det mulig å slå den av for å se hvor problemet er. Win. brannmur kan settes til å akseptere nettverk. Lenke til kommentar
Ducklink Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Bruk dc sett opp hub ynhub eller noe søk på google Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Edit:feil plass. beklager Endret 24. oktober 2005 av BigJackW Lenke til kommentar
Delphi Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 CrapBag: takk for svar, skal teste det der Targa_PC: Jeg har delt mapper, men jeg får fortsatt ikke tilgang og i manualen til Routeren står det nesten ingenting om firewall-delen, men jeg kan prøve å se enda grundigere gjennom d-link sin hjemmeside. anyways, takk for svar, selv om jeg ikke har fått løst problemet mitt noe mer enda - Delphi Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Noe som har hjulpet er å bruke Win. veiviser, "innstallere et hjemmenetverk eller et lite kontornettverk". Den ruteren skulle egentlig ikke plage deg. Men som sagt "dissable" den og se om du får tilgang. Hjelper det ikke så er det bare å "enable" firewall. Her er en link du kan ta en titt på. Endret 24. oktober 2005 av Targa_PC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå