atco Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 Jeg bare MÅ få skryte av http://www.itbutikken.no! Tirsdag denne uke kl. 0935 bestilte jeg et Canon Powershot S40 (lagervare). 10 min. etter hadde jeg allerede fått mail med bekreftelse på ordre,"track and trace". 1040 ble varen sendt fra Danmark.....! På "track and trace" så står også pakkenr. så du kan følge pakkens vei. Torsdag kl 1320, ringer det på døren, og julenissen kommer :smile:. Et lett napp med kortet i julenissens bærbare terminal, 8344.- ut av konto (m.a.o 1700.- billigere enn i butikk), og kameraet er i mine skjelvende hender . Dette er internett shopping på sitt beste!!!!!!!!!!! Jeg må også si meg imponert over posten, de har blitt moderne, å betale 144.- for å få en pakke fra Danmark og levert på døra på 2 dager, synes jeg er en kjempedeal :smile: Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 30. november 2001 Del Skrevet 30. november 2001 Butikken fungerer bra sålenge alt går smertefritt for seg. Men bare vent til det enten oppstår en feil eller mangel/misforståelse med varen, Ikke at de er så mye mer dårligere enn andre "seriøse" norske firma, men du merker lett at du har kjøpt ifra utlandet... Lenke til kommentar
atco Skrevet 1. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2001 Utdyp dette gjerne nærmere er du snill.... Så vidt jeg forstår så er det et fett om kameraet kommer fra Danmark el. Norge mht. garanti.... Fortell om erfaringene dine..... Lenke til kommentar
Rabagastronom Skrevet 15. mai 2002 Del Skrevet 15. mai 2002 Ja.. De er sikkert helt greie å handle med hvis du får en vare som virker, og du ikke trenger å snakke med de igjen. Det er den ideèlle kunde i ITbutikkens øyne. Alle andre kunder er "annenrangs". Bestilte et kamera (Nikon Coolpix 995) fra ITbutikken og fikk det tilsendt ganske kjapt. Det viste seg imidlertid at blitzen på kameraet var defekt, og jeg opprettet en retursak samme dag som jeg mottok kameraet. Her følger en liten utskrift fra retursak-loggen til IT-butikken: ************************************** Retursak opprettet: 16-03-2002 10:13:23 Afventer ankomst til lager. 25-03-2002 12:48:03 Vare modtaget. Videregivet til tekniker Skal sendes til leverandør. 10-04-2002 14:46:07 Vare afsendt til leverandør Der skal rykkes for tilbagelevering 18-04-2002 16:23:29 Har rykket leverandør for varen retur. 29-04-2002 11:47:39 Har rykket leverandør for varen retur. 07-05-2002 13:23:21 Har rykket leverandør for varen retur. 15-05-2002 13:38:31 Har rykket leverandør for varen retur. Nåværende status: Afventer varen tilbage fra reparation Siden15-05-2002 13:38:31 ************************************** De mottok altså pakken den 25. mars, de gir den videre til en av sine teknikere, som presterer å bruke over 2 uker (derav 9 arbeidsdager) på å lokalisere feilen og å bestemme at, jo, denne varen er defekt. Så sender de da varen til leverandøren deres for reparering den 10. april. Og nå begynner det som irriterer meg mest.. Der skal rykkes for tilbagelevering.. Der ligger da kameraet mitt til leverandøren sies det, de påstår de maser på leverandøren for å få retursaken ut av verden. I virkeligheten sitter de antageligvis og klør seg bak og sender nye varer ut til kunder de helst ikke vil høre mer fra. I mens har min datter blitt født og døpt, uten at jeg har et kamera og dokumentere det med. I 2015 konfirmeres hun.. Nå har de "rykket" i 5 uker, og like lenge har det rykket i avtrekker-fingeren min. Heldigvis lå det ikke ved noe angrefrist-skjema i pakken fra IT-butikken, som betyr at jeg får utvidet fristen til å heve kjøpet til 3 måneder. Styr unna IT-butikken -Rune [ Denne Melding var redigert av: Rabagastronom på 2002-05-15 13:53 ] Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 16. mai 2002 Del Skrevet 16. mai 2002 Glimrende om folk kan legge inn sine erfaringer med nettbutikker i Hardware.nos webshopseksjon. Her har vi et erfaringsskjema slik at andre kunder kan dra nytte av deres erfaringer. MLW Lenke til kommentar
frapette Skrevet 31. mai 2002 Del Skrevet 31. mai 2002 Skal det virkelig være slik at hvis man får en vare med feil, så skal det repares? Jeg mener virkelig at en slik vare skulle vært byttet ut med en ny tilsvarende vare uten spørsmål.(når feilen er opplagt fabrikk, og ikke kjøper,s feil) En ny vare som leveres med feil, og blir reparert er i mine øyne ikke en fullgod vare, som man har betalt dyrt for. Hva sier egentlig kjøpsloven om slike tilfeller? Fydda for en sur situasjon for en som bruker 8000-9000 kroner og gleder seg til å ta i bruk noe man har kjøpt. Lenke til kommentar
GviA Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Kan du ikke bare sende den tilbake og få pengene igjen? Grunn: Er ikke fornøyd med varen pga ødelagt blitz. Send pengene tilbake. (Vel i denne duren, bare mer formulert) =) Lenke til kommentar
eldorado2097 Skrevet 12. juni 2002 Del Skrevet 12. juni 2002 Quote: Den 2002-05-31 12:10, frapette skrev:Skal det virkelig være slik at hvis man får en vare med feil, så skal det repares?Jeg mener virkelig at en slik vare skulle vært byttet ut med en ny tilsvarende vare uten spørsmål.(når feilen er opplagt fabrikk, og ikke kjøper,s feil)Hva sier egentlig kjøpsloven om slike tilfeller? Det er selger som bestemmer om varen skal repareres, erstattes eller om du skal få pengene tilbake. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 > Det er selger som bestemmer om varen skal repareres, erstattes eller om du skal få pengene tilbake. Ikke nødvendigvis, det vil avhenge av manglene og omstendighetene ellers. Uansett ser jeg at det skal komme en ny lov nå, som gjør at forbrukeren kan kreve å få pengene igjen eller få helt ny vare når det er en feil. MLW [ endret av mlwirak den 2002-06-13 12:31 ] Lenke til kommentar
adm Skrevet 13. juni 2002 Del Skrevet 13. juni 2002 Om du oppdager feil på kameraer kjøpt på nettet kan du jo bare bruke angreretten, viss den enda er gjyldig. Lenke til kommentar
per12 Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Hei, Jeg forstår det som at det er en eller flere jurister her på forumet. Kan noen skrive en kjapp artikkel om hvordan den nye forbrukerloven påvirker nettkjøp - jeg har feks hørt at man etter den nye loven som hovedregel kan kreve en ny vare hvis det er feil på den man kjøpte... Og at dersom reparasjonen tar over en uke har man krav på å få låne en tilsvarende vare i reparasjonstiden. Dette ser for meg ut til å kunne løse problemer som det som er nevnt ovenfor (ITButikken) - eller gjelder ikke loven for danske og svenske butikker som etablerer seg her? mvh Per Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 15. juni 2002 Del Skrevet 15. juni 2002 Både IT-butikken og Databutikken bekjenner seg til norsk lov. Jeg har lyst til å skrive en artikkel om loven etterhvert, men såvidt jeg vet er den vel ikke vedtatt enda. MLW Lenke til kommentar
tofferh Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Er du syk eller ITbutikken er så DRITT. Bare vent til når du får et defekt vare og sender den tilbake og da får du den igjen om 2-4 månder. Lenke til kommentar
Miniguru Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Hei. Har selv handlet flere ganger hos IT butikken. Synes dette er en fin plass å handle. De sender også ut e-mail før garantien utløper og minner deg på at du må skynde deg om varen ikke er helt i orden !!! FLOTT IT butikken!! Har enda tilgode å se noe slik fra andre butikker!! +++ til It butikken. Lenke til kommentar
krakil Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Jeg har også handlet litt med ITbutikken og etter min mening er det kanskje det beste stedet jeg har handlet. Riktignok har jeg ikke hatt noen returer dit men jeg har hatt det flere ganger hos komplett og de er ikke spesiellt bedre...!! Så kjøper du en vare på nettet og den er defekt kan du like godt kaste spannet med en gang... ITbutikken er også av de billigste (var i alle fall før, en stund siden jeg har handlet der nå...) Lenke til kommentar
Anders.S.D Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Bestillte meg ny skjerm i oktober fra IT butikken. De både lova og løy, og datoen for levering som var oppgitt i Track&trace endra seg like fort som vestlandsværet... Det endte med en mail fra IT butikken om at vara var utgått, og ikke kunne leveres. Jeg ble forbanna - men kunne lite gjøre. Bestillte dog skjermen fra Databutikken, og det gikk tre dager, så var den på plass! Det kosta 200kr mer, men så leverte de iallefall varen! Lenke til kommentar
LeXi Skrevet 14. mai 2003 Del Skrevet 14. mai 2003 IT butikken er noe DRITT!!!!!!! kjøpte hoved kort og ram... begge var defekt dette var i 02 og her om dagen fikk jeg tilbake rammen venter enda på hoved kortet... det nytter ikke å ringe eller prøve å sende mail de finner på en dårlig unskyldning hver gang!!!! Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 29. juli 2003 Del Skrevet 29. juli 2003 Samme sjedde med min duron 800. tok 4måneder før jeg fikk ny (duron 1000MHz :o ) og da var den jo utdatert til de grader og jeg hadde allerede kjøpt ny 1000MHz duron. Og det morsomme er at, for 1-2 måneder tilbake sendte jeg inn waterchill radiatoren min til databutikken fordi den lakk inne blandt finnene det varte og det rakk, og jeg kjøpte ny radiator å så på den gamle som tapt. Og tror dere ikke jeg fikk mail med sporingsnummer og greier av databutikken i går? :o Dermed er det fastsatt. Både databutikken og itbutikken har ELENDI service og er j**** treige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå