Gå til innhold

Problem med spill

Ariakas82

Anbefalte innlegg

Heisan. Dette er min første post på forumet deres. har vert her og lest en god del og tenkte tror dere kanskje kan svare meg på ett spørsmål.

Jeg har akkuratt kjøpt meg en ny bærbar med 2ghz m centrino med 1024mb ram og ati radeon x600 (128mb) men problemet er det att det hakker nesten uansett hvilket spill jeg spiller. for og ta ett eksempel Halflife2 som krever 1,2ghz 512ram dette skall vell strengt talt gå glatt på maskinen min? det jeg ikke forstår er enten om jeg skrur garfikken opp eller ned så hakker det like mye. samme problemet har jeg når jeg spiller cs,dod,F.e.a.r og AA også. men ikke når jeg spiller battle field 2. det første jeg har tengt på er drivere til skjermkort eller att 5400 hd(bestilte 7200men fikk feil) ikke rekker men jeg har ikke så veldig peilig på slikt. er det noen som kan hjelpe meg med detta?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

en ny oppdagelse her, som kanskje kan resultere i noen flere svar. spilte cs og dod i går. først startet jeg med elendig grafik lavt på alt. errer ca30min spilling forsvant all hakkinga. det jeg gjorde da var og justere grafikken opp nesten til max og da gikk det også helt glatt. er det noe hardware som trenger oppvarming for og gi max? eller er det noen glupe hoder her som har forslag til hva jeg kan gjøre for og slippe denne"oppvarmingen" lol

Lenke til kommentar

Jeg snakket med levrandør av maskinen i dag og han sa att det var de aller nyeste driverene de hadde sent med. han sa også att jeg burde instalere driverene i riktig rekkefølge. ligger det noe i det? og viss jeg kjørete 2 forskjellige drivere av samme type(ikke helt lett og forklare men han nevnte tutshpad og xter mus. kan dette ha noe og si? Jeg er nemlig helt blank på akkuratt dette området. aldri vert borti en bærbar før.

Lenke til kommentar
Jeg snakket med levrandør av maskinen i dag og han sa att det var de aller nyeste driverene de hadde sent med. han sa også att jeg burde instalere driverene i riktig rekkefølge. ligger det noe i det? og viss jeg kjørete 2 forskjellige drivere av samme type(ikke helt lett og forklare men han nevnte tutshpad og xter mus. kan dette ha noe og si? Jeg er nemlig helt blank på akkuratt dette området. aldri vert borti en bærbar før.

5056703[/snapback]

Ok, skal vi se her.

- Hvor kjøpte du maskinen? Legg gjerne med en lenke slik at vi kan se mer av oppsettet.

- Rekkefølgen av installasjon av drivere skal ikke ha mye å si med mindre vi her snakker om ny BIOS eller operativsystem. Jeg tipper ” tutshpad og xter mus” driverne du snakker om er for touchpad og mus uten at jeg har hørt om noen av dem før. Hvis dette stemmer har de ingenting med skjermkortdriverne.

- Når du installerer en ny skjermkortdriver vil den gamle ikke kjøre lengre. Så du kommer ikke til å kjøre to forskjellige drivere samtidlig.

- Den siste driveren til ATI Radeon for XP tror jeg er Catalyst 5.10 Windows XP, er det de du har? (Og bruker du XP?)

- Hvis du installerer en ny driver, uansett type, og det ikke virker etterpå kan du kjøre en systemoppretning og da får du satt opp maskinen slik den var før du installerte de nye driverne.

Lenke til kommentar

Heisan. det er en withebox(ikke la det skremme dere) vet att ikke de har så bra rykte her på forumet.hehe. men jeg er i alle fall kjempefornøyd med levering ogreier nok om d.

http://www.whitebox.no/default.asp?Action=...fy&nComputer=26

det er denne maskinen med 1024ram 2ghz og ati skjermkortet.

Skal ta og se hvilke drivere jeg har instalert.(er på jobbserru) tror det er de jeg har altså. hadde foresten problemer med og instalere de. rekke følge på drivere mener jeg helt fra chipsett til wlan. jeg instalerte nemlig ikke chipsett drivere før etter noen dager da jeg ikke viste hva det var(sorry for min lite gluphet)haha. kan d ha no å si?

Lenke til kommentar

la in drivere i den riktige rekkefølgen. instalerte de nye driverene. ting virker noe bedre. jeg kan se lost i hd.haha det kunne jeg ikke før. spilla lagger fortsatt men virker som det tar kortere tid for de og "varme seg opp" takk for hjelpa. viss d er noen flere løsninger så bare kom med det.

takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...