Gå til innhold

Problem med activx


Eirim

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjører du ActiveX 9.0c?

5053059[/snapback]

Tenker du kanskje på DirectX 9.0c? ;)

 

Eirim, bruker du Firefox eller Opera?

5053362[/snapback]

 

Hahhaa. Leste/tenkte litt feil der, ja. :p My bad. *føle seg dum*

 

Men ja, du kan kanskje ha slått av/blokkert ActiveX, enten i browseren din, eller i et antivirusprog eller lignende.

 

Edit: La til litt tekst.

Endret av Slettetavmeg
Lenke til kommentar
Kjører du ActiveX 9.0c?

5053059[/snapback]

Tenker du kanskje på DirectX 9.0c? ;)

 

Eirim, bruker du Firefox eller Opera?

5053362[/snapback]

 

Hahhaa. Leste/tenkte litt feil der, ja. :p My bad. *føle seg dum*

 

Men ja, du kan kanskje ha slått av/blokkert ActiveX, enten i browseren din, eller i et antivirusprog eller lignende.

 

Edit: La til litt tekst.

5054463[/snapback]

 

 

vet ikke hva det kan komme av, sikkerhet står på middels i browser, bruker explorer (har også firefox), norton 2005 er installert, men har fungert før.

Lenke til kommentar

@Eirim: IKKE søk eller gjør noe som helst med maskinen din. Dette problemet brukte jeg flere timer på å løse sist uke. Det er en patch som ble lagt ut på Windows Update den 11. oktober som hos ganske mange brukere har ødelagt både ActiveX og Flash i Internet Explorer. Diskusjonen går høyt på Windows Update newsgroups.

 

Jeg løste problemet ved å legge inn en liten registry-fil, etter tips fra en i et forum som faktisk hadde fått filen tilsendt fra Microsoft.

 

Jeg tar sjansen på å legge filen ved her. Last ned til maskinen. Unzip. Så gjør du følgende:

 

Start / Kjør

skriv: regedit

 

Gå til filmenyen og velg Importer. Hent filen, kbactivexfix.reg, som du lagret og pakket ut.

Omstart.

 

Dette gjør du på eget ansvar. For meg var det som om solen gikk opp igjen, og dette er noen dager siden. Alt kjører som normalt, og ActiveX funker både på Windows Update og andre steder.

kbactivexfix.zip

Endret av zjulik
Lenke til kommentar
@Eirim: IKKE søk eller gjør noe som helst med maskinen din. Dette problemet brukte jeg flere timer på å løse sist uke. Det er en patch som ble lagt ut på Windows Update den 11. oktober som hos ganske mange brukere har ødelagt både ActiveX og Flash i Internet Explorer. Diskusjonen går høyt på Windows Update newsgroups.

 

Jeg løste problemet ved å legge inn en liten registry-fil, etter tips fra en i et forum som faktisk hadde fått filen tilsendt fra Microsoft.

 

Jeg tar sjansen på å legge filen ved her. Last ned til maskinen. Unzip. Så gjør du følgende:

 

Start / Kjør

skriv: regedit

 

Gå til filmenyen og velg Importer. Hent filen, kbactivexfix.reg, som du lagret og pakket ut.

Omstart.

 

Dette gjør du på eget ansvar. For meg var det som om solen gikk opp igjen, og dette er noen dager siden. Alt kjører som normalt, og ActiveX funker både på Windows Update og andre steder.

5055137[/snapback]

 

takk for tips, prøvd dette men fungerte ikke, sjekka når jeg hadde sist update og var 19 september, "Valideringsverktøyet Windows Genuine Advantage (KB892130)"

 

kom gjerne med andre tips

Lenke til kommentar
takk for tips, prøvd dette men fungerte ikke, sjekka når jeg hadde sist update og var 19 september, "Valideringsverktøyet Windows Genuine Advantage (KB892130)"

 

Hvis du ikke har oppdatert siden da, ligger nok "feilen" i Windows. Det har nemlig kommet en drøss med oppdateringer siden da. Valideringsverktøyet sjekker at du kjører en genuin versjon av Windows og stenger pirater ute. Du kan prøve å sette Automatiske Oppdateringer til Automatisk.

 

Hvis du har en ekte lisens, besøk Windows Update.

 

Lykke til!

 

Mener ikke å sette deg i bås, bare forklarer hva WGA er :)

Lenke til kommentar
takk for tips, prøvd dette men fungerte ikke, sjekka når jeg hadde sist update og var 19 september, "Valideringsverktøyet Windows Genuine Advantage (KB892130)"

 

Hvis du ikke har oppdatert siden da, ligger nok "feilen" i Windows. Det har nemlig kommet en drøss med oppdateringer siden da. Valideringsverktøyet sjekker at du kjører en genuin versjon av Windows og stenger pirater ute. Du kan prøve å sette Automatiske Oppdateringer til Automatisk.

 

Hvis du har en ekte lisens, besøk Windows Update.

 

Lykke til!

 

Mener ikke å sette deg i bås, bare forklarer hva WGA er :)

5060528[/snapback]

 

joda alt det er greit, dette er en nye acer bærbar maskin , så alt skulle være greit, sikkert bare en liten feil jeg overser, men irriterende er det. Få prøve litt til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
takk for tips, prøvd dette men fungerte ikke, sjekka når jeg hadde sist update og var 19 september, "Valideringsverktøyet Windows Genuine Advantage (KB892130)"

 

Hvis du ikke har oppdatert siden da, ligger nok "feilen" i Windows. Det har nemlig kommet en drøss med oppdateringer siden da. Valideringsverktøyet sjekker at du kjører en genuin versjon av Windows og stenger pirater ute. Du kan prøve å sette Automatiske Oppdateringer til Automatisk.

 

Hvis du har en ekte lisens, besøk Windows Update.

 

Lykke til!

 

Mener ikke å sette deg i bås, bare forklarer hva WGA er :)

5060528[/snapback]

 

joda alt det er greit, dette er en nye acer bærbar maskin , så alt skulle være greit, sikkert bare en liten feil jeg overser, men irriterende er det. Få prøve litt til.

5061473[/snapback]

 

fant løsning på problemet til slutt, både med gmail og windows update

 

http://mail.google.com/support/bin/answer....0973&topic=1525

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...