Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

faktisk ja, har du en mye lavere idle temp så indikerer jo det av det er bra kjøling i systemet og dermed vil automatisk load være betraktelig lavere. uansett så er ikke PWMic det store problemet her. er heller temp på selve cpu jeg er litt nysgjerrig på. målet er som sagt 2800 ved 24/7 bruk.

har litt planer om å bytte ut den 7000 zalmanen min med en 9500, men får se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Idle temp kan være missvisende i så måte, for det er forskjell på kjølerne om de kjøler godt ved høy/lav belastning. En kjøler som har høy idle temp trenger ikke være dårlig i det den strengt tatt skal brukes til; kjøle cpu når den blir varm, dvs. loadtemp.

Lenke til kommentar

joda, men i dette tilfellet så er det ikke montert en kjøler så vidt jeg vet. er ikke PWMic uten kjøler da?

uansett så er det som sagt ikke så viktig med akkurat den delen.

får komme tilbake når jeg har kjøpt meg en 170. håper bare jeg klarer 2800mhz :)

Lenke til kommentar

Idag tok jeg vannkjølinga mi et steg lenger.

Jeg boret hull i veggen lik at jeg kunne montere en radiator på utsida av huset...

På utsida har jeg nå lagt den oppi en bøtte med kaldt vann...

Tempen i idle er 9 Grader og 13 Full load... (Dette ved stock hastigheter)

Sitter nå og tester min 165 på 2906MHz.... funker helt fint. men me høy volt..

(1.66) :whistle:

Det blir nok av med HeatSpreaderen nå ja for få bedre kjøling...

Nå har eg stappa heile frysaren med vann for det skal snart komme isbeter i vannet..

post-27084-1149442176_thumb.jpg

post-27084-1149442752_thumb.jpg

post-27084-1149442819_thumb.jpg

Endret av Oze
Lenke til kommentar
du må passe på at du ikke får kondens på slangene og at det begynner og renne inn imaskina. det har du IKKE lyst til

6241418[/snapback]

For ikke snakke om kondens på cpublokka. Men tror ikke det blir noen fare før du nærmer deg 0 grader på vannet - hvis du har normal/ikke høy luftfuktighet.

Lenke til kommentar

Det går nok fint det.... skal sette opp en vifte slik at evt litt kondens vil dufte bort....

Har aldri gledet meg så mye til vinteren.... Da skal hele bøtta utforbi være klonk IS!

Endret av Oze
Lenke til kommentar

Nå er jeg rett å slett forbauset over hvor bra Skytche Ninjaen er. Med Thermaltake Bigwater klarte jeg ca 2-3min maks på 310x9 altså 2790Mhz.. Dette var med 1.5V og Load tempen lå på ca 58 grader før den ene kjernen stoppet. Nå har jeg kjørt samme hastigheten i 1time og 30minutter på 1.475V, og maks load er 52grader:)

Har allerede klart 12timer med 1.5V, og håper på å jobbe meg nedover mot 1.45 eller helst mot 1.4V :D 2.7Ghz er også dualprime stabilt på 1.3875V i 12timer :D Mot 2.6Ghz med samme volt med thermaltaken.. :p

Lenke til kommentar
vil du ikke risikere at vannet inni slangene fryser også?

6241600[/snapback]

Kjører jeg en heftig blanding med kjøleveske vil jo det gå bra.... da skal den nå klare -20 grader tenker jeg..... men her i stavanger området vil det nå aldri bli så kaldt..

Lenke til kommentar
Når man kjører programmer som SP2004 og PRIME, burde man ikke kjøre andre programmer samtidig da (som og se film, surfe på nettet o.l.) i fare for og generere feil?

6241842[/snapback]

Skjønner ikke helt hva du mener, men det er ikke nødvendig å gjøre noe annet.

Lenke til kommentar
er 1,42-1,45v på en opty 165 mye eller kan jeg fint bruke det 24\7?

Oze: Likte meget godt den løsningen :thumbup:  man får ikke det kaldt nok :devil:

6242273[/snapback]

Kjører 1,55V 24/7, med fasekjøleren kjørte jeg 1,6775V. Ingen problemer med slike lave spenninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...