Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kjørte sp2004 på standard 2000mhz hastighet på en Opteron 170, kjørte da 2.stk. for begge kjerner. Kjørte også azureus med nedlastning i bakgrunn. Jeg fikk feil på første testen. Kan den ikke ha form for program i bakgrunn (som bittorent) når den kjører disse kalkulasjonstestene? Har ikke fått feil før, stresset memory og cpu. Memory er på Auto.

Lenke til kommentar
kjørte sp2004 på standard 2000mhz hastighet på en Opteron 170, kjørte da 2.stk. for begge kjerner. Kjørte også azureus med nedlastning i bakgrunn. Jeg fikk feil på første testen. Kan den ikke ha form for program i bakgrunn (som bittorent) når den kjører disse kalkulasjonstestene? Har ikke fått feil før, stresset memory og cpu. Memory er på Auto.

6121746[/snapback]

Mulig at azareus, som forresten bruker ekstremt mye ressurser til å være et torrent program, lager enda mer belastning for kjerna. Kjør heller 2x prime95, den tyner CPUen til maks.

Lenke til kommentar

6121746[/snapback]

Mulig at azareus, som forresten bruker ekstremt mye ressurser til å være et torrent program, lager enda mer belastning for kjerna. Kjør heller 2x prime95, den tyner CPUen til maks.

6121789[/snapback]

Men selv om du stresser cpu vil den jo aldri gå over 100%, og skal ikke feile på stock klokk what_so_ever!

Lenke til kommentar
Kan det være at Azureus fikk sp2004 til å feile? Skal sjekke uten bruk av Azureus.

6122003[/snapback]

Jeg har dårlig erfaring med Azureus! Sluttet å bruke det etter flere spontanboot. Hva som gjorde vet jeg ikke, men maskina var dønn stabil! Ikke OC som gjorde det!

Lenke til kommentar
På opteron så ville ikke jeg gått over 1,6v etter det jeg har hørt fra noen

Går vel for det samme om det er Opteron eller A64? DC eller SD?

6109406[/snapback]

Det vil jeg ikke svare på for det vet jeg ikke :blush: , dette fikk jeg vite at det gjaldt opty...men logisk sett så burde det ikke ha noe å si. Dette gjelder 24\7 klokk som man skal ha en stund, skal man prøve å sette rekorder så må man bare kjøre på :devil:

Lenke til kommentar

Jeg har nå klokket min opty 165 til 2.5Ghz @ 1.5V (etter bios sin voltmåling, CPU-Z viser en litt lavere spenning.

Har ganske god luftkjøling på CPUen (CNPS9500LED, artic silver + 2 12cm vifter i kabbiset)

Idle ligger prosessoren på 25 grader, leste at man ikke bør gå over 1.6v på opty.

Hvor høyt kan jeg gå før CPUen eventulet tar kvelden?

Kan jeg med sikkerhet sette den på 1.6V?

Jeg måtte også sette minne divider til 100, mister jeg ytelse med dette?

PCen henger seg når jeg setter minne tilbake til 200

Lenke til kommentar
Jeg har nå klokket min opty 165 til 2.5Ghz @ 1.5V (etter bios sin voltmåling, CPU-Z viser en litt lavere spenning.

Har ganske god luftkjøling på CPUen (CNPS9500LED, artic silver + 2 12cm vifter i kabbiset)

Idle ligger prosessoren på 25 grader, leste at man ikke bør gå over 1.6v på opty.

6133730[/snapback]

Du kan kjøre iallefall 1.55V.. Men syns det var mye med 1.5V på 2.5Ghz... Er dette primestabilt da? De fleste ligger jo på 1.35-1.45V ved 2.5-2.7Ghz.. :) Hvordan ram har du da? Må du ha divider, så må du jo det.. :p

Lenke til kommentar

6133730[/snapback]

Dette var MEGET høy spenning enn det jeg regner med du vil trenge på den frekvensen du kjører som også Daffa sier - 2,5Ghz. Gjennomsnittet av alle opty 165 klarer vel 2,5 på stock spenning også tror jeg.. (1,33V) - ¨å starte opp på altså. Stabilitet er en annen sak. :p

med mindre du har en skjeldent dårlig cpu da... :roll:

Endret av nollie
Lenke til kommentar
Jeg har ikke testet noe av stbilitetstester enda, men jeg kjørte BF2 på 2.6Ghz og 1.5 V, og da restarta CPen seg, derfor klokka jeg ned til 2.5Ghz i gjen, og det virker stabilt i spill.

6135107[/snapback]

Vet du hvor mange grader CPU blir under max load da? Selv om den er kald på idle så vil den bli glovarm om kjøler er montert feil/skjevt.

Lenke til kommentar

NY Opteron 165 med ny stepping!

I dag fikk jeg en ny opty 165 fra shg. Den har stepping CCBBE 0615EPMW.

Så jeg har drevet ett par timer med klokking og prime og resultatet er mildt sagt bra. Akkurat nå primer jeg på 2900 MHz@1,39v 42C på vann vel og merke.

På stock vcore (1,34) prima jeg i 1 time og 16 min på 2800MHz før tolmodigheten ikke holdt lenger og jeg måtte høyere. Den ville ikke boote på 1,34v@2900 så jeg måtte opp til 1,37v for å komme inn i windows. Da feila den i prime etter et par min. Økte så til 1,39 og her primer jeg nå på 18'nde minuttet. Spent på hvor dette ender.

2900 dualprime

Endret av ekjr
Lenke til kommentar
NY Opteron 165 med ny stepping!

I dag fikk jeg en ny opty 165 fra shg. Den har stepping CCBBE 0615EPMW.

Så jeg har drevet ett par timer med klokking og prime og resultatet er mildt sagt bra. Akkurat nå primer jeg på 2900 MHz@1,39v 42C på vann vel og merke.

På stock vcore (1,34) prima jeg i 1 time og 16 min før tolmodigheten ikke holdt lenger og jeg måtte høyere. Den ville ikke boote på 1,34v så jeg måtte opp til 1,37v for å komme inn i windows. Da feila den i prime etter et par min. Økte så til 1,39 og her primer jeg nå på 18'nde minuttet. Spent på hvor dette ender.

2900 dualprime

6139967[/snapback]

Grattis! :) Fikk lyst på ny Opty nå.. Min klarer bare 2600MHz på 1.39V

Lenke til kommentar
Grattis! :) Fikk lyst på ny Opty nå.. Min klarer bare 2600MHz på 1.39V

6140180[/snapback]

Bortskjemt hele gjengen!! :) Jeg må gi min 165 1.475volt for å nå 2.6ghz.... :no:

6140353[/snapback]

Klarer 30timer Dualprime med 1.375 i bios, men vises som 1.39 i windows.. :)

På 1.3625 (?) så klarer jeg bare 4timer dualprime :(

Maks klokk er 2818Mhz, på 1.5V i bios (1.55 i windows), men det klarer 2-3sek dualprime.. :p

Lenke til kommentar

Til alle dere som er i samme situsasjon som meg, dvs dere fikk en opty som såvidt når 2700: glem ikke at den egentlig bare skal være 1800 og at alt over bør ansees som en bonus. Og det er ikke stor forskjell mellom f.eks. 2.6 og 2.8. Det blir for det meste psykologi og "skryting".

Lenke til kommentar
Til alle dere som er i samme situsasjon som meg, dvs dere fikk en opty som såvidt når 2700: glem ikke at den egentlig bare skal være 1800 og at alt over bør ansees som en bonus. Og det er ikke stor forskjell mellom f.eks. 2.6 og 2.8. Det blir for det meste psykologi og "skryting".

6140579[/snapback]

Enig i det. Men det blir bare så lidelig spennede å se hvor høyt en kommer og hva en får i benk. Halve morroa er jo også å skrive om det på forumet og "skryte" litt.

Lenke til kommentar

Eg får vel snart advarsel fordi eg skryter så mye av http://www.flickerdown.com/

Men de hadde store problemer med serveren som webshoppen ligger på forrige uke. Problemene er fikset og nye prosessorer er på vei inn for de som vil ha gode steppinger:

In any case, just wanted to let ya'll know that we got some KILLER

steppings in for 165s (box and tray)

CCB1E 0609 FPMW (this exact stepping was showing up on my Opteron

256s [3ghz parts, btw])

CCB1E 0606 VPMW (gotta love this one too.)

Løp og kjøp :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...