Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden

Anbefalte innlegg

Hallo folkens.

Vurderer å bestille en opteron 165 eller 170 på komplett.no og satse på en brukbar stepping. Får jeg ikke det så bruker jeg angreretten umiddelbart.

Er det noen som har kjøpt 165 eller 170 på komplett siste ukene og eventuelt hvilke stepping dere har fått.

Keep up the good work!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EDIT1: Kan forresten ikke skryte så mye av den HS-skalpen. Boxed-vifta gjør ikke store utslaget ennå. Er også redd for at jeg har kjørt den litt lenge på for høy spenning som gjør at den ikke klarer de frekvensene den gjorde før.

6101071[/snapback]

Kan det gjøre noe altså? Altså å kjøre på litt for høy spenning også går det utover senere overklokking?

6106130[/snapback]

Hvis du kjører så høy spenning at chipen tar skade av det vil det selvsagt påvirke overklokkinga.

6106839[/snapback]

Hvilke spenninger snakker vi om da? Har aldri kjørt noe mer enn 1,400 i bios personlig, ingen skade kan ha skjedd på det?

6107036[/snapback]

Har kjørt 1,6775V nå i lengre tid, 1,4V er jo omtrent ingen økning. Så lenge temp er akseptabel vil jeg si at alt under 1,7V er fint med luft/vann. Rundt 1,85V er vel grensa, over der så risikerer du å drepe chipen når som helst - uansett kjøling!

ekjr: Angreretten på noe sånt er bare dumt.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Jeg skal se om det er noen nettbutikker som oppgir stepping per telefon, er veldig få som gjør det.

Men selv om jeg får en "bra" stepping så er det ikke sikkert den klokker noe høyere, det er jo min cpu et bevis på.

Lenke til kommentar
Jeg skal se om det er noen nettbutikker som oppgir stepping per telefon, er veldig få som gjør det.

Men selv om jeg får en "bra" stepping så er det ikke sikkert den klokker noe høyere, det er jo min cpu et bevis på.

6108964[/snapback]

Lokal butikk med lager? Kan du bare stikke innom og se selv ;)

På opteron så ville ikke jeg gått over 1,6v etter det jeg har hørt fra noen

Går vel for det samme om det er Opteron eller A64? DC eller SD?

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Sikker på at det er cpu som er problemet, og at det ikke er ram/hk elns ?  Virker ganske rart det der :p

6109017[/snapback]

Rimelig sikker. Hadde ett nF3 kort før på luft med samme cpu og stoppa på 2520. Prøvd annen ram også, med samme resultat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...