Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gidder ja. Etter 15 forsøk ble det ikke bedre. 500,- LCD kamera er kanskje ikke så mye å skryte av(?) :blush: Skriver jo at det er 3 m focus minimum :p

Uansett, vifta som fulgte med pakka passer ikke (selvsagt?) Føler meg litt dum etter alt dette slitet så kommer ikke kjøleblokka ned på coren engang. Noen tips om justeringer som i det hele tatt er mulig å foreta her? Avkapping på ribbefestet på hk kanskje?

Joda, vannkjøling kommer etter hvert. :D

Lenke til kommentar
Gidder ja. Etter 15 forsøk ble det ikke bedre. 500,- LCD kamera er kanskje ikke så mye å skryte av(?)  :blush: Skriver jo at det er 3 m focus minimum :p

Uansett, vifta som fulgte med pakka passer ikke (selvsagt?) Føler meg litt dum etter alt dette slitet så kommer ikke kjøleblokka ned på coren engang. Noen tips om justeringer som i det hele tatt er mulig å foreta her? Avkapping på ribbefestet på hk kanskje?

Joda, vannkjøling kommer etter hvert.  :D

6042946[/snapback]

Når jeg fjerna min Hs på gamle cpuen så skjærte jeg bare av like mange mm som HS var høyere en core, det funket fint. Men det som også kan gå er vel å legge noe imellom ribba og klemma som holder den ned til core.

Jeg vil også anbefale deg er å lage en slags shim rundt coren slik at kjøleren blir liggende mer stabil. Finnes nok av folk som har knukket av en bit i hjørnet av cpuen sin :(

Lenke til kommentar
Gidder ja. Etter 15 forsøk ble det ikke bedre. 500,- LCD kamera er kanskje ikke så mye å skryte av(?)  :blush: Skriver jo at det er 3 m focus minimum :p

Joda, vannkjøling kommer etter hvert.  :D

6042946[/snapback]

Når jeg fjerna min Hs på gamle cpuen så skjærte jeg bare av like mange mm som HS var høyere en core, det funket fint. Men det som også kan gå er vel å legge noe imellom ribba og klemma som holder den ned til core.

Jeg vil også anbefale deg er å lage en slags shim rundt coren slik at kjøleren blir liggende mer stabil. Finnes nok av folk som har knukket av en bit i hjørnet av cpuen sin :(

6043007[/snapback]

Har skåret et par mm på ribbefestet til hk nå og det ser ut til å funke. Noen resultater har jeg ennå ikke da jeg ikke kommer meg inn på windows etter et overklokkingsuhell hvor jeg glemte å velge dato på bios... Følgene ble at Windows må aktiveres på nytt seff... :realmad:

Endret av nollie
Lenke til kommentar

Pussig du skulle nevne det Dragavon fordi jeg har akkurat kjøpt en slik fra akkurat den nettbutikken. 10 timer dual primestabil på 2800 MHz ved stock spenning (1,33 V hos meg) på luft.

dualprime2800mhz6yu.th.jpg

Har DFI Expert så tempen er feil (viser ca 10 grader for lite). Prøvde også 2850 MHz på samme spenning, men da feilet prime etter 8 min. Skal øke spenningen nå og se hvor langt jeg kommer. Må se å få kjøpt meg vannkjøling snart.

EDIT: Ble noe kluss med bilde.

Endret av kavorka
Lenke til kommentar

De sender pakken som en gave til verdi av $20 så i de fleste tilfeller går den rett gjennom tollen. Gjorde det hos meg i alle fall. Veldig kjapp levering også, ca 1 uke fra bestilling til jeg hadde den på døra. Det bør kanskje nevnes at i den siste sendingen dems på 10 stk så brukte de ikke-originale cpubokser som viste seg å være veldig dårlige fordi ca 5 av oss fikk cpu med bøyde pinner. Heldigvis gikk det veldig greit å bøye de tilbake. Uansett så sa de at det var den siste gangen de skulle bruke de boksene så jeg regner med det var et engangstilfelle.

EDIT: Trykkleif

Endret av kavorka
Lenke til kommentar
Du må melde deg på mailinglista og bestille kjapt some f*** når du får mail om at gode steppinger er på lager. Tålmodighet er stikkordet ;)

6084535[/snapback]

Er det ikke litt håpløst mye etterspørsel på den steppingen fra den nettbutikken da? :p Har skrevet mail nå, men jeg synest det virker liten vits i når det muligens er hundrevis av andre som vil kjøpe det samme.

EDIT1: Kan forresten ikke skryte så mye av den HS-skalpen. Boxed-vifta gjør ikke store utslaget ennå. Er også redd for at jeg har kjørt den litt lenge på for høy spenning som gjør at den ikke klarer de frekvensene den gjorde før.

Endret av nollie
Lenke til kommentar

EDIT1: Kan forresten ikke skryte så mye av den HS-skalpen. Boxed-vifta gjør ikke store utslaget ennå. Er også redd for at jeg har kjørt den litt lenge på for høy spenning som gjør at den ikke klarer de frekvensene den gjorde før.

6101071[/snapback]

Kan det gjøre noe altså? Altså å kjøre på litt for høy spenning også går det utover senere overklokking?

Lenke til kommentar

6101071[/snapback]

Kan det gjøre noe altså? Altså å kjøre på litt for høy spenning også går det utover senere overklokking?

6106130[/snapback]

Hvis du kjører så høy spenning at chipen tar skade av det vil det selvsagt påvirke overklokkinga.

Lenke til kommentar

6101071[/snapback]

6106130[/snapback]

Hvis du kjører så høy spenning at chipen tar skade av det vil det selvsagt påvirke overklokkinga.

6106839[/snapback]

Hvilke spenninger snakker vi om da? Har aldri kjørt noe mer enn 1,400 i bios personlig, ingen skade kan ha skjedd på det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...