Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Da var "sweet spot`en" min funnet, kjørte lett 2625MHz på 1,42V.. primet den i over 18timer uten kræsj.

 

Skrudde litt ned til 325HTT x 8 = 2600MHz for å oppnå enda bombesikkrere stabilitet.

 

Dessuten liker jeg og Betroz runde fine tall ;) Dette er min nye 24/7 speed fra nå av

5178073[/snapback]

 

Kan noen fortelle meg hva det menes med 24/7 setting?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært heldig med min chip, kjører nå på 2.8GHz( :dribble: ) etter mye knoting med innstillinger, bruker 1.52V, blir noe varmt men vannkjølingen holde enn så lenge. Har nå 1GHz OC, som eg må sei meg fornøyd med. Men har selvfølgelig noen problemer, og det skyldes trolig PSU. På 12+V står det at eg har 11.77V når eg ikkje har noe load. Når eg kjøre 1 kjerne på full load synker 12+V til 11.63V, hvis eg tar 100% på begge kjernene så synker 12+V til 11.51V og PCen restarter. Eg kan kjøre PRIME95 i uendelig tid (les 16timer++) på hver av kjernene for seg, men ikkje sammen. Tror derfor det er PSU som er problemet her.

Har en Lewicom 500W PSU, som eg trodde skulle holde.

Noen som har en spesifikk PSU som de vil anbefale med link?

Dette er "stashet" mitt som PSU'n skal holde i livet:

-----------------------

AMD OPTERON 165

DFI LP4-U

2x1GB OCZ

7800GTX

2xHD

2XDVD

---------------------

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
Har vært heldig med min chip, kjører nå på 2.8GHz( :dribble: ) etter mye knoting med innstillinger, bruker 1.52V, blir noe varmt men vannkjølingen holde enn så lenge. Har nå 1GHz OC, som eg må sei meg fornøyd med. Men har selvfølgelig noen problemer, og det skyldes trolig PSU. På 12+V står det at eg har 11.77V når eg ikkje har noe load. Når eg kjøre 1 kjerne på full load synker 12+V til 11.63V, hvis eg tar 100% på begge kjernene så synker 12+V til 11.51V og PCen restarter. Eg kan kjøre PRIME95 i uendelig tid (les 16timer++) på hver av kjernene for seg, men ikkje sammen. Tror derfor det er PSU som er problemet her.

Har en Lewicom 500W PSU, som eg trodde skulle holde.

Noen som har en spesifikk PSU som de vil anbefale med link?

Dette er "stashet" mitt som PSU'n skal holde i livet:

-----------------------

AMD OPTERON 165

DFI LP4-U

2x1GB OCZ

7800GTX

2xHD

2XDVD

---------------------

5205572[/snapback]

 

Du bruker den ekstra molexen ved northbridgen også??

 

Du burde jo kikke på Mist PSUen eller en TAGAN. Det fine med Misten er jo at der kan du justere 12V og 5V railene på et potmeter inni PSUen. Kan jo være den Lewicomen kan det også.

Lenke til kommentar
12 og 5v railene kan justeres på Tagan også... Jeg hadde valgt Tagan eller elan vital..

5205831[/snapback]

 

Takk for oppklaring un0kai.

 

Forslagene er tatt til etteretning, må få solgt denne PSU eg har først, driten kosta faen meg 1200kr i sin tid...

5205982[/snapback]

 

Sjekk om den PSUen du har, har noen mulighet for justering først da.

Lenke til kommentar
12 og 5v railene kan justeres på Tagan også... Jeg hadde valgt Tagan eller elan vital..

5205831[/snapback]

Personlig hadde jeg bytta misten min mot en Elan Vital på et microsekund hvis jeg hadde sjansen. Holdt nesten på og kjøpe 500Wattern i helga, den var på tilbud til 1000kr., koster vanligvis 1400kr. Men hadde vett nok til å ikke bruke mer penger på hardware nå på en stund :blush:

 

Solgte akkurat x2 3800+`en min for 1400kr. til Simen1 på forumet, kompispris selvfølgelig. Optyen surrer og går enda på 2600MHz :love: 1,42V that is..

Lenke til kommentar
og forskjellen på en opteron med 2 kjerner og en X2 er?

5216135[/snapback]

tror det er forskjellige kjerner. . . :hmm: opteron-kjernene er best ;)

 

edit:

dette er VELDIG ot, men jeg syntes det var mye bedre med "quote" og "edit", enn det er med "sitér" og "rediger". . . har dem fiksa det i dag, eller? har ikke lagt merke til det før. . . :hmm:

Endret av Guggelibu
Lenke til kommentar

Helt identisk er de ikkje. Opteron dualcore belaster strømforsyningen på hovedkortet merkbart mere enn X2 gjør. Eg såg vesentlig høyere temperaturer på PWM IC med Opteron 165@2600/1,43vcore enn eg gjorde med X2 4400+@2600/1,52vcore. Noen forskjeller er det som gjør at den bruker mere strøm.

 

Og det er en egen kjerne, Opteron er ikkje håndplukkede CPUer fra den vanlige Athlon 64 produksjonen, selv om de har identiske spesifikasjoner og støtter de samme funksjonene.

 

Nå har eg forresten fulgt tipset deres og satt på Zalman kjøleribber på de keramiske kondensatorene. Tempen falt med 8-9 grader gitt :thumbup:

 

Takk for det tipset :D

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...