Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden

Anbefalte innlegg

Der var min i hus :green:

CCB1E 0609 FPAW. Kjørte den rett opp på 2.7 Ghz med 1.34v :)

5960533[/snapback]

Samme stepping som jeg har. Måtte ikke øke vcore før 2.8 ghz, men da ble den også veldig varm. Ser en på XS ved navn Chdsk kjører den steppingen på 3.0ghz. Uten IHS vell og merke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er ingen prime/sp2004-person. Denne ene gangen må ha vært første gangen jeg har kjørt det i mer enn 30 min, jeg har rett og slett ikke tålmodighet til det. 1 time holder for meg :p

5961425[/snapback]

1 time Prime95 kan ikke kalles stabilt på noen måte. CPU hastighet er tydligvis viktigere enn stabilitet for noen her :whistle:

Lenke til kommentar
Jeg er ingen prime/sp2004-person. Denne ene gangen må ha vært første gangen jeg har kjørt det i mer enn 30 min, jeg har rett og slett ikke tålmodighet til det. 1 time holder for meg :p

5961425[/snapback]

1 time Prime95 kan ikke kalles stabilt på noen måte. CPU hastighet er tydligvis viktigere enn stabilitet for noen her :whistle:

5961525[/snapback]

Så lenge den ikke låser seg når jeg spiller eller holder på med andre ting, gir jeg blanke f*** i prime95.

edit: Dette er da min mening, om dere vil sitte og se på uendelig mange timer med prime95, så gjør det. Men jeg nekter å gjøre det når jeg har bedre ting å gjøre :)

Endret av LenniZ
Lenke til kommentar
Så lenge den ikke låser seg når jeg spiller eller holder på med andre ting, gir jeg blanke f*** i prime95.

edit: Dette er da min mening, om dere vil sitte og se på uendelig mange timer med prime95, så gjør det. Men jeg nekter å gjøre det når jeg har bedre ting å gjøre :)

5961539[/snapback]

Helt greit det. Men eg synest prime er greit å kjøre når eg ikkje bruker maskinen til å få testet stabilitet før eg spiller. Man kan jo kjøre prime uten problemer når man surfer på nettet eller egentlig kva som helst av vanlig bruk. Er vannvittig irriterende at maskinen kræsjer når man er midt inne i ett heftig brett online ihvertfall :ohmy:

Klarer maskinen en halvtime prime klarer den som regel alt av spill også uten problemer. Det er ihvertfall min erfaring. At eg vil ha den prime stabil i 10 timer er bare for å sikre meg :)

Lenke til kommentar

Etter å ha kjørt i noen uker på 2.85ghz @ 1.4v, så bestemte jeg meg for at nok er nok. Tempen dual prime på nesten 50 C var i drøyeste laget.

Da ble det fram med kniven og av med skalpen.

Ny temp på samme klokkehastighet dual prime er nå 39C. En riktig så fin nedgang. Forrige gang jeg skalperte en dual core sank temperaturen med bare 3-4 grader..

Skal se om jeg får klokka den litt høyere etter hvert.

Lenke til kommentar

Primet en god stund på 2.95, men så feilet det. Temperaturen flukterer en del load, noe jeg anser kommer av dårlig kontakt mellom blokk og core. Ikke lett og skru på vannblokka uten at den kommer skeivt på.

Skal se i skuffen om jeg finner noen pads som kan stabilisere blokka litt.

Lenke til kommentar

Har en Danger den TDX socket 478 modda til 939. Ser ikke ut til at den sliter med clip on feste, da blokka er forholdvis liten.

Fikk limt på noen gamle chipsetpads i hvert hjørne på CPU. Tempen sluttet å fluktere, men økte med et par grader igjen...

Så langt har demonteringen av IHS gitt en halv time stabil dualprime small FFts på 2.95ghz 1.47vcore.

Får teste mere i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...