Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har jeg satt opp et test-system med t.e.c. Nå er det -14 på blokka uten load. Har bare lagt et ute-termometer på blokka, så det kan hende det er mer.

Så kommer 7900GT i morgen. Håper å få klokket litt da. Den er jo prime stabil på 2,7ghz ved 1,43v.

Lenke til kommentar
Da har jeg satt opp et test-system med t.e.c. Nå er det -14 på blokka uten load. Har bare lagt et ute-termometer på blokka, så det kan hende det er mer.

Så kommer 7900GT i morgen. Håper å få klokket litt da. Den er jo prime stabil på 2,7ghz ved 1,43v.

5948958[/snapback]

Stepping på CPU ? Bestilt hvor/når?

Lenke til kommentar

Det er CCBWE SPMW. Er ikke sikker på uketall, 053X tror jeg. Gidder ikke ta av blokka enda.

Ble kjøpt i fjor. Kjøpte den brukt av en fyr.

Har den på 2,9GHz@1,488 nå. Skal kjøre spi 32M for å se hva som skjer.

OT: Noen som vet om et program til å lese av temp? Har prøvd speedfan(fungerer ikke), nTune(viser ikke mindre enn 1c) og everest liker heller ikke minusgrader.

Endret av Eyvind
Lenke til kommentar
Det er CCBWE SPMW. Er ikke sikker på uketall, 053X tror jeg. Gidder ikke ta av blokka enda.

Ble kjøpt i fjor. Kjøpte den brukt av en fyr.

Har den på 2,9GHz@1,488 nå. Skal kjøre spi 32M for å se hva som skjer.

OT: Noen som vet om et program til å lese av temp? Har prøvd speedfan(fungerer ikke), nTune(viser ikke mindre enn 1c) og everest liker heller ikke minusgrader.

5952298[/snapback]

Må bare spørre.. CCBWE 0534 SPMW?

Kjøpt av en kar som heter Midtun til etternavn fra kr.sand? I såfall kan det tyde på at det er min forrige Opteron 165! Hehe.. ( Eg solgte min forrige 165, til en kar i kr.sand)

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Det er ett sammentreff av de skjeldne Furyfax. Eg hadde også en CCBWE 0534SPMW før. Solgte den her på forumet etter at vi fikk 0550'ene våre.

Har forresten justert litt på vannkjlinga mi. Oppdaget at dårlit tilpasset lengde på slangene gjorde at de bendet på blokka så den fikk dårlig kontakt med prosessoren. Det gjorde ikkje noe når eg hadde ihs på, fordi den har så stor flate, men med naken kjerne så ble det ikkje optimalt. Nå har eg ca 5c lavere loadtemps.

Tester 2808mhz/1,34vcore no. Har ikkje kjørt prime mere enn 8 min enda, skal spille i dag og kjøre prime til natten for å se om det er stabilt.

Edit: Klarte 20min dual prime, så nå skal eg spille noen timer :p

Edit 2: 2808mhz/1,34vcore var dønn stabilt i hele går mens eg spillte DDO, og klarte 8 timer dual prime i natt, så da er eg godt fornøyd eg :)

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Installerte Smartguardian nå. Viser +245c på cpu. Så den er nok ikke riktig nei. Stemmer at jeg handlet en 0534 ja! Midttun er etternavnet mitt og lever i kr.sand.

Skjedde noe galt i går med spi. Programmet bare klikker. Kjører heller prime i 20min for å skjekke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...