Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror eg trekke den annonsa bort fra bruktmarkedet. Har testa prosessoren min litt til, på en kamerat sin PC. Han har det noe kaldere på rommet og har utnyttet Thermaltake Bigwater vannkjølinga noe bedre enn eg har klart. Bildet taler for seg, blir mer testing inatt..

Klarer fint 3dmark06 på 3GHz nå.. Hjelper med lavere temperaturer..

post-19689-1144513191_thumb.jpg

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Må nesten spørre dere som har litt peiling. Kan jeg bytte ut disse delene, med delene på Thermaltake Bigwater settet? Pumpen er vel mye bedre, og vil jo hjelpe på med 3x120mm vifter. (har bare 2stk i oppsettet pga har en likens på BW.)

Vil det funke med de niplene og slangene som er på TT BW?

Lenke til kommentar
Du kjører jo rammen på PC4000, så det er jo egentlig ok. Sett Cas latency til 3, RAS Precharge til 3 og Cycle time til 8. Så kan du jo øke volten litt også.. :)

5889443[/snapback]

blir mindre stabil med slakkere timings.. har satt opp til 2.7 V nå.. men er ikke sikker på hvilke timings jeg BURDE røre :p

Lenke til kommentar
Ingen som vet om plasseringen av chipsetvifta er heldigere på DFI LanParty UT SLI-DR Expert i forhold til at den sitter nærmest rett forran det ene PCI Express x16-sporet på DFI LanParty UT SLI-D?

Vil det være lettere å modde på plass en passiv chipsetkjøler på førstnevnte?

Kanskje litt OT, men er ikke til å komme ifra at dette er noen av de beste kortene å klokke DC-Opteron på :)

5890786[/snapback]

asus a8n 32 sli kortet klokker vel ganske sykt om du skjønner biosen skikkelig :thumbup:

Lenke til kommentar

Det blir vel X2 om du ikke skal klokke og Opteron DC om du skal klokke. Klokker du blir det MYE billigere med Opteron, men om du ikke gjør det tjener du på X2. X2 3800+ er jo sterkere stock, men om du klokker Opteronen til f. eks. 2,8GHz (Noe som er et stykke, men langt fra umulig) blir den teoretisk som en FX60 eller noe. Ikke vet jeg hvordan en FX60 yter praktisk sett da.

Men jeg har ikke så god peiling på det, så om noen som har det kan rette på meg hadde jeg blitt veldig glad. :)

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...