Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

50c load er ingenting å bry seg med så lenge den er stabil. AMD's prosessorer tåler fint 60-70c.

 

Du har jo forholdsvis lav spenning også, så det er ingenting å bekymre seg for. Men du har veldig stor forskjell mellom idle og load synest eg. Det kan vel tyde på at du har for lite effekt i radiator og at vannet blir ganske mye oppvarmet når du belaster prosessoren. Eg vil tro at en mere effektiv radiator vil kunne hjelpe deg ganske mye.

Lenke til kommentar

Når jeg tyner min 175 til det ytterste med lavest mulig spenning, så slår core0 seg vrang allerede ved 36 grader load. Så lenge jeg holder den under 35, så klokker min 175 ganske bra. Må nesten fikse meg en waterchiller eller noe sånt. Må ha temp under 35.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Når jeg tyner min 175 til det ytterste med lavest mulig spenning, så slår core0 seg vrang allerede ved 36 grader load. Så lenge jeg holder den under 35, så klokker min 175 ganske bra. Må nesten fikse meg en waterchiller eller noe sånt. Må ha temp under 35.

5881691[/snapback]

 

Ikkje spesielt god den 175'en din da. Min 170 klarer 2700 primestabilt på 1,32vcore :tease:

 

Men en sånn skal eg også ha meg :thumbup:

Lenke til kommentar
Når jeg tyner min 175 til det ytterste med lavest mulig spenning, så slår core0 seg vrang allerede ved 36 grader load. Så lenge jeg holder den under 35, så klokker min 175 ganske bra. Må nesten fikse meg en waterchiller eller noe sånt. Må ha temp under 35.

5881691[/snapback]

Jeg har en løsning på problemet ditt! Prozac! Ta 2 piller om dagen.

 

Seriøst gutter dere henger dere ALTFOR mye opp i noen få MHz! Jeg hoppet også på Opteron bølgen, men spurte meg selv om det var verdt det etterpå...

 

Sorry for OT, men måtte bare si det :roll:

Lenke til kommentar
Når jeg tyner min 175 til det ytterste med lavest mulig spenning, så slår core0 seg vrang allerede ved 36 grader load. Så lenge jeg holder den under 35, så klokker min 175 ganske bra. Må nesten fikse meg en waterchiller eller noe sånt. Må ha temp under 35.

5881691[/snapback]

 

Overklokk lager glatt en waterchiller til deg, koster ikke så enormt mye heller.

 

Ikkje spesielt god den 175'en din da. Min 170 klarer 2700 primestabilt på 1,32vcore  :tease:

 

Men en sånn skal eg også ha meg  :thumbup:

5881875[/snapback]

 

Har du sett noen tester av den peltierkjøleren? Og priser?

 

Ser veldig interresant ut, men fant ikke noen tester på den.

 

EDIT: fant test her. Jeg syntes ikke resultatene var noe bra i det hele tatt jeg..... :innocent:

 

For den prisen får du jo en ordentlig waterchiller som kjøler til -20.

Endret av aspstein
Lenke til kommentar

ExtremeMhz test.

 

Synest det ser bra nok ut til at eg vil prøve en slik eg ihvertfall :)

 

Poenget er jo at AMD har coldbug, og CCB1E er noe av det værste som finnes i så måte. Temperatur under 0 funker ikkje særlig bra rett og slett. Og eg vil ha en kjøler der eg slipper å tenke på isolering og kondens og faenskap.

 

Og Betroz, du har helt rett :)

 

Men noe skal man jo kaste vekk pengene sine på :tease:

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar
Når jeg tyner min 175 til det ytterste med lavest mulig spenning, så slår core0 seg vrang allerede ved 36 grader load. Så lenge jeg holder den under 35, så klokker min 175 ganske bra. Må nesten fikse meg en waterchiller eller noe sånt. Må ha temp under 35.

5881691[/snapback]

 

Ikkje spesielt god den 175'en din da. Min 170 klarer 2700 primestabilt på 1,32vcore :tease:

 

Men en sånn skal eg også ha meg :thumbup:

5881875[/snapback]

Jeg har en av de oldboy 175 som ikke er så bra til klokking. Men cpu'en er ikke dårlig heller, hehe. Til gjengjeld så passer min 175 for de som har litt dårligere kjøling, for den blir ikke så varm ved moderat oc. Vet ikke om jeg gidder å selge den for å kjøpe en god 170 som klokker langt. Vanskelig å finne en kjøper som vil ha en 175...

 

Edit: Hva er Prozac? Hørtes så kjent ut.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Når jeg tyner min 175 til det ytterste med lavest mulig spenning, så slår core0 seg vrang allerede ved 36 grader load. Så lenge jeg holder den under 35, så klokker min 175 ganske bra. Må nesten fikse meg en waterchiller eller noe sånt. Må ha temp under 35.

5881691[/snapback]

 

Ikkje spesielt god den 175'en din da. Min 170 klarer 2700 primestabilt på 1,32vcore :tease:

 

Men en sånn skal eg også ha meg :thumbup:

5881875[/snapback]

Jeg har en av de oldboy 175 som ikke er så bra til klokking. Men cpu'en er ikke dårlig heller, hehe. Til gjengjeld så passer min 175 for de som har litt dårligere kjøling, for den blir ikke så varm ved moderat oc. Vet ikke om jeg gidder å selge den for å kjøpe en god 170 som klokker langt. Vanskelig å finne en kjøper som vil ha en 175...

 

Edit: Hva er Prozac? Hørtes så kjent ut.

5882691[/snapback]

Pr0zac nation? :p det er en pille.. sterk paracet eller no

Lenke til kommentar
Når jeg tyner min 175 til det ytterste med lavest mulig spenning, så slår core0 seg vrang allerede ved 36 grader load. Så lenge jeg holder den under 35, så klokker min 175 ganske bra. Må nesten fikse meg en waterchiller eller noe sånt. Må ha temp under 35.

5881691[/snapback]

 

Ikkje spesielt god den 175'en din da. Min 170 klarer 2700 primestabilt på 1,32vcore :tease:

 

Men en sånn skal eg også ha meg :thumbup:

5881875[/snapback]

Jeg har en av de oldboy 175 som ikke er så bra til klokking. Men cpu'en er ikke dårlig heller, hehe. Til gjengjeld så passer min 175 for de som har litt dårligere kjøling, for den blir ikke så varm ved moderat oc. Vet ikke om jeg gidder å selge den for å kjøpe en god 170 som klokker langt. Vanskelig å finne en kjøper som vil ha en 175...

 

Edit: Hva er Prozac? Hørtes så kjent ut.

5882691[/snapback]

Pr0zac nation? :p det er en pille.. sterk paracet eller no

5882720[/snapback]

 

Paracet din raring :!: det er anti-depresiva. Kan ikke sammenlignes med paracet en gang.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Asus A8N32-SLI kortet leverer ikke mer enn 1.42V uten å bruke overvolt funksjonen. Varm-boot problemene til dette kortet skyldes at CPU får for lite volt under oppstarten ved bruk av overvolt har jeg funnet ut. Altså jeg kunne prime i mange timer uten error, så skulle jeg restarte og vips så kom ikke BIOS frem engang! Derfor burde overvolt funksjonen bare brukes om du trenger over 1.5V.

 

Prøv da uten overvolt, og test hvor langt din CPU klarer med 1.42V. Hos meg ble det 2.67 Ghz ut av min Opteron 170. Fra her og opp blir temperatur ett problem. (spessielt med overvolt!)

 

Håper dette hjelper noen ;)

Lenke til kommentar
Asus A8N32-SLI kortet leverer ikke mer enn 1.42V uten å bruke overvolt funksjonen. Varm-boot problemene til dette kortet skyldes at CPU får for lite volt under oppstarten ved bruk av overvolt har jeg funnet ut. Altså jeg kunne prime i mange timer uten error, så skulle jeg restarte og vips så kom ikke BIOS frem engang! Derfor burde overvolt funksjonen bare brukes om du trenger over 1.5V.

 

Prøv da uten overvolt, og test hvor langt din CPU klarer med 1.42V. Hos meg ble det 2.67 Ghz ut av min Opteron 170. Fra her og opp blir temperatur ett problem. (spessielt med overvolt!)

 

Håper dette hjelper noen ;)

5883386[/snapback]

 

Ja vet jo det. Men jeg kommer ikke lengre enn 2,73 med 1,42v og da har jeg prime temp på 39grader!! Jeg irriterer meg grønt at pc'n ikke poster ved restart når jeg bruker overvolting, da jeg har mer enn nok kjøling til å takle mer i vcore..

Lenke til kommentar

Hva er forskjellen på DFI Lanparty UT SLI-D, SLI-DR og UT SLI-DR Expert?

 

Har vurdert Expert-kortet da plasseringen av chipsetvifta ser bedre ut. Eller skal jeg kanskje vente til Lanparty UT CFX3200-DR kommer til butikkene? Ser ut til at også sistnevnte har grei plassering av chipsetvifta/plass for custom passiv kjøler.

 

Har bestemt meg for en 165. Noen som vet om de Komplett selger har en grei stepping? Evt. de Mamoz selger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...