Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fekk nettopp svar frå Mamoz:

Det er ein 0607 UPBW. Erfaringar, anybody?

5877397[/snapback]

Det ville jeg likt å vist og.

5877408[/snapback]

Har funne éin referanse frå forumet hos Extremeoverclocking, der signaturen til ein brukar har:

Opteron 165 CCBWE 0607 UPBW @ 2.43

Endret av Badger
Lenke til kommentar

Min 0550VPMW ser ut til å være primestabil på 2700/1,32vcore. Det synest eg er litt kjekt :)

Mer er enig med Furyfax, varmen på CCB1E 0550VPMW er frustrerende. En på Flickerdown med virkelig god vannkjøling klarer å holde sin under 40c load med 1,52vcore. Da er den primestabil på 3200mhz :w00t:

Skal beholde den, og få tak i vannkjøling med kjøleelementer på vannet etterhvert. Da skal det nok bli 3ghz og mere til tenker eg ;)

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Den kjøleløsningen du linka til tidligere Dragavon, vet du noe når den kommer ? Kan være eg holder på CPUen lengre og selger vannkjølinga.

Skongsli; ja, det er en stiv pris, men tror ikkje noen får tak i en bedre CPU så lenge en har god kjøleløsning.

Lenke til kommentar

Hadde han ikkje tenkt å ta den inn så hadde det vel vore liten vits i å poste at han skal gi beskjed når de er på lager igjen......

Regner med at prisen blir på linje med der den er til salgs ellers, $399. Ikkje ille det, eg har brukt mye mere penger på vannkjølinga mi :whistle: Nå kjøler eg riktignok både skjermkort og hovedkort også da men likevel.....

Lenke til kommentar
Min 165 er stabil på 2,7ghz på 1,41v(i windows 1,39v), men for å få 2,8ghz stabil så må jeg bruke 1,5v, syns det er mye...men er 1,5v mye?

Vet åssen det er å bruke mye penger på vannkjøling :whistle:

5878992[/snapback]

vi har jo samme chip, jeg driter i hvor mye volt jeg må bruke, har jo vannkjøling så jeg har plenty med kjøling. men hvor høyt har du klart å få den stabil? varr det 2.9?

Lenke til kommentar
Fekk nettopp svar frå Mamoz:

Det er ein 0607 UPBW. Erfaringar, anybody?

5877397[/snapback]

Det ville jeg likt å vist og.

5877408[/snapback]

Har funne éin referanse frå forumet hos Extremeoverclocking, der signaturen til ein brukar har:

Opteron 165 CCBWE 0607 UPBW @ 2.43

5877491[/snapback]

Ser en annen som kjører samme stepping på 1,53vcore 2.7Ghz

Lenke til kommentar

Hvis jeg kjøper en 2x120MM Radiator og "kobler" på min TT BW, vil tempen synke en del da? (2x120MM papst 16.5dB).

Og foressten. TT Gugga er det blitt litt mindre av, så hvis jeg fyller helt opp med gugge, vil det da bli kjøligere? Mindre gugge, jo varmere blir det vel?

Lenke til kommentar
Hvis jeg kjøper en 2x120MM Radiator og "kobler" på min TT BW, vil tempen synke en del da? (2x120MM papst 16.5dB).

Og foressten. TT Gugga er det blitt litt mindre av, så hvis jeg fyller helt opp med gugge, vil det da bli kjøligere? Mindre gugge, jo varmere blir det vel?

5880797[/snapback]

Det som betyr noe i ett vannkjølingssystem er a: kor mye varme som skal transporteres bort, og b: kor effektiv radiatoren din er. Med større/flere radiatorer så bør det være mulig å oppnå litt lavere tamperaturer i systemet. Kor mye vann som er i systemet betyr ingenting, så lenge det er nok. Du har enten nok eller for lite ;)

Lenke til kommentar

5880797[/snapback]

Eg gjorde nettopp det, temp sank med 2 grader ca, så var ikkje akkurat mye å hente..

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...