Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har gjort litt mere testing av chippen min.

 

2.85 Ghz er stabilt på 1.42vcore. Testet dualprime small FFTs.

2.90 Ghz trenger hele 1.5 i vcore for å være stabil, og da blir tempen 50 C :ohmy:

 

3.0 ghz blir nok ikke Dual prime stabilt før den er skalpert, og det vet jeg ikke om jeg kommer til å gjøre. :hmm:

Lenke til kommentar
Må ta akkurat samme spranget i vcore, men jeg må ta det mellom 2,75 og 2,8 :/

 

Edit: hvor mye klarer du på deafult volt? Kan jo hende chippen "går seg til" etterhvert da..

5871417[/snapback]

 

2.7 er stabilt på default vcore

2.8 er det på 1.37 faktisk.

2.85 på 1.42

2.90 på 1.5

 

Kjører en stund på 2.85ghz nå for da går rammen på 260 htt, og viftene kan stå på lavt turtall.

Lenke til kommentar

Alcoholiday jeg mener at den eneste grunnen til å fjerne IHS for deg er å kunne kjøre stabilt på 3.0 Ghz. Som du selv sier blir det vanskeligere å selge CPU'n senere med IHS av. 2.85 Ghz er vel ikke ille det! Men skjønner godt at 3 Ghz frister :cool:

 

Min egen Opteron 170 som jeg kjører på 2.67 Ghz skal få leve til Conroe overtar utpå høsten, og da SKAL det bli 3 Ghz+++!

Lenke til kommentar

Må bare spørre Dragavon; Hva er din idle ogload temp på denne chippen? Må da også vite vcore.

Eg har nå 1.375V satti bios, smarguardian leser 1.32V, og alle vifter er på full pupp! Dvs: 1x120mm i fron (suge inn), 1x80mm i topp (suger ut), 1x120mm over PWMIC, 1x120mm på TTBW radiator i bunn av kabbis,2x120mm som suger ut bak på den nye raddisen!

Og idle temp er 38grader, kjører CPUen hardt passerer den 47grader..

 

Synes eg har altfor høy temps.. Frister å fjerne IHS..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...