Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden

Anbefalte innlegg

lekte meg litt.. men irriterer meg over at med en gang jeg justerer volten manuelt så kommer den alltid over 1.520 i cpuz.. uansett hva den står på  :mad: å de nye corsair pc3500LL PRO funker bra  :love:

5866242[/snapback]

Ha det noe å si da? Hva slags hk var det du hadde?

Er det TCCD brikker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
lekte meg litt.. men irriterer meg over at med en gang jeg justerer volten manuelt så kommer den alltid over 1.520 i cpuz.. uansett hva den står på  :mad: å de nye corsair pc3500LL PRO funker bra  :love:

5866242[/snapback]

Brikkene klarer MYE bedre enn det. Mine klarer 250 @2,5.2.3.5 1T på bare 2,65 v.. Leste på en del utenlanske forum at når du klokket brikkene til de ble ustabile, så satte enten NED timingsene eller MINKET spenninga så ble de stabile igjen.. Og det funket bra for meg også :w00t:

Lenke til kommentar

Da har min Opteron 170 ankommet, og det ser ut til at mannen på SHG har klart å opplyse meg om feil stepping..

Det var ikke CCB1E 0609EPAW som han opplyste, men CCB1E 0609FPAW :dribble:

Bedre en dette blir det ikke, for en gang skyld var det en fordell at det var feil opplysning.

Da får vi bare tro chippen er en vinner :)

Lenke til kommentar
Primer på 2.6 default vcore nå for å gi den en forsiktig "burn in".

Den er ca 4 - 5 grader varmere enn 175 chippen, selv da den hadde klær på  :hmm:

5866792[/snapback]

CCB1E er j***** varme, den største utfordringene er å holde temperaturen nede. Det virker som om det er den viktigste faktoren for å klokke disse langt, dersom du klarer å holde load-temp under 40c så ser det ut som om 3ghz er enkelt på disse prosessorene.

Samtidig er disse prosessorene av de som har værst coldbug, så fasekjøling er ikkje noen god ide heller. Eg SKAL etterhvert ha meg en slik.

Lenke til kommentar
Primer på 2.6 default vcore nå for å gi den en forsiktig "burn in".

Den er ca 4 - 5 grader varmere enn 175 chippen, selv da den hadde klær på  :hmm:

5866792[/snapback]

CCB1E er j***** varme, den største utfordringene er å holde temperaturen nede. Det virker som om det er den viktigste faktoren for å klokke disse langt, dersom du klarer å holde load-temp under 40c så ser det ut som om 3ghz er enkelt på disse prosessorene.

Samtidig er disse prosessorene av de som har værst coldbug, så fasekjøling er ikkje noen god ide heller. Eg SKAL etterhvert ha meg en slik.

5866987[/snapback]

Den er varm ja.. 46C på dual prime @ 2.8ghz (1.35vcore).

Skulle gjerne kledd av denne dama her, men hu er litt vansklig å få solgt igjen da :whistle:

Lenke til kommentar
aner ikke om det er TCCD brikker.. men de ble faktisk ustabile med mere volt så da skrur jeg den ned igjen.. uansett så har jeg _ikke_ rørt timings i det hele tatt enda..

har asus A-8N sli deluxe

5866856[/snapback]

Husk at du får hentet MYE mer ut av brikkene ved å klokke en og en brikke, også sette den "svakeste" brikkene nærmest prosessoren.. Dette gjelder forsåvidt for alle amd dual channel systemer..

Lenke til kommentar
aner ikke om det er TCCD brikker.. men de ble faktisk ustabile med mere volt så da skrur jeg den ned igjen.. uansett så har jeg _ikke_ rørt timings i det hele tatt enda..

har asus A-8N sli deluxe

5866856[/snapback]

Husk at du får hentet MYE mer ut av brikkene ved å klokke en og en brikke, også sette den "svakeste" brikkene nærmest prosessoren.. Dette gjelder forsåvidt for alle amd dual channel systemer..

5867141[/snapback]

:ohmy::ohmy: ORLY? **teste en dag**

Endret av AmdTommy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...