samye83 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 250mhz og 2.5.3.2.5, det er sykt bra, hehe. Corsiar ll pro viser nok engang sine muskler. Overvolting saken irriterte meg så mye at jeg ga opp kortet. Hvis du orker å hamre løs på powerknappen hver gang, så funker faktisk overvolting. Kanskje vurdere et annet hk? Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Tenker mye på dfi expert kortet, men skal vente til etter påske for og se om asus kommer ut med ny bios som kanskje fikser problemet.. Skal forresten ikke bruke pc'n i hele påska, drar fra den kjære tingen i morgen, å får ikke se den før etter påske Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Hvordan fungerer end AMD OPTERON 165 på ett hovedkort ala. ASROCK 939 ULI m/agp støtte? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 31. mars 2006 Del Skrevet 31. mars 2006 Da har jeg klokket min opteron litt høyere enn 2.6ghz som jeg kjørte før. Klarte faktisk 2.7ghz dual superpi 32m stabilt med 1.424v. Maks load var på ca 34-35 grader. Core0 er jævelig kresen på tempen, går tempen over 37 grader, så nekter den å kjøre mer. Har lyst til å investere i en waterchiller. Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 Hvor bestillte du fra? 5838818[/snapback] Hvordan visste du dette? Har du inside information Vurdere å kjøpe meg en opteron snart, vet du om noen gode steppinger fra andre butikker? Hvilken stepping er 165'ene de har på SHG tro Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 1. april 2006 Del Skrevet 1. april 2006 samye..... du sitter alltid og fryser Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Hehe, fryser ikke mer lenger, kulda har gitt seg her nede, derfor har tempen økt litt Og jeg syns det er dårlig tegn når jeg ikke fryser, hehe. Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Velger å spørre om dette her siden jeg vet det er mange med samme minnebrikker som driver med overklokkingen som jeg : Veldig kort.. Hva gir best ytelse: lavest timings, eller frekvensen på brikkene? Har OCZ PC4000 2GB kit'et. Ligger kun på ca 240Mhz til nå, så jeg lurer på hvor langt jeg kan(bør) dra dem... Tror jeg skal få bestilt vannkjøling idag.. custom made Men trenger kanskje veiledning hjelp av Fluesopp så jeg ikke glemmer noe... Endret 3. april 2006 av nollie Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Er da bare å klokke rambrikkene til de blir utabile.. Kjør memtest. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Velger å spørre om dette her siden jeg vet det er mange med samme minnebrikker som driver med overklokkingen som jeg : Veldig kort.. Hva gir best ytelse: lavest timings, eller frekvensen på brikkene? Har OCZ PC4000 2GB kit'et. Ligger kun på ca 240Mhz til nå, så jeg lurer på hvor langt jeg kan(bør) dra dem... Tror jeg skal få bestilt vannkjøling idag.. custom made Men trenger kanskje veiledning hjelp av Fluesopp så jeg ikke glemmer noe... 5860771[/snapback] Jeg har samme brikker og kjører dem på 266 Mhz 3-3-2-8. Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Er da bare å klokke rambrikkene til de blir utabile.. Kjør memtest. 5860800[/snapback] Ja, takk for å få vite det også. Men hva er det som betyr mest på ytelse på datan: f.eks. lav frekvens og lav latency, eller høy frekvens med høye latency-verdier ? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Det er som regel et skille der det ikke lenger lønner seg å slakke timings for å få økt hastighet mer. Det må du prøve å finne om du skal ha mest ut av brikkene dine, krever litt prøving (og feiling) da men.. Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 Det er som regel et skille der det ikke lenger lønner seg å slakke timings for å få økt hastighet mer. Det må du prøve å finne om du skal ha mest ut av brikkene dine, krever litt prøving (og feiling) da men.. 5863284[/snapback] okei Har 3-3-2-8 SPD på dem. Finnes det forretsen noe program som kan fortelle meg hvor mye brikkene yter? Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 jeg liker everest også Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 3. april 2006 Del Skrevet 3. april 2006 (endret) Et lite nabbespm til.. CPU-vifta synker med nesten 100rpm ved full load i prime. Har jeg for liten strømforsyning på CPu? (har 480W) ) Endret 3. april 2006 av nollie Lenke til kommentar
Badger Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Noen som har peiling på korleis Opteron 170 med stepping CCBWE 0609 FPAW oppfører seg? Vurderer å bestille frå flickerdown etter å ha lest Dragavon sine lett panegyriske innlegg om butikken... Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 (endret) Noen som har peiling på korleis Opteron 170 med stepping CCBWE 0609 FPAW oppfører seg? Vurderer å bestille frå flickerdown etter å ha lest Dragavon sine lett panegyriske innlegg om butikken... 5864748[/snapback] Got my Opteron 170 (CCB1E 0609 FPAW) yesterday. I hit 2.85Ghz with stock volts and air cooling easily. With little volt increase (1.44v) i could do SuperPi 8M at 2,92Ghz. So i think that stepping should be part of this conversation too... Gonna pump more juice in today... if i hit 3Ghz i be very happy (few days ago i said i would be happy with 2.5Ghz... but more u get, more u want, i gues... ) Har sett flere har fått dem opp på ca2,8ghz så rekner med at de er veldig bra.... Endret 4. april 2006 av aspstein Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Et lite nabbespm til.. CPU-vifta synker med nesten 100rpm ved full load i prime. Har jeg for liten strømforsyning på CPu? (har 480W) ) 5864219[/snapback] 12V vil jo alltid gå ned når du øker belastningen. Merker det selv at tyrtall på viftene går ned, men om du vil sjekke det ut nærmere så ta fram multimeter. Lenke til kommentar
AmdTommy Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 lekte meg litt.. men irriterer meg over at med en gang jeg justerer volten manuelt så kommer den alltid over 1.520 i cpuz.. uansett hva den står på å de nye corsair pc3500LL PRO funker bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå