Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden

Anbefalte innlegg

Eg betalte 6062kr alt inkludert for to håndplukkede Opteron 170 av den beste steppingen noensinne. Eg var heldig og ble oppmerksom på den steppingen litt før alle andre :cool:

Skulle eg kjøpt Opteron 170 her i Norge hadde det blitt godt over 7000kr uten noen garanti for stepping/overklokk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For de som er på utkikk etter Opteron-steppinger så er det dukket opp Opteron 165 med stepping CCB1E 0606VPMW. Eg tror dette kan være noe bra, men har ikkje sett noen resultater enda. Eg har bedt Flickerdown om å være på utkikk etter 165/170 med den steppingen.

Lenke til kommentar
For de som er på utkikk etter Opteron-steppinger så er det dukket opp Opteron 165 med stepping CCB1E 0606VPMW. Eg tror dette kan være noe bra, men har ikkje sett noen resultater enda. Eg har bedt Flickerdown om å være på utkikk etter 165/170 med den steppingen.

5786580[/snapback]

Ikke smartere å heller spare penger til Conroe kommer da...det er tross alt ikke lenge til.

Lenke til kommentar
Ikke smartere å heller spare penger til Conroe kommer da...det er tross alt ikke lenge til.

5787087[/snapback]

Det kommer jo helt ann på. Da må man jo kjøpe nytt både ram og hovedkort. Det har ikkje eg tenkt å gjøre i år ihvertfall. Men lete etter en 3ghz++ AMD dualcore kommer eg til å gjøre ;)

Lenke til kommentar

5787087[/snapback]

Det kommer jo helt ann på. Da må man jo kjøpe nytt både ram og hovedkort. Det har ikkje eg tenkt å gjøre i år ihvertfall. Men lete etter en 3ghz++ AMD dualcore kommer eg til å gjøre ;)

5787145[/snapback]

Da burde du vente til den 6. Juni. Da kommer AMD med X2 4400+ som har 65W TDP! Hvis ikke den klokker til 3.0 Ghz så vet ikke jeg! ;)

Lenke til kommentar

Jeg har en spesiel verktøy til å smøre ut kjølepasta, jeg vil si rundt 3 riskorn i midten. Så smører du forsiktig utover. Pass på at det ikke blri for mye pasta rundt kantene. Heller ha litt ekstra i midte da. Smøre et tynt tynt lag med pasta utover hele cpu'en hvis du vil. Jeg gjør iallfall det. Om pastaen ikke holder, klem på et riskorn til.

Ikke smør på selve kjøleren. skal du smøre med metal gjenstand så pass på at du ikke skraper opp overflaten til hs'en. Hs=heatspreader= den metal dingsen som beskytter kjernen til cpu'en.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...