Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Furyfax, du har ikke noen mulighet til å få målt vanntemp da?

5753263[/snapback]

 

Eg har en tempsensor som eg kan kasta oppi Bigwater pumpa, men eg skjønner ikkje helt korfor eg må vita vanntemp..

For å si det sånn, vannslangene er varme..

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Furyfax, du har ikke noen mulighet til å få målt vanntemp da?

5753263[/snapback]

 

Eg har en tempsensor som eg kan kasta oppi Bigwater pumpa, men eg skjønner ikkje helt korfor eg må vita vanntemp..

For å si det sånn, vannslangene er varme..

5753360[/snapback]

 

Det var vel for å vite om det var radiatoren som var for liten eller om det var noe annet galt. Du har ikke mulighet for å øke hastigheten på vifta da for å teste?

 

Jeg kan sikkert skaffe deg en billig pumpe, men ledningene på dem er klippet over. Så du må skrue på et støpsel selv, eventuelt bytte ledning.

Lenke til kommentar
Grattis med dagen Furyfax, blir selv 23 år snart  :w00t:  Vi begynner vist å bli litt gamle, hehe.

5753716[/snapback]

 

pfft. barnerumpe :tease:

 

er 36 eg, blir aldri for gammel til å kaste vekk penger på en dustete hobby :w00t:

 

Hei, bare lurte på om Opteron fremdeles er noe å satse på?  :hmm:  Har hørt at de nyeste steppingene ikke klokker like bra som de gamle.  Hadde tenkt å kjøpe en 165, men har ingen planer om vannkjøling ..

5753786[/snapback]

 

Mitt inntrykk er at nyere Opteron-steppinger klokker riktig godt. De fleste ser ut til å klare 2600-2700 uten altfor store problemer. Og den kjøleren som følger med Opteron er helt i toppklasse for luftkjølere.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar
hvis da ikke boxed-kjøleren er heller å anbefale?

5754261[/snapback]

 

Prøv med kjøleren som følger med først. Dersom du ikkje er fornøgd med den så kan du heller kjøpe noe bedre. Men eg tror ikkje den kjøleren du har valgt ut der er bedre enn den som følger med. Den nye 9500 er kanskje litt bedre. Men som sagt, boxed-kjøleren på Opteron dualcore er helt i toppklasse blant luftkjølere.

Lenke til kommentar
Eg ska være tålmodig med overklokkinga. Overklokking er en jobb som tar tid og derfor skal eg ha en laaang "burn-in" slik at kjølepasta'n får satt seg skikkelig..

5754750[/snapback]

Eat your words! haha!

Eg visste du ikkje kom te å klara å være tålmodig.. Eg klarte ikkje å holde meg eg heller.

Prøvde først alt på stock vcore: 2.7GHz kom inn i win, 2.8GHz kom inni windows, 2.9GHz kom inn i windows, men for å boote inn i win på 3GHz krevde litt økning i vcore. Å få stabilisert klokkefrekvensen er en helt annen sak.

Min kjerne 0 gir opp med en gang temp overskrider 47 grader..

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
Men vifta som følger med boxed-kjøleren bråker noe inni for jævlig. Skaff en annen vifte til den.

5754736[/snapback]

En smule OT, men er det bare å finne en random Papst-vifte og skru på den istedet da? Er litt fjern på det området :p Hvilken størrelse er det på boxed CPU-vifter forresten? 92x92 ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...