Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Merket selv at CPU`ene blir GLO varm.

Har en middels 165opty som klarer 2700mhz, må faktisk opp i 1.6vcore for å nå denne hastigheten. Har fått den opp i 2950mhz, primer fint men krasjer etter ca 10minutter når tempen når 65grader.

på 2700 loader den på 51grader, noe som er greit.

 

Bruker Waterchill, med den nye pumpen og dual raddis.

5746585[/snapback]

å 1 cm tykt lag med kjølepasta da eller? :S

min cpu kom aldri opp i 40 grader på 1.7V (dette var single core opty 150 @ 3ghz)

5746936[/snapback]

Men så er det en del forskjell på sd og dc da ;)

5747099[/snapback]

min DC blir ikke så mye varmere den heller..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg kjører på 2,7ghz med min 165 så går den ikke over 40grader. Har vel ca.23grader i kåken :D

5747156[/snapback]

 

Og den klarer dual prime stiabilt over flere timer?

5747224[/snapback]

Den kjørte 10timer dual-prime og da avslutta jeg...pågrunn av at jeg og dama bor i en kåk og pcen står på stua så jeg kan ikke ha den på døgnet rundt. Da dreper dama meg :D

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Oppdaget akkurat noe meget skummelt.... Hovedkortet mitt overvolter noe grasalt ved load. Tror jeg snart må ty til en ny PSU da den kanskje er noe svak.

Ved 1.6vcore målte den hopp opp til 1.78v.

Skumlesaker.

 

Edit: Primer jeg med prime, overvolter den 0.03v. Ved 2 prime overvolter den gjerne over 0.1v

Endret av Samcki
Lenke til kommentar

Det er samme som meg det Dragavon og vi har jo identisk stepping! Håper bare din minnekontroller tåler litt mer varme enn min.

Hadde rpime gående på 3GHz igår, men CPUen blir for varm og da gir rett og slett Core0 opp og gir en feil.

Holder på med prime på core0 nå med 2.6GHz og 1.25V og har en load temp på under 40 grader.

 

Tror kanskje eg må investere i en til radioator og en pumpe, har du noen anbefalinger?

 

Edit: Prime har gått 4 timer..

Edit2: Har du forresten skalpert den allerede Dragavon?

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Hvorfor i svarte låser pc'n seg fulstendig når jeg klokker nå, og etter restart rapporterer windows at feilen skyldes skjermkort driverne?? Noen andre som har problemer med de siste Nvidia driverne?

 

Edit: Ser at jeg har Athlon 64 prosessor driver installert, skal jeg ha det når jeg har opteron?

Endret av stinger82
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...