Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Ingen anelse ka temp er i selve vannet..

Men CPUen er ufattelig følsom forendring i vcore, temp stiger jo omtrent eksponentialt..

Nå er CPU temp på load omtrent 50 grader.. Kan være eg må kle av denne dama for å se om temp går ned.. vil først se ka Dragavon tjenerpå det..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da har jeg fått overklokka min opty 165 jeg også..Legger ut bilde temperatur og cpuz

5740792[/snapback]

rart at din klikker på ddr 400... rammen din MÅ jo klare over 250 mhz

5741440[/snapback]

 

Skjønner egentlig ikke hvorfor rammen klarer mer...Kanksje jeg skal prøve å skru opp volten til 2.80V på minnet?

Lenke til kommentar

Hadde dual prime på inatt, skal prøve å få CPUen til å elske lav spenning.

Frekvensen var 2.4GHz og vcore på 1.2(bios), stoppa den på litt over 9 timer.

Har økt til 2.5GHz, men eg måtte øke vcore helt til 1.25V, på 1.225V så stoppa prime etter 20min.. Håper bare 1.25V er nok, har nå en load temp på ca 39 grader med denne spenningen.

Core0 ser ut til å alltid feile når CPU temp passerer 47grader ca..

Lenke til kommentar

Merket selv at CPU`ene blir GLO varm.

Har en middels 165opty som klarer 2700mhz, må faktisk opp i 1.6vcore for å nå denne hastigheten. Har fått den opp i 2950mhz, primer fint men krasjer etter ca 10minutter når tempen når 65grader.

på 2700 loader den på 51grader, noe som er greit.

 

Bruker Waterchill, med den nye pumpen og dual raddis.

Lenke til kommentar
Merket selv at CPU`ene blir GLO varm.

Har en middels 165opty som klarer 2700mhz, må faktisk opp i 1.6vcore for å nå denne hastigheten. Har fått den opp i 2950mhz, primer fint men krasjer etter ca 10minutter når tempen når 65grader.

på 2700 loader den på 51grader, noe som er greit.

 

Bruker Waterchill, med den nye pumpen og dual raddis.

5746585[/snapback]

å 1 cm tykt lag med kjølepasta da eller? :S

min cpu kom aldri opp i 40 grader på 1.7V (dette var single core opty 150 @ 3ghz)

Lenke til kommentar
Merket selv at CPU`ene blir GLO varm.

Har en middels 165opty som klarer 2700mhz, må faktisk opp i 1.6vcore for å nå denne hastigheten. Har fått den opp i 2950mhz, primer fint men krasjer etter ca 10minutter når tempen når 65grader.

på 2700 loader den på 51grader, noe som er greit.

 

Bruker Waterchill, med den nye pumpen og dual raddis.

5746585[/snapback]

å 1 cm tykt lag med kjølepasta da eller? :S

min cpu kom aldri opp i 40 grader på 1.7V (dette var single core opty 150 @ 3ghz)

5746936[/snapback]

Men så er det en del forskjell på sd og dc da ;)

Lenke til kommentar

Sitter å lurer på om det er hk'et mitt(DFI SLI-DR) som det er noe rusk med i disse tider - eller om det er noe annet. Har nemlig en ganske treg windows-logo blackscreen på oppstarten noen ganger. Dette har skjedd en gang iblant på de bedre PC4800 brikkene jeg kjørte før,(kjører nå en 512MB Corsair PC3200 idet jeg venter på mine OCZ PC4000 i posten), men opplever dette enda oftere nå med tregt win-logo. Nesten på hver oppstart omtrent..

Mulig jeg er litt off-topic nå, for det er vel kanskje mest forklarlig at det er hdd som er litt gammel..(?) :p

Kjører kun på 2250Mhz med 512MB ram midlertidig.. Men det burde egentlig ikke ha noe å si siden den har hatt fin oppstart noen ganger og andre ikke.. Virker som den bestemmer selv! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...