Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Damn.. Fatter enda ikkje korfor disse 0550VPMW'ene er så forbaska varme. Har nå på 1.45V(bios) og har en IDLE temp på 40-41 grader, får meg nesten til å undre om eg enten har dårlig kontakt med vannblokka eller om IHS har dårlig kontakt.

Når eg har 1.45V i bios, så får eg en LOAD temp på ca 50-52 grader, det er 10grader sprang fra IDLE til LOAD med vannkjøling og det er et stort sprang!

Lenke til kommentar
Uff... Har ikkje lyst å kle av na ennå.. hehe

Synes det er for stor risiko..

Men Dragavon lag gjerne en liten skalperings guide med masse bilder..

5742438[/snapback]

 

Det trenger eg ikkje :p

http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=40207

Det er faktisk ganske lett :)

Fyrte den nå opp på 300Mhz HTT, og 1.45 Vcore. 31s på begge kjernene på Superpi, og tester Prime nå. Men gikk fra 36grader idle på 2.66Ghz @ 1.375V til 40grader idle på 2.7Ghz @ 1.45V, å syns ikke at det er verdt det akkurat :p Synes dere ? :)

5742532[/snapback]

Idle-temp på 40 betyr no vel ingenting. Så lenge du holder deg under ca55c load så er det det som betyr noe.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

har lest den nybegynner guiden her på hw, men det er mye jeg ikke skjønner..

 

å klokke CPU, får jeg til, gange fsb med multiplier.. det har jeg gjort, kjører nå 267x9, altså 2403mhz på min opteron 165..

 

men så er det dette med minnet, skjønner fremdeles ikke dette.. jeg trodde att lave timings betydde att jeg kunne klokke cpu uten å tenke på minnet.. men så er vist ikke de platinum brikkene til ocz noen gode overklokkere.. så merker jeg noen forskjell om minnet kjører 2.5-3-2-5 på 171mhz eller er det bedre att jeg slakker på timings og øker mhz..?

 

hva er å anbefale å gjøre? vil ha cpu hastigheten der den er nå, 2.4ghz.. hva anbefaler dere att jeg kjører minnet på? nå er det 2.5-3-2-5 og 171mhz.. bør jeg forandre på noe?

og isåfall hva? får dessuten ikke kjørt minnet på 200mhz, det er enten 171 eller 218mhz..

 

hvis noen kunne sendt en pm, eller hjulpet meg litt her, hadde det vært fint.. vil att alt skal fungere helt optimalt, både minne og cpu

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Min Opteron 165 fungerte bedre enn jeg trodde ja.

310HTT = 2790Mhz @ 1.5V, gidder ikke høyere volt nå, kan teste å gå høyere på HTT, men tar det etterhvert.. :) Må "kjøre inn" cpuen litt til.

Etter 3dmark06 test lå den på 48Grader Load, så begynner å bli litt varme nå :(

 

30sek på begge kjernene på superpi

2081 på cpuscore på 3dmark06

Endret av Daffa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...