Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har primet i litt over 4 timer nå , ser bra ut her hos meg, men har merket meg fra tidliger før skalperingen at dersom temperaturen går over 43 grader med denne hastigheten feiler primingen etteren liten stund

det er derfor jeg har så lav spenning som 1.5v , men også dette er i grense land for hvor lav spenning jeg kan kjøre med denne hastigheten

til vanlig bruker jeg 2.7ghz hastighet med 1.47V dette er for lav spenning for å kjøre 2.8ghz

post-67974-1142026290_thumb.jpg

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
Du må nesten ta en oppdatering angående resultatene før og etter skalpering.  :thumbup:

5733713[/snapback]

 

 

Tempen sank med 2-3 grader. Det ser ut til å feile på core 1 i stedet for core 0 på 2.8

 

Før feila det alltid på Core 0. Skal prøve å remontere blokka.

5733771[/snapback]

Kansje den klarer det etterhvert , før jeg skalperte prosessoren min hadde jeg problemer med 2.7ghz ved dual prime , men etterhvert ble prossesoren bedre og bedre og til slutt kjørte jeg 17 timer før jeg gav meg, om dette skyltes burn inn fenomenet eller og det er endringer av prosessor spenningen er jeg usikker på.

Lenke til kommentar

har nå fått til å klokke min Opteron 165 :D, det som er, er att multiplier ikke går mer enn til 9? er det riktig? (A8N32) så jeg låser den manuelt til 9 i bios, og setter opp fsb (har nå 245x9) altså den kjører på 2200Mhz.. regner med det er riktig att den skal stå på 9X? eller bør jeg sette ned multiplier og sette opp FSB?

 

kjempefint om noen kunne svart :thumbup:

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Da har jeg fått montert waterchill med dual raddis.

165 opty kjører nå prime stabilt på 300HTT og 2.7Ghz.

Booter fint på 2990mhz på 1.75 vcore, men blir "noe" for varmt. Waterchillen klarer ikke å kjøle den ned nok.

Regner med at en Vapo må gjøre jobben da.

Skal prøve å nå 2.8 i løpet av dagen

 

Edit: Gigabyte Aurora kabinett... en drøm å ha vannkjøling i :-)

Endret av Samcki
Lenke til kommentar
har nå fått til å klokke min Opteron 165 :D, det som er, er att multiplier ikke går mer enn til 9? er det riktig? (A8N32) så jeg låser den manuelt til 9 i bios, og setter opp fsb (har nå 245x9) altså den kjører på 2200Mhz.. regner med det er riktig att den skal stå på 9X? eller bør jeg sette ned multiplier og sette opp FSB?

 

kjempefint om noen kunne svart  :thumbup:

5735388[/snapback]

 

Hei det er nok riktig at multiplier er låst på 9. Eg kjører min opty 165 på 9*300, altså 2700MHz på er DFI Lanparty SLI DR. Vcore er på 1,44 :)

Lenke til kommentar
har nå fått til å klokke min Opteron 165 :D, det som er, er att multiplier ikke går mer enn til 9? er det riktig? (A8N32) så jeg låser den manuelt til 9 i bios, og setter opp fsb (har nå 245x9) altså den kjører på 2200Mhz.. regner med det er riktig att den skal stå på 9X? eller bør jeg sette ned multiplier og sette opp FSB?

 

kjempefint om noen kunne svart  :thumbup:

5735388[/snapback]

Nei ikke sett ned multiplikatoren den er lav nok i utgangspunktet på denne prosessoren.

men du kan øke fsb til 270 eller mer,270 tilsvarer da 2430mhz

divider minnet slik at forholdet her blir riktig er fsb på 270 vil også minnet gå med denne hastigheten og det er det få brikker som klarer, dersom minnebrikkene dine klarer eks vis 224 /ddr450 så skal denne settes til 166

og så må du inn på chipsett instilinger og sette ned htt hastigheten til 3

du bør også ender spenningen til en plass rundt 1.45v

eller mer , kommer an på hvor god kjøling du har.

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
Nei ikke sett ned multiplikatoren den er lav nok i utgangspunktet på denne prosessoren.

men du kan øke fsb til 270 eller mer,270 tilsvarer da 2430mhz

divider minnet slik at forholdet her blir riktig er fsb på 270 vil også minnet gå med denne hastigheten og det er det få brikker som klarer, dersom minnebrikkene dine klarer eks vis 224 /ddr450 så skal denne settes til 166

og så må du inn på chipsett instilinger og sette ned htt hastigheten til 3

du bør også ender spenningen til en plass rundt 1.45v

eller mer , kommer an på hvor god kjøling du har.

 

oj, kjører nå på 267x9, altså 2403mhz, har ikke rota noe med minnet, (OCZ Dual Channel Platinum Edition pc3200 2gb 2.5-3-2-5) bør jeg gjøre noe med minnet? for maskina går helt fint nå værtfall :ermm:

 

edit: satte den ned til 1.8ghz for sikkerhets skyld(så lenge), men en ting til, når opteronen er på standard hastighet, så står det 800fsb på Ai Booster, men når jeg klokker den til 2.4, så står det 267fsb der??

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
Nei ikke sett ned multiplikatoren den er lav nok i utgangspunktet på denne prosessoren.

men du kan øke fsb til 270 eller mer,270 tilsvarer da 2430mhz

divider minnet slik at forholdet her blir riktig er fsb på 270 vil også minnet gå med denne hastigheten og det er det få brikker som klarer, dersom minnebrikkene dine klarer eks vis 224 /ddr450 så skal denne settes til 166

og så må du inn på chipsett instilinger og sette ned htt hastigheten til 3

du bør også ender spenningen til en plass rundt 1.45v

eller mer , kommer an på hvor god kjøling du har.

 

oj, kjører nå på 267x9, altså 2403mhz, har ikke rota noe med minnet, (OCZ Dual Channel Platinum Edition pc3200 2gb 2.5-3-2-5) bør jeg gjøre noe med minnet? for maskina går helt fint nå værtfall :ermm:

 

edit: satte den ned til 1.8ghz for sikkerhets skyld(så lenge), men en ting til, når opteronen er på standard hastighet, så står det 800fsb på Ai Booster, men når jeg klokker den til 2.4, så står det 267fsb der??

5735542[/snapback]

jeg pruker ikke ai booster , jeg sette instillingene manuelt i bios , og ja dersom du ønsker høyere cpu hastighet bør du sette minne dividereren på 183 eller 166

minnet ditt er trolig ikke beregnet for noe høyere hastighet enn det du alerede har.

Lenke til kommentar
eg pruker ikke ai booster , jeg sette instillingene manuelt i bios , og ja dersom du ønsker høyere cpu hastighet bør du sette minne dividereren på 183 eller 166

minnet ditt er trolig ikke beregnet for noe høyere hastighet enn det du alerede har.

 

bruker ikke det jeg heller, bare installerte det så jeg ser volt og temperatur

 

men MÅ jeg gjøre noe med minne? for jeg klokka til 2.4ghz, og pc'n starta opp og fungerte normalt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...