Daffa Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Kjører nå min Opty på 9x290 med 1.425Volt, men opplever at pcn "hakker" ca hvert 5sek(varer i ca 0.5sek), når jeg spiller. Burde jeg øke vcore litt? Hvor høyt opp kan jeg ha vcore på denne hastigheten? Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Få opp task manager og velg affinitet, sett f.eks Core 1 til å kjøre spillet. Vil tro det hjelper.. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Kjører nå min Opty på 9x290 med 1.425Volt, men opplever at pcn "hakker" ca hvert 5sek(varer i ca 0.5sek), når jeg spiller. Burde jeg øke vcore litt? Hvor høyt opp kan jeg ha vcore på denne hastigheten? 5724628[/snapback] Enten gjør som Furyfax sier eller så laster du ned og legger inn AMD sin CPU driver + Windows XP dual core performance fixen. Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Ok, takk for svar Ble bedre når jeg valgte affinitet Men hvor laster jeg ned AMD sin CPU driver + Windows XP dual core performance fixen? Sånn at jeg er sikker på at jeg kjører cpuen best mulig Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Dumt spm her, men vil være sikker på at jeg ikke misfostår: Det er selve varmen som ødelegger kjerna på CPU og ikke spenninga, ikke sant? Så teoretisk sett kan jeg ha så høy volt som mulig, men at den bør være lav med tanke på at tempen skal være det også.... Sitter å snuser på et Economics vannkjølingssett fra MIST i denne tid.. EDIT: Er det noen med erfaring fra denne? --> Zalman Reserator1 Plus Endret 9. mars 2006 av nollie Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 For høy spenning kan ødelegge CPUen også, det kan forekomme noe som heter elektron emigrasjon som ødelegger CPUen etterhvert. Men eg har hverken tid eller nok kunnskaper til å gå inn på dette fenomenet. Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Furyfax: Vet du om man kan velge affinitet på ett spill, slik at man aldri trenger å skifte over igjen? Hver gang jeg avslutta spillet, å starta på nytt igjen var problemet der Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Det beste er nok å innstallere de driverne som nevnt og den fix'n, dette bør løse problemet, ellers må du velge affintet hver gang du kjører programmet. Og til nollie: Eg har drept 2 CPUer med spenning over 1.8V, så eg ville aldri gått over 1.75V. Ved 1.75V så skapes det også ufattelig mye varme.. Hvis en overklokker en OPTY 170 til f.eks 3GHz med 1.75V, så vil CPUen etter mine beregninger nesten skape 280W varme! Kordan eg regna det ut: Effekt_stock*(Overclokk_frekvens/Stock_frekvens)*(Overklokk_spenning/Stock_spenning)^2 110W*(3000/2000)*(1.75/1.35)V= 277.26W tror disse har en effekt på 110W om eg ikkje husker feil.. Endret 9. mars 2006 av Furyfax Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Går vell an å bruke denne sida også, ser her at en får 277W, så kanskje det stemmer det som eg regnte ut i stad. Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Furyfax: Har du peiling på hvor jeg kan laste ned de da? Søkte på google, og fant Windows XP SP2 Dual Core fix sak på microsoft.com, men fikk ikke lastet ned noe. Endret 9. mars 2006 av Daffa Lenke til kommentar
THE VIKING Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Her har du fila fra microsoft..... Endret 9. mars 2006 av THE VIKING Lenke til kommentar
N_M_V Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Furyfax: Har du peiling på hvor jeg kan laste ned de da? Søkte på google, og fant Windows XP SP2 Dual Core fix sak på microsoft.com, men fikk ikke lastet ned noe. 5726029[/snapback] Ta en titt Her så tror jeg du får svar på det meste Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 henter data delene mine imorgen, og blant dem er det en Opteron 165 Hovedkortet er Asus A8N32, minnet er OCZ Dual Channel Platinum Edition 2GB, er det noe problemer mellom disse? noe jeg bør oppgradere(for opteronen fungerer vel fint med dette hovedkortet?) og hvordan er det å klokke med dette hovedkortet? ja, jeg vet det finnes nybegynner guider, men er det bare og stille inn Mhz inne i bios? tenkte å kjøre min på 2.4Ghz.. kjempefint hvis noen hadde giddi å svart.. Lenke til kommentar
AmdTommy Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 finner ikke opteron drivere på amd sine sider.. Lenke til kommentar
skongsli Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 finner ikke opteron drivere på amd sine sider.. 5729043[/snapback] Hvorfor skal du ha det egentlig? Spør kanskje dumt men.... Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 finner ikke opteron drivere på amd sine sider.. 5729043[/snapback] Hvorfor skal du ha det egentlig? Spør kanskje dumt men.... 5729270[/snapback] Det lurer jeg og på Har ikke brukt å legge inn driver etter hvilken prosessor jeg har Eneste er at jeg har lagt inn en DC patch nå da... Lenke til kommentar
Daytona* Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Har tatt en lengre dual prime test i dag for å se om skalperingen av prossesoren hadde noe for seg , og etter ca en times priming på 2.8ghz går den fremdeles i beste velgående , jeg har satt ned spenningen til ca 1.5v før skalperingen ,klarte jeg ikke denne hastigheten ,da feilet den testen etter ca 10min Tok i dag av cpu kjøleren for å se om det var noe skader på hjørnene av kjernen , den var heldigvis helt uten skader. Endret 9. mars 2006 av Daytona* Lenke til kommentar
AmdTommy Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) folka snakker jo om cpu drivere å den DC patchen til windows.. bytter til x64 nå i helga.. funker den "patchen" eller hva det er til x64 også? Endret 10. mars 2006 av AmdTommy Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Pakken med 2 stk CPUer ( 170 0550VPMW) ankom tollen i Oslo idag tidlig, håper de kommer fort! Meg og Dragavon skal kose oss med disse iløpet av neste uke regner eg med, hvis ikkje Gud griper inn og sender CPUene til oss idag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå