Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har netopp fått min Opty 165 og lurer på noen små ting:) Hvor mye burde jeg ha vcore på når jeg klokker? Er dette bra stepping: CCBWE 0551WPMW ?

5722717[/snapback]

 

Eg har ein med samma stepping. Er veldig fornøyd, kjører den på 2700MHz :dribble:

5723520[/snapback]

 

hva har du på volt, det som står i bios?

5723613[/snapback]

 

Står 1,44 i bios, 1,42 i windows

Lenke til kommentar

problemet mitt Betroz er at jeg og samboeren har en leilighet, så pcen står midt i stua og jeg kan ikke ha den på natta når vi skal legge oss, hadde jeg hatt et rom der den kunne putre og gå uten at det forstyrrer vettet av dama så hadde jeg også gjort det, men jeg står opp klokka 9 og setter den på da :D så jeg får nøye meg med det. Leste om en som også vile ha 24timers prime, den stoppa etter 23timer og 45 minutter...lite surt

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Det lengste eg kjører Prime er når eg går dagskift og setter i gang før eg legger meg, da lar eg det gå til eg kommer fra jobb dagen etter. Dvs ca 17-18 timer. Ellers er eg fornøgd når eg klarer 10 timer prime og er stabil til spilling.

 

Noe mere enn 10 timer Prime synest eg er fjolleri :tease:

Lenke til kommentar
Stabil lenge i prime da 10owen?

5723733[/snapback]

 

Kjørte stabilt i 17 timer,,,tempen låg då på 47-49 grader. Men hvis det er for varmt i rommet og tempen går over 50 grader visker det som den er meir ustabil. Venter derfor i spenning på å få montert vannkjøling.

Lenke til kommentar

Nå har jeg skalpert min opteron prosessor, og temperaturen gikk dessverre ikke ned noe ifølge probe målingen , men til min store glede har dual primingen med denne hastigheten gått bedre enn noen gang tidligere.

2.8ghz

:)

Cpu spenningen er ifølge bios 1.55V

temperatur 44grader med luftkjøling

post-67974-1141858109_thumb.jpg

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar
Kjekt å se bilder her :p

 

Spesielt det nærbildet setter eg pris på, har tenkt å ta av varmesprederen eg også, nå fikk eg sjå nøyaktig kor langt inn eg kan stikke barberbladet  :thumbup:

5697637[/snapback]

 

Du skal vell ikkje skalpere VPMW'en som er på vei?? :cry:

5699917[/snapback]

 

 

Klart han må skalpere den! Cpu`er er som horer, de gjør jobben best nakne! :p

 

Legger ved ett bilde her;

På bildet; Xp1600 Palomonio, 3000 Winchester (kjører på 2,6ghz) og Opteron 165, kjører på 2,7ghz.

5700171[/snapback]

Bruker du noen støtteputer el lignende på hjørnene av prossesoren , slik som det var på de gamle xp prossesorene , jeg skalperte prosesoren min i dag men er litt engstelig for at cpu kjøleren vil skade kjernen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...