Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tusen takk for svar, men angående dette: Vil det si noe for klokke egenskapene om jeg kjøper en Opteron 170 eller 165?

 

Noen som vet noe?

5709884[/snapback]

 

Eg tror det har mye mere å si at man finner en god stepping enn kva slags modell man kjøper. Men de fleste må jo bare bestille en prosessor og håpe på å få en god en. Det virker som om det er lettere å finne 170 med virkelig gode steppinger, men eg har også sett 165 av de beste steppingene.

Eg tror den beste steppingen til dualcore Opteron er CCB1E 0550VPMW. CCBWE 0550UPMW er også veldig god.

Men det virker på meg som om det er flere gode steppinger no enn kva det var tidligere.

 

Det med multiplier er bare tull. Spørsmålet er å ha ett godt nok hovedkort. Opteron 144/165 har 9X multiplier, da trenger man ett hovedkort som klarer høy htt-frekvens. Skal du overklokke en Opteron kjøper du ikkje det billigste hovedkortet du finner, da kjøper du ett gromkort fra Asus eller kanskje helst DFI.

 

Så, eg tror sannsynligheten for å få en god overklokker er litt større om man kjøper 170. Men man kan også ha flaks og få en veldig god 165, eller man kan ha uflaks og få en dårlig 170.

 

Det finnes butikker som selger håndplukkede steppinger, og det finnes også butikker som selger forhåndstestede prosessorer. De beste av de sistnevnte må man være forberedt for å betale dyrt for.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar

Men en ting er sikkert Dragavon, og det er at våre 2 CPUer som er på vei, kommer til å overklokke veldig langt!

Håper iallfall det! Regner med vi har dem i begynnelsen av neste uke, eller hvis vi er heldige så har vi dem til helgen!

Sitter nå uten PC, har kun en bærbar PC, som er snart 4 år, så helga kan bli litt mer spennende om vi mottar CPuene før helga..

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
Det med multiplier er bare tull. Spørsmålet er å ha ett godt nok hovedkort. Opteron 144/165 har 9X multiplier, da trenger man ett hovedkort som klarer høy htt-frekvens. Skal du overklokke en Opteron kjøper du ikkje det billigste hovedkortet du finner, da kjøper du ett gromkort fra Asus eller kanskje helst DFI.

5710311[/snapback]

 

Ja......og hvis du ikke har ett rått hovedkort da? Da er det vel ikke bare tull likevel...? Uansett hva du sier, så gir 170 bedre fleksibilitet til å velge hastighet på CPU/HK

Lenke til kommentar

Ja er jeg endelig ferdig med min Prime95 runde. Har holdt på i hele helga, så nå er jeg dritt lei av det. Jeg er fornøyd med min CPU. Synd at ikke den 165 jeg hadde klarte det samme...

Min 24/7 klokk kan dere se på dette :

 

prime959le.th.jpg

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Ja......og hvis du ikke har ett rått hovedkort da? Da er det vel ikke bare tull likevel...? Uansett hva du sier, så gir 170 bedre fleksibilitet til å velge hastighet på CPU/HK

5710488[/snapback]

 

Dersom du må bruke ekstra kr på å kjøpe en høyere modell fordi du har ett dårlig hovedkort burde du heller bruke de pengene på å kjøpe ett bedre hovedkort, også kjøpe 165 likevel.

 

170 gir "litt" mere fleksibilitet ja. Nå skal ikkje eg påstå å kunne alt som er å kunne om overklokking, men på de prosessorene eg har klokket på s939 (X2 4400+, A64 3200+, A64 3000+, 2stk Opteron 165) så har eg endt opp med å faktisk bruke en lavere multiplier enn den høyeste mulige på prosessorene. Så min mening er at du trenger ikkje høy multiplier for å få ett godt resultat dersom du har ett godt hovedkort. Eg vil mye heller legge mye penger i ett godt hovedkort med mye funksjonalitet enn å kjøpe en dyr prosessor og ett dårlig utstyrt hovedkort.

Lenke til kommentar

 

Eg tror det har mye mere å si at man finner en god stepping enn kva slags modell man kjøper. Men de fleste må jo bare bestille en prosessor og håpe på å få en god en. Det virker som om det er lettere å finne 170 med virkelig gode steppinger, men eg har også sett 165 av de beste steppingene.

Eg tror den beste steppingen til dualcore Opteron er CCB1E 0550VPMW. CCBWE 0550UPMW er også veldig god.

Men det virker på meg som om det er flere gode steppinger no enn kva det var tidligere.

 

Det med multiplier er bare tull. Spørsmålet er å ha ett godt nok hovedkort. Opteron 144/165 har 9X multiplier, da trenger man ett hovedkort som klarer høy htt-frekvens. Skal du overklokke en Opteron kjøper du ikkje det billigste hovedkortet du finner, da kjøper du ett gromkort fra Asus eller kanskje helst DFI.

 

 

Tja, jeg må si at min opteron 165 til 2300 og ASrock-kortet mitt til 600 er jeg godt fornøyd med, når jeg legger til at minnet mitt 2 Gb med Twinmos-ram til 1500 må jeg vel si at jeg har fått mye for pengene. Vaker rundt 2.5 Ghz for tiden , da minnet mitt ser ut til å la seg overklokke høyest der. Overklokket ikke minnet før. Cpun lar seg gå til 2.7 Ghz med lavere minne-divider. Det er da ikke særlig mange som kommer mye høyere enn det med luftkjøling uansett.

Lenke til kommentar
Gratulerer Betroz!

 

super bra klokk dette her....

 

Hvilket score har du i superpi 1m med den settingen?

Hva va tempen?

5710679[/snapback]

Jo takk :)

Jeg driver ikke å bencher mer.

5711397[/snapback]

 

Lurer på hva temp du lå på, som Oze også spør om. :) Tenker kanskje på en grei luftkjøling istedet for å ha et dyrt vannanlegg på rommet.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...