Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Tester 2700Mhz i dette øyeblikk. Ser bra ut til nå- kjørt prime95 i 30min! Ligger på 31C ved load - 1,42V :D

5698634[/snapback]

Har du vannkjøling? På luft så er den temperaturen der umulig, så sant du ikke har PC'n stående ute i kulda da...

 

Primer selv også @ 2700 Mhz, men jeg ligger på 52 grader load....Scythe Ninja + SilentX 120 mm vifte (14 dB versonen)

 

16 timer har jeg kommet nå ;)

5699207[/snapback]

 

Svarte! 51min kom den på :(

Har luftkjøling ja! :D - Vinduet oppe såklart! kjører kun den ene kjerna på prime95 fordi jeg vet at den andre har klart 2,750Ghz på 1,48V fra før. Så det er derfor den er så kald! ;) Tror det nettopp er varmen som har gjort at CPU core 0 har stoppa så tidlig. Skal prøve med litt mere spenning nå å kjøre en til.

 

EDIT: hva stepping har du betroz? 165 du har?

Endret av nollie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å kjøre prime på en og en kjerne er bare tull :hrm:

 

Prosessorene blir ustabile når temperaturen blir høy. Og for å få høyest mulig temperatur må du kjøre dual prime når du tester stabilitet. En prosessor som er stabil ved 60c på 1800mhz er nesten helt sikkert ikkje stabil ved 60c på 2700mhz. Så når du bare kjører prime på en kjerne om gangen så får du ett resultat som ikkje er reelt.

Lenke til kommentar
Kjekt å se bilder her :p

 

Spesielt det nærbildet setter eg pris på, har tenkt å ta av varmesprederen eg også, nå fikk eg sjå nøyaktig kor langt inn eg kan stikke barberbladet  :thumbup:

5697637[/snapback]

 

Du skal vell ikkje skalpere VPMW'en som er på vei?? :cry:

5699917[/snapback]

 

 

Klart han må skalpere den! Cpu`er er som horer, de gjør jobben best nakne! :p

 

Legger ved ett bilde her;

På bildet; Xp1600 Palomonio, 3000 Winchester (kjører på 2,6ghz) og Opteron 165, kjører på 2,7ghz.

post-7314-1141495798_thumb.jpg

Endret av skyline
Lenke til kommentar
Å kjøre prime på en og en kjerne er bare tull  :hrm:

 

Prosessorene blir ustabile når temperaturen blir høy. Og for å få høyest mulig temperatur må du kjøre dual prime når du tester stabilitet. En prosessor som er stabil ved 60c på 1800mhz er nesten helt sikkert ikkje stabil ved 60c på 2700mhz. Så når du bare kjører prime på en kjerne om gangen så får du ett resultat som ikkje er reelt.

5699702[/snapback]

 

 

Ja, hvis du ser det ifra den vinkelen seff..

Hele poenget med dette er å finne ut hvorvidt jeg skal kjøpe meg vannkjøling eller ikke. Jeg testet 2700mhz her forleden hvor tempen kom helt opp i 55C - med dual prime95 på begge kjerner såklart. Den 2. kjerna klarte seg helt fint. Men nr1 stoppa tidlig i testen. Med andre ord vet jeg at CPU-core 2 fungerer fint over 2,7 - helt opp i 2750Mhz som jeg også har testet med så høy temp. Jeg prøver jo da selvsagt å finne ut hvor langt core 1 går når tempen er på linje med et vannkjølingsanlegg(20-30C).

Håper jeg gjør meg noe forstått nå :)

6 timer 2700Mhz 1,44V går som smurt til nå(ca 5-6 timer) :p

 

*Hvor ofte bruker maskinen fullt ut begge cpu'ene? Gjør quake 4 det? - siden det støtter dualcore(noe jeg bare har hørt)

Endret av nollie
Lenke til kommentar

Singelcore= da kjører du en prime og dualcore= da kjører du dual prime. Å kjøre en prime på dual er ikke noe poeng i, du må kjøre 2 selv om du vet at den ene tåler så å så mye. For man må finne den volten der begge er stabil. De fleste har en kjerne som tåler mer enn den andre. Jeg også har det, når jeg kjørte dual-prime på stock volt på 2,6ghz så feila den ene etter 3 1\2 time, men den andre forsatte og forsatte. Og derfor måtte jeg opp et hakk på volten og da ble den stabil.

Lenke til kommentar

nollie jeg har en Opty 170 med CCBWE 0551UPMW stepping.

 

2700 Mhz var ikke helt stabilt. Klarte 16.5 timer så frøs hele PC'n seg. Det kan være min PSU som er skylda. Har starta å prime nå på magiske 2666 Mhz @ 1.39V og hvis den er 24 timer stabil der, så blir det min 24/7 klokk. Da kjører RAM brikkene mine på 266 Mhz også. Perfect combo.

Lenke til kommentar

Skaffet meg en 165 tidligere denne uken etter at jeg tok livet av Pentium M 730 CPUen min.

 

Stepping: CCBWE 0551WPMW

 

Prime95 feilet på ene kjernen etter tre timer på 2800MHz og 1,6V med lufttempratur på 22-25ºC, så vil regne med at 2750MHz vil være stabilt enda jeg ikke har testet mer Prime95.

 

Øvrig hardware: TT Big Typhoon, DFI LP nF4 SLI-DR (har vært arbeidsledig siden jeg begynte med Dothan), OCZ EB 3500 512MB (må kjøpe meg nytt sett med RAM om jeg ikke klarer å få liv i tvillingbroren dens igjen), 2x Raptor 74GB i RAID0 på en SiI 3132-kotroller, Asus X800 XT.

Endret av Kamerat
Lenke til kommentar

Skal selge shuttlen min nå å kjøpe ny maskin. Skal beholde 170 min :)

Skal også kjøpe bedre ram og en hiper 580w psu.. regner med å få klokket mere da :dribble:

 

Hvordan er kjøleren som følger med opteron prosessorene?? :hmm: så iallefall mye bedre ut en den som fulgte med 3000+

Lenke til kommentar
Skaffet meg en 165 tidligere denne uken etter at jeg tok livet av Pentium M 730 CPUen min.

 

Stepping: CCBWE 0551WPMW

 

Prime95 feilet på ene kjernen etter tre timer på 2800MHz og 1,6V med lufttempratur på 22-25ºC, så vil regne med at 2750MHz vil være stabilt enda jeg ikke har testet mer Prime95.

 

Øvrig hardware: TT Big Typhoon, DFI LP nF4 SLI-DR (har vært arbeidsledig siden jeg begynte med Dothan), OCZ EB 3500 512MB (må kjøpe meg nytt sett med RAM om jeg ikke klarer å få liv i tvillingbroren dens igjen), 2x Raptor 74GB i RAID0 på en SiI 3132-kotroller, Asus X800 XT.

5701282[/snapback]

 

Hvor kjøpte du den fra? Flere på lager der du kjøpte den?

 

Noen som vet om noen nettbutikker hvor de har 165 med gode steppings?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...