Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

hmmmm.......HT link speed ? Tro om dette er HTT multi? Hvilke valgmuligheter har du der? Hvis denne har valg mellom 1x til 5x, sett den til 3x

5685078[/snapback]

 

På den har jeg valget mellom Auto og 200MHz

 

full info fra HS på cpu:

 

OSA165DAA6CD

CCBWE 0551WPMW

134296AC50942

 

EDIT:

Stilte HTT multi til 200MHz, klokket til 2619 (291MHz * 9FSB).

Kan sikkert gå høyere hvis jeg prøver igjenn.

 

Takker alle for hjelpen :thumbup:

 

http://img295.imageshack.us/img295/9672/aoutoc21vw.jpg

Endret av Zigna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg klarte ikke å styre lystene mine så nå sitter det en Opteron 170 i maskina mi!

Den har stepping : CCBWE 0551UPMW. Har skrevet ned batch nummeret også, men jeg vet ikke åssen man tyder det.

 

Kjører dual Prime95 @ 2600 Mhz med 1.34V nå. Har bare kjørt 19 min da, så absolutt ingen stabil garanti enda. Men bare det at den klarer såpass er bra spør du meg! Skal ut en tur nå, så blir spennende om den holder på når jeg kommer hjem sent i kveld :dribble:

Lenke til kommentar

Kom meg endelig over 8K testen på prim95 med første kjerna mi! Kjører Opty 165@2592Mhz(288Mhzx9). - 1,39V i BIOS :D

 

Det sure er jo at den andre kjerna har klart 2750Mhz stabilt! Og sikkert enda mere. Men trenger nok vannkjøling for å komme meg opp dit uten problem. :hmm:

 

Et dumt spm kanskje:

CPU core 0 stopper på samme stedet i prime95 over 2592Mhz - Etter Test 3. Det er vel slik det er? At den stopper på samme stedet vanligvis. Kan ikke så mye om prime95 osv så det er derfor jeg spør :p

 

EDIT: Og er det egentlig et absolutt must at jeg bør ha en 100% stabil maskin for å kunne få det ytelsen jeg trenger i spill osv? Eller kan jeg kjøre program uten fare for at maskina restarter, til et visst punkt altså. Tenker litt på dette siden jeg kommer så langt med andre kjerna og at jeg da kanskje kùn bruker den på spill :)

Endret av nollie
Lenke til kommentar

Hmmm 2600 gikk greit på lav volt, men når jeg hoppet opp til 2700 Mhz så måtte jeg øke volten ganske mye! Tydelig at jeg nærmer meg grensen med min CPU med luftkjøling. Primer nå på 2700 med 1.45V satt i BIOS (vises som 1.42-1.44 i SpeedFan). 45 min and counting....se om den klarer seg over natta. Hvis ikke må jeg øke volten mer da. 53 grader load nå.

Lenke til kommentar

Ja som folk på Xtremesystems sier, så er disse CPU'ene mer følsom for temperatur jo høyere frekvens man har dem på. Så om din CPU takler over 60 grader @ stock så gjør den nok ikke det @ 2700 Mhz f.eks. Jeg skal holde meg under 55 grader for å være sikker. 50 Mhz fra eller til merker man ikke uansett ;)

Lenke til kommentar

Driver nå og kjører 2*prime 95 og CPU er 47-49 grader. Bruker luft, kjøleren er ein Schythe Ninja,,,,,,,utvilsomt den beste kjøleren eg har hatt

Men eg trur ikkje det blir lenge før eg kjøper vannkjøling, eg blir sprø av chipsetvifta på mitt DFI kort

Lenke til kommentar

Da er min Dual Core Opteron 165 blitt nudist ;)

 

Og det ser ut som den trives med det. Tempraturene sank en hel del. Kommer med oc resultat og tempraturer om noen timer. Nå skal jeg sove! Noen bilder her;

 

IMG_1398.jpg

 

Naked cores!

 

IMG_1395.jpg

 

3000 Winchester til venstre og 165 Operon til høyre!

 

IMG_1403.jpg

 

Line Up

IMG_1397.jpg

 

:w00t::thumbup:

Lenke til kommentar
Betroz: Hva latency kjører du Ocz-brikkene dine på for tiden? Skal til å kjøpe akkurat de brikkene på netshop nå! :)

5697063[/snapback]

Akkurat nå kjører brikkene på 245 Mhz 2.5-3-2-7 men de klarer 255 Mhz med samme timings. (9 x 300 og 166 divider) Siden brikkene mine ikke er 3D stabile på 270 Mhz så må jeg kjøre dem slik nå. Dividere you know...

Lenke til kommentar
Da er min Dual Core Opteron 165 blitt nudist ;)

 

Og det ser ut som den trives med det. Tempraturene sank en hel del. Kommer med oc resultat og tempraturer om noen timer. Nå skal jeg sove! Noen bilder her;

Naked cores!

 

*bilde*

5697552[/snapback]

 

Kjekt å se bilder her :p

 

Spesielt det nærbildet setter eg pris på, har tenkt å ta av varmesprederen eg også, nå fikk eg sjå nøyaktig kor langt inn eg kan stikke barberbladet :thumbup:

Lenke til kommentar
Tester 2700Mhz i dette øyeblikk. Ser bra ut til nå- kjørt prime95 i 30min! Ligger på 31C ved load - 1,42V :D

5698634[/snapback]

Har du vannkjøling? På luft så er den temperaturen der umulig, så sant du ikke har PC'n stående ute i kulda da...

 

Primer selv også @ 2700 Mhz, men jeg ligger på 52 grader load....Scythe Ninja + SilentX 120 mm vifte (14 dB versonen)

 

16 timer har jeg kommet nå ;)

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...