Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Hvilke latency-settings bruker du Fluesopp på minnebrikkene din? Er ikke så veldig erfaren med hva man bør stille inn på dette, ihvertfall med tanke på at jeg skal se hvor CPU går! :) Vet at du har andre brikker.... trenger bare et lite overslag på hvor jeg bør ligge sånn omtrent med mine PC4800 Ocz.. :p

5674288[/snapback]

 

Heisann.

har akkurat de samme brikkene dine på et DFI sli dr expert hovedkort..

skal du se hvor langt cpu en går først vil jeg anbefale og stille timings på 2.5 4 4 10 @ 2.66volt

sett divider slik at hastigheten havner mellom 200 og 210. da vil aldri minnet gi deg feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm fikk min Opteron 170 fra komplett i dag. Steppings står det : CCBWE 0551UPMW.

 

Lurer egentlig på om noen har erfaring med denne? Lest noen tester osv? Er det ikke 0550 som er bra overklokker eller noe?

 

Takker for alle svar. Får testet den når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Hmmm fikk min Opteron 170 fra komplett i dag. Steppings står det : CCBWE 0551UPMW.

 

Lurer egentlig på om noen har erfaring med denne? Lest noen tester osv? Er det ikke 0550 som er bra overklokker eller noe?

 

Takker for alle svar. Får testet den når jeg kommer hjem.

5677486[/snapback]

Uke 51 overklokker ikke så bra som uke 50 nei. Men du kan være heldig. Men stopper den på 2.5 Ghz er det bare å bruke angrefristen.

Lenke til kommentar
Hmmm fikk min Opteron 170 fra komplett i dag. Steppings står det : CCBWE 0551UPMW.

 

Lurer egentlig på om noen har erfaring med denne? Lest noen tester osv? Er det ikke 0550 som er bra overklokker eller noe?

 

Takker for alle svar. Får testet den når jeg kommer hjem.

5677486[/snapback]

Uke 51 overklokker ikke så bra som uke 50 nei. Men du kan være heldig. Men stopper den på 2.5 Ghz er det bare å bruke angrefristen.

5677500[/snapback]

 

Ja jeg må i hvert fall nå, 2.5 hvis jeg skal beholde den..

Lenke til kommentar
Hmmm fikk min Opteron 170 fra komplett i dag. Steppings står det : CCBWE 0551UPMW.

 

Lurer egentlig på om noen har erfaring med denne? Lest noen tester osv? Er det ikke 0550 som er bra overklokker eller noe?

 

Takker for alle svar. Får testet den når jeg kommer hjem.

5677486[/snapback]

Uke 51 overklokker ikke så bra som uke 50 nei. Men du kan være heldig. Men stopper den på 2.5 Ghz er det bare å bruke angrefristen.

5677500[/snapback]

:hmm:

Lenke til kommentar
Hmmm fikk min Opteron 170 fra komplett i dag. Steppings står det : CCBWE 0551UPMW.

 

Lurer egentlig på om noen har erfaring med denne? Lest noen tester osv? Er det ikke 0550 som er bra overklokker eller noe?

 

Takker for alle svar. Får testet den når jeg kommer hjem.

5677486[/snapback]

Uke 51 overklokker ikke så bra som uke 50 nei. Men du kan være heldig. Men stopper den på 2.5 Ghz er det bare å bruke angrefristen.

5677500[/snapback]

:hmm:

5677671[/snapback]

 

 

Hva mener du? At man ikke burde bruke angrefristen hvis man ikke er fornøyd med en vare? :p

Lenke til kommentar
Ja men kjøper en opty for at jeg skal kunne klokke bra. Gjør den ikke det så er ikke jeg fornøyd med varen.

5677847[/snapback]

Men du kjøper ikke en prosessor som skal takle høyere hastigheter heller, da burde du kjøpe FX-60 om 2,5 er "minimum".

5677854[/snapback]

 

Jeg skjønner hva du mener... :p

Lenke til kommentar
Ja men kjøper en opty for at jeg skal kunne klokke bra. Gjør den ikke det så er ikke jeg fornøyd med varen.

5677847[/snapback]

Men du kjøper ikke en prosessor som skal takle høyere hastigheter heller, da burde du kjøpe FX-60 om 2,5 er "minimum".

5677854[/snapback]

 

Fx-60 er 2,6ghz :)

Athlon 64 FX-60 2.6 GHz 2x128 KB 2x1 MB 939 1 GHz Two (Toledo) Yes

 

Jeg tror kanskje jeg misforsto den setningen :blush: , men uansett her står det grove om fx-60 da.Sorry Managhead

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Hmmm fikk min Opteron 170 fra komplett i dag. Steppings står det : CCBWE 0551UPMW.

 

Lurer egentlig på om noen har erfaring med denne? Lest noen tester osv? Er det ikke 0550 som er bra overklokker eller noe?

 

Takker for alle svar. Får testet den når jeg kommer hjem.

5677486[/snapback]

 

Har klokket min med samme steppingen til 2,6Mz uten problemer.

Vet den går høyere men ikke hvor mye?, gjør den ikke det så er jeg igrunnen fornøyd!

(Eneste jeg har gjort er: stilt i Bios er CPU 250x10, minnet sto på Auto,

men har satt det til 433Mz 2,5-3-3-7-1T, Ny Bios v1103)

 

Kjører fjellstabilt nå, kommer nok til og teste mer om en stund.

Temp. ligger på 39~48 grader ved full load av begge kjernene, da med en innetemp. på 25 grader.

 

Min maskin består av:

Kabinett LianLi PC6070BSCAND

Hovedkort Asus A8N32-SLI Deluxe

CPU Opteron 170@2,6Gz 1,37v

CPU Kjøler Thermaltake Big Typhoon

PSU MIST, 500W, 20/24 pins

Ram Kingston PC3200 HyperX DDR 2x1024MB

Skjermkort Asus EN 7800GTX

Hardisker WD Raptor36,7Gb | Maxtor300Gb

DVD/DVD-RW PX-130A | PX-750A (IDE)

Lenke til kommentar
Hmmm fikk min Opteron 170 fra komplett i dag. Steppings står det : CCBWE 0551UPMW.

 

Lurer egentlig på om noen har erfaring med denne? Lest noen tester osv? Er det ikke 0550 som er bra overklokker eller noe?

 

Takker for alle svar. Får testet den når jeg kommer hjem.

5677486[/snapback]

 

Har klokket min med samme steppingen til 2,6Mz uten problemer.

Vet den går høyere men ikke hvor mye?, gjør den ikke det så er jeg igrunnen fornøyd!

(Eneste jeg har gjort er: stilt i Bios er CPU 250x10, minnet sto på Auto,

men har satt det til 433Mz 2,5-3-3-7-1T, Ny Bios v1103)

 

Kjører fjellstabilt nå, kommer nok til og teste mer om en stund.

Temp. ligger på 39~48 grader ved full load av begge kjernene, da med en innetemp. på 25 grader.

 

Min maskin består av:

Kabinett LianLi PC6070BSCAND

Hovedkort Asus A8N32-SLI Deluxe

CPU Opteron 170@2,6Gz 1,37v

CPU Kjøler Thermaltake Big Typhoon

PSU MIST, 500W, 20/24 pins

Ram Kingston PC3200 HyperX DDR 2x1024MB

Skjermkort Asus EN 7800GTX

Hardisker WD Raptor36,7Gb | Maxtor300Gb

DVD/DVD-RW PX-130A | PX-750A (IDE)

5678115[/snapback]

 

 

Ohh hygelig nyhet :p det er vell på stock V også :D Skal prøve litt med min i dag. alt over 2.5/6 er vell aksetabelt. Hvordan måler du begge kjærnene? Er ikke det samme temp?

Lenke til kommentar

N_M_V: Mitt 32sli hk viser feil vcore, hvordan har du finnet ut om du bruker 1.37v? Det jeg setter i bios, viser seg til å være noe helt annet i windows. Også viser hardware monitor helt gale verdier. Om du vet om en lur måte å finne vcore bortsett å bruke multimeter, så vil jeg veldig gjerne vite det.

Lenke til kommentar

Er helt uerfaren på dette, og tenker å kjøpe en Opteron. Lurer på hva dette med Stepping og ukenummer på prosessorene innebærer? Så på en tråd at det er mulig å bestille med spesielle steppinger? Noen som kan kan hjelpe meg litt på vei før jeg kjøper prosessor... :ermm:

Endret av Tonka
Lenke til kommentar
N_M_V: Mitt 32sli hk viser feil vcore, hvordan har du finnet ut om du bruker 1.37v?

5678689[/snapback]

Hehe... Aner ikke, Satte den på 1,37 i bios og har ikke tenkt noe mer over det, (tror den stod på 1,437 ved første boot)

CPU-Z viser noe tilsvarende. Antar at hvis Bios viser feil så vil det vell ikke være et softwareprogram som viser rett heller?

Kan tenke meg eneste måten er og måle med multimeter, så lete etter et program som viser det samme?

 

(Til orientering er min kunnskap om overklokking meget begrenset, så utover det jeg allerede har gjort må jeg bare lese/spørre/feile ;))

men for all del, lurer dere på noe så bare spør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...