Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Forsetter å spør jeg bare :p

Minnet kjører jeg 3,2V nå. Har hørt at noen er helt oppi 3,6 på OZC minne, men jeg vet jo ikke om det gjelder de fleste brikker, så jeg har ikke kommet så langt ennå.

 

Edit: Bios viser 1,44 Volt

 

Sitter å lurer på hva å stille på nå. Om jeg skal fortsette med minnet eller justere spenningen.

Endret av nollie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

før du klokker minnet, så bruker jeg å få en stabil cpu-klokk først..da er det litt letter å vite om det er minnet som er ustabilt. Hvordan er varmen på minnet foresten?

Er ikke ille å kjøre på høy volt på minnet så lenge de liker det og du kjøler det bra nok. Hvor høyt du skal gå, er vel mer på hvor mye du tør å satse :p

 

Nå kjører jeg på en fin 2,6ghz nesten på stock volt og skal kjøre det en stund før jeg forsetter oppover, selv om jeg har min knall-stabil på 2,7.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Må du opp til hele 1.55v for å få 2.6ghz stabilt? Har du kjøpt din fra komplett? De fleste 165 jeg har sett til nå fra komplett har klart 2.6ghz +-1.4v. Kanskje er det varmen som gir utslag, men 45 grader maks load er jo ikke dårlig for luft. Kjør cpu'en par dager til, så kan du prøve igjen. Håper at du kan sette vcore litt ned da. Krysser iallfall fingrene for deg :thumbup:

Lenke til kommentar
Må du opp til hele 1.55v for å få 2.6ghz stabilt? Har du kjøpt din fra komplett? De fleste 165 jeg har sett til nå fra komplett har klart 2.6ghz +-1.4v. Kanskje er det varmen som gir utslag, men 45 grader maks load er jo ikke dårlig for luft. Kjør cpu'en par dager til, så kan du prøve igjen. Håper at du kan sette vcore litt ned da. Krysser iallfall fingrene for deg  :thumbup:

5671964[/snapback]

 

 

Det er nok flere av disse chipene fra komplett som er "dårlige". Min klarer ikke 2.6 @1.5vcore. Kjører min på [email protected] 24/7

Lenke til kommentar

HJelp! :ohmy:

Har jo testa brikkene helt opp i 3,3V jo! - Ikke lurt altså...

 

Uansett, tror jeg skal bytte til noen OCZ PC4000 2048MB Dual Channel Platinum Edition. tenkte på det når jeg kjøpte TCCD-brikkene så. Fortsetter litt på TCCD før jeg sender dem på angrefrist og kjøper meg E.B istedet :)

Lenke til kommentar
Hvilken er det, den du kjøpte av meg eller den nye?

 

Klarer du 2700 på 1,45vcore kommer eg inn og stjæler den tilbake  :tease:

 

Har en 170 på postkontoret, lurer veldig på å løse den ut, det kan jo være en gromchip det også  :cool:

5672669[/snapback]

 

Hei,,det er den "nye", trur eg har vore heldig med den :D ,,,har nå gått i snart 3 timer på 2*prime 95, så eg trur eg skal få den stabil på 2700 MHz, går nå på 1,44 Vcore

(avlest i bios, 1,42 avlest i ITE ). Tempen ligger nå på 47-49 grader etter at eg har tatt av topp og sidedeksel. Det er altfor dårlig luftsirkulasjon i kabinettet mitt, så eg har bestillt meg et nytt. Lian Li 1000 et eller annet, det er vel ganske likt på det du har av utseende.

Lenke til kommentar

Hvilke latency-settings bruker du Fluesopp på minnebrikkene din? Er ikke så veldig erfaren med hva man bør stille inn på dette, ihvertfall med tanke på at jeg skal se hvor CPU går! :) Vet at du har andre brikker.... trenger bare et lite overslag på hvor jeg bør ligge sånn omtrent med mine PC4800 Ocz.. :p

Endret av nollie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...