Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Betroz: fikk den stabil på 2,7ghz på 1,41v(fra bios), kjørte 2xprime i 8timer, skal prøve å spille noen timer i dag. Har litt lyst å se om jeg får den stabil på 2,9 :hmm:

5663183[/snapback]

Tror du burde være mer enn fornøyd med 2.8 Ghz jeg :cool:

5663245[/snapback]

 

Enig der.. Tror du skal være godt fornøyd med 2.8 til å begynne med. [email protected], [email protected], 2.8@ ?

Endret av mean mean iskremmaskin
Lenke til kommentar
Freeman84 jeg anbefaler deg å lese noen overklokkings guider først. Virker som du er fersk i dette, og da å kjøpe en ny CPU for å overklokke så bør du vite litt hva du driver med. Ellers blir du bare skuffet tror jeg.

 

ja, men å stille vcore bittelitt skal jeg vel klare.. snakker om å klokke fra 1.8 til 2.4, noe som ikke bør være noe problem med opteron 165..

Lenke til kommentar
Betroz: fikk den stabil på 2,7ghz på 1,41v(fra bios), kjørte 2xprime i 8timer, skal prøve å spille noen timer i dag. Har litt lyst å se om jeg får den stabil på 2,9 :hmm:

5663183[/snapback]

 

gratulerer.

2.7ghz på den volten er jo knallbra!.... håper jeg kommer like langt iom vi har samme stepping på 165en.... og tilnærmet hovedkort... husker du vilket batchnr du hadde på cpuen? selv har jeg 50128

Lenke til kommentar
Tror ikke du bør gå over 1.55 volt 24/7.

5663589[/snapback]

 

Det kan diskueres alt spør må kjøling men 1.60vcore til 24/7 på luft ,men som sakt spørs på kjøling.

Vcore (volt på cpu) må stå i stile til kjøling... jeg har selv hatt 1.83vcore på winnie med high end vannkjøling.

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar
Betroz: fikk den stabil på 2,7ghz på 1,41v(fra bios), kjørte 2xprime i 8timer, skal prøve å spille noen timer i dag. Har litt lyst å se om jeg får den stabil på 2,9 :hmm:

5663183[/snapback]

 

gratulerer.

2.7ghz på den volten er jo knallbra!.... håper jeg kommer like langt iom vi har samme stepping på 165en.... og tilnærmet hovedkort... husker du vilket batchnr du hadde på cpuen? selv har jeg 50128

5664459[/snapback]

 

Nei, det husker jeg desverre ikke..men jeg skal snart ut med alt som er inni kabinettet mitt og jeg kan sjekke da.

Lenke til kommentar

Har litt problem med CPU-vifta på BIOS. Valg for rpm med når den skal gå for fullt og når den går for nesten stopp...

Noen som har gjort noe spesielt på den? Bør vel kanskje bare koble cpu-fan på en vanlig 4-pins kontakt å kjøre full guffe hele veien... Tester prime95 på 275x9 nå! :)

(DEILIG å være igang! :dribble: )

Endret av nollie
Lenke til kommentar
Har litt problem med CPU-vifta på BIOS. Valg for rpm med når den skal gå for fullt og når den går for nesten stopp...

Noen som har gjort noe spesielt på den? Bør vel kanskje bare koble cpu-fan på en vanlig 4-pins kontakt å kjøre full guffe hele veien... Tester prime95 på 275x9 nå! :)

(DEILIG å være igang! :dribble: )

5665481[/snapback]

Hvis du vil ha bråk så :hmm:

 

Hvorfor ikke sette at den spinner opp på fult f.eks. på 60 grader? Slipper du den høylytte duren når du sitter og surfer f.eks. (vet ikke hva slags vifte du har da, men regner med den bråker på fult likevel, siden du spør om det).

Lenke til kommentar

Jau da med ocwb2 bios på ASRock-kortet kom man plutselig opp i 2.7Ghz, men det ser ikke helt ut til å være stabilt enda. så jeg kommer sikekrt til å prøve om den holder seg på 2.6 Ghz for å se om det holder seg stabilt over tid. Hm ja det er med en Opteron 165, så en overklokk på 50 % tror jeg at jeg sier meg fornøyd med. Tror det er en CCBWE 0550 UPMW stepping eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Har testa ein Opteron 165 med stepping CCBWE 0551VPMW dei siste dagane og eg må sei eg er positivt overraska. Den kjører fjellstøtt på 2500MHz på Stock volt noe som eg er fornøyd med. Inatt gikk den i 10 timer på dobbel Prime på 2655 MHz på 1,41 Vcore (avlest i bios). Så eg er kjempefornøyd :dribble:

Har lekt meg litt idag på 2700 MHz og 1,44 Vcore, trur eg skal få den stabil der hvis eg får ned tempen litt ( 50-52 grader ).

Meiner eg leste her på forumet at disse var dårlige klokkere, men dette viser vel at ihertfall noen med denne steppingen holder mål :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...