Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sakset dette fra forumet der eg har bestilt prosessor:

 

i just got a 165 CCB1E 0550VPMW

 

Does 2.7 Ghz on 1.31 volts, 2.8 Ghz with 1.4 volts, and i'm almost stable at 2.9 with 1.47v, working on core0.

 

All on air with mid to high 40s load.

 

Screenshot fra en annen bruker, Opteron 170 som klarer 2750 på default vcore. Den klarer å boote windows på 3ghz 1,45vcore, men er ikkje stabil....

 

3Ghz 1,42vcore med vannkjøling

 

Er mere spennende enn å vente på julenissen på julaften dette :D

 

Nå har de forresten begynt å ta bestillinger for levering neste uke.

 

Om det er noen som vil prøve lykken: http://www.flickerdown.com/

 

Gå inn på forumet.

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar
Opty 165 med CCBWE 0551 WPMW fra Komplett stopper på ca 2.5 GHz. Min ville ikke 2.6 uansett volt. Så disse er IKKE gode klokkere.

5652946[/snapback]

 

 

Minner mye om min. Min er stabil på [email protected]. 8 timer 2xPrime. Hvor høy spenning har du prøvd?

5654558[/snapback]

Gadd ikke teste høyere enn 1.5V @ 2601 MHz. Kanskje den hadde vært stabil med 1.6V men hvor dumt er det da... :nei:

Lenke til kommentar

Hpåer vi ikkje er uheldige dragavon! Får bulk i buksa av screenshots av 0550VPMW.

0550VPMW vil eg sei er bedre enn 0550UPMW sjølom det ikkje skille så mye, så klare vpmw litt mer, håper på 3GHz DC!

Kontatk meg når du vett noe mer! Reiser hjem på vinterferie neste uke, til haugseudn, men er tilbake neste søndag (dvs ikkje denne snødagen men neste søndag) Regner ikkje med CPUene kommer så fort alikvell.. Vi sankkes

 

edit: Alle skrivesfeil skyldes for mye alkohol..

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
det er jo drit-bra, du også kjøpte fra komplett.no ikke sant?

1,32v er jo under stock :dribble: 

Er volten du skriver fra bios eller windows?

windows-volten min er 1,34.

5661203[/snapback]

 

kjøpte den fra canada... 170 0550UPMW

 

windowsspenning ja.. 1.328 i windows, 1.3125 i bios...

 

Har kjørt snart 3 timer nå med prime... 1 time på kjerne 1(tabbet meg å dro ut kabelen til der den ene primen lå på, ekstern disk vet dere :p)

Lenke til kommentar

Har kjørt 2900 også... men virker som den likte den nye måten min... Primet på lav spenning i flere dager nå... eneste er temperatur, tror jeg kan få mer ut av den ved å skaffe meg vannkjøling.. over 50 grader er den ustabil men det er foreløpig ikke noe problem. Men noe særlig over 2900mhz blir vanskelig på luft..

Endret av mean mean iskremmaskin
Lenke til kommentar

hva mener du med å prima på lav spenning...........prima på stock med mindre og mindre volt og så har du klokket?

Har vært oppi 2,9 jeg også og hadde ikke noe problem med tempen, jeg har vel og merke vann-kjøling, så det er noe du burde vurdere...ihvertfall nå som du har fått tak i en chip som er mer verdt enn gull(må ta vare på søtsaken)

Lenke til kommentar

det første jeg gjorde når jeg fikk den, var å sette spenning til 1.44 og hastighet til 2800mhz.. Kjørte med dette til surfing, og prøvde 2900... men så fant jeg ut at jeg skulle finne ut hva den kunne på lavere volt :

 

Da begynte jeg på stock spenning, og satt 2600mhz... den holdt greit i 2 timer, så jeg hevet hastigheten til 2700mhz, og testet... den klarte over 10 timer før jeg satt ned spenningen til 1.34.. testet i 20 timer , satt ned spenning til 1.32 og testet i 18 timer.. satt den ned til 1.30 og den feilet etter noen timer på core0. Så nå har jeg satt opp hastighet til 2750 og primer med 1.36.. satser på at den holder til imorgen

Endret av mean mean iskremmaskin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...