Furyfax Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) Kjører du kun ên Prime95 eller kjører du 2 omgangen med den temperaturen ?? Min CPU takler 2.8GHz med kun PRIME, men kjører eg dual prime så låser maskinen seg iløpet av minutter. 2.75GHz dual prime holder ut noen timer. Endret 14. november 2005 av Furyfax Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Jeg fortrekker DFI, men det er nesten som å banne i kirka nå for tiden, mange som ikke takler det kortet 5152550[/snapback] Hehe og forresten, gidd å prøve å vekke meg midt på natta DFI er det klart beste overklokkingskortet på markedet i dag, ingenting kan måle seg med det. Men stabiliteten kan være så som så fra tid til annen. MAnge tror jeg kan skylde på seg selv for at de ikke får det til å virke. Søren hvor lyst jeg har på ny cpu nå Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) Jeg fortrekker DFI, men det er nesten som å banne i kirka nå for tiden, mange som ikke takler det kortet 5152550[/snapback] Hehe og forresten, gidd å prøve å vekke meg midt på natta DFI er det klart beste overklokkingskortet på markedet i dag, ingenting kan måle seg med det. Men stabiliteten kan være så som så fra tid til annen. MAnge tror jeg kan skylde på seg selv for at de ikke får det til å virke. Søren hvor lyst jeg har på ny cpu nå 5152659[/snapback] Er brukerfeil virkelig så vanlig når det kommer til tekniske saker og ting? PS! Du stod som pålogget Dessuten vet jeg at du enda ikke har donert noen av nyrene dine, så en opty165 skulle ikke være så vanskelig å få tak i! Endret 14. november 2005 av ArcticOC Lenke til kommentar
Guggelibu Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Åhh! Jeg bestiller snart Opteron 180 og helt ny maskin!Blir ganske så 150% sikkert en VapoChill LS med også Hva er beste hovedkort til oc'ing? Blir helt **** arti når dette kommer i posten 5152518[/snapback] Fint å høre du har vunnet i Lotto!! 3,2GHz med litt flaks skulle jeg tippe Jeg fortrekker DFI, men det er nesten som å banne i kirka nå for tiden, mange som ikke takler det kortet 5152550[/snapback] Jeg har ikke vunnet noe i lotto, dessverre. . . 3,2 er jo supert det! og jeg har hørt at DFI er ganske bra. . . men navnet på de kortene. . . er det LanBoy? de høres ut som noe en 4-åring kunne ha funnet på. . . jeg syntes de er skikkeli teite! Men er det bra overklokking på det? og hvor får jeg tak i det? tror ikke de har DFI på komplett/norek. . . Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 DFI er det klart beste overklokkingskortet på markedet i dag, ingenting kan måle seg med det. Men stabiliteten kan være så som så fra tid til annen. MAnge tror jeg kan skylde på seg selv for at de ikke får det til å virke. Søren hvor lyst jeg har på ny cpu nå 5152659[/snapback] Har ikkje hatt ett hovedkort eg har vore så fornøyd med siden eg hadde ett Abit BH-6 og en Celeron 300a. DFI nF4 SLI-DR Lenke til kommentar
juleribba Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 fikk min 165 i dag jeg også, men krise! fikk ikke installert den skikkelige cpu kjøleren min. Skru hullene i det nye hovedkortet var for store så jeg fikk bruke boxed kjøleren da, den er jo ikke så værst ut, kanskje sette på en litt større/bedre hvifte på den? noen som vet hva airflow er på den. anyway, tenkte jeg skulle prøve og klokke den litt i morgen glede seg* Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Ja DFI korta er de beste klokkerne man kan få til amd nå. Men jeg hadde personlig tenkt meg om to ganger før jeg ahdde kjøpt ett til 24/7 bruk. Liker veldig godt asus også jeg. Hadde nok gått for premium, siden du skal ha 180 så trenger du ikke så høy htt, og da er egentlig alle HK like gode så fremt man ikke vil ha muligheten til å bruke winbond minne uten modifikasjoner, eller trenger et lass med minne instillinger, som igrunn har lite å si på ytelsen. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Tja.. DFI er vel ikke dårligere til 24/7 bruk enn andre ting? Jeg kan være enig i at DFI bringer en del ustabilitet med seg, spesielt om man benytter seg av alle godene (høy spenning). Hadde Asus før, har ikke testet de nyere kortene, men det jeg hadde var vertfalll superstabilt. Kjøper han en Vapo så har han bruk for spenninger og, spenninger som kanskje ikke asus har? Lenke til kommentar
storken Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 jeg lurer på en ting: trenger du slik ECC ram eller bruker du vanlig ram? Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 jeg lurer på en ting: trenger du slik ECC ram eller bruker du vanlig ram? 5155340[/snapback] vanlig Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Synes min 165 er merkelig, eg klarer 12timer++ prime, når eg kun bruker en kjerne, har primet begge kjernene hver for seg 12timer, så begge kjernene virker stabile på settingsene eg har nå (312x9), men kjører eg dual prime så får eg restart etter noen minutter. Er det PSU'en min som er for dårlig ? Merkelig! Lenke til kommentar
juleribba Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 jaja, da er jeg ferdig for dagen med min 165. Ble 2,5 ghz med boxedkjøling og 1.4 volt. Skal absolutt nevnes at jeg ikke har det sykeste hk til overklokking ( asrovk 9393 dual sata) kan ikke justere v.core høyere enn 1,40. Er ganske sikker på at det er hk som stopper meg og ikke cpu Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Furyfax hva er max load temp med dual Prime95 på den høyeste hastigheten som er stabilt hos deg da? Holder tempen seg under 60 grader load, så er det jo bare å presse på med mer volt slik at du kan overklokke høyere. Åssen PSU har du? Kan være den ja... Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Er på skolen nå, men skal sjekke senere. Kjører dual prime nå hjemme på 2.7GHz(300x9) på 1.45V, ser ut som det hjalp med å kjøre prime på 1.3V @2.5GHz en stund. Kjørt dual prime siden 2100 igår. Sjekka idag morges, og alt så ok ut, CPU temp på load er ca 45grader og PWMIC var rundt 52 grader som er OK! Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 ..raskere enn supermann ned på posten! Skal poste steppinger og uke strax! Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Kan 18 timer dual prime tolkes som stabilt ? Maskinen klikka etter 18timer++ ? Har lyst å se kor lenge dual prime kan kjøres med 2.8GHz nå! EDIT: Kjørte på 2.7GHz når det klikka etter 18timer++, øker spenningen litt nå så prøve eg meg på 2.8GHz.. Endret 16. november 2005 av Furyfax Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Digga kjøleren rått, den som fulgte med altså Endret 16. november 2005 av ArcticOC Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Er det der Boxed kjøleren? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 Er det der Boxed kjøleren? 5163221[/snapback] ser jo ut som xp-90c Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 16. november 2005 Del Skrevet 16. november 2005 (endret) Kan 18 timer dual prime tolkes som stabilt ? Maskinen klikka etter 18timer++ ? Har lyst å se kor lenge dual prime kan kjøres med 2.8GHz nå!EDIT: Kjørte på 2.7GHz når det klikka etter 18timer++, øker spenningen litt nå så prøve eg meg på 2.8GHz.. 5162936[/snapback] Eg har aldri kjørt prime lenger enn ca tolv timer. Det holder lenge for meg Edit: En heftig kjøler som følger med Dualcore Opteron ja EditEdit: Akkurat samme stepping og uke som eg har ArcticOC. Du bør lett klare 2800... Endret 16. november 2005 av Dragavon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå