Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er nok ganske så stor forskjell på chipene ja. Min 165, kjøpt på komplett for et par uker siden, feiler ved [email protected]. Primer nå [email protected], men blir overasket hvis den klarer det. Den klarte det ikke @1.4vcore. Ser jo at andre klarer [email protected], noe min ikke kommer i nærheten av.

5652520[/snapback]

 

 

Hmmm, ikke bra ikke bra.. Håper 170ene forsatt holder til da :D

Lenke til kommentar
Hvilken stepping har du?

5652557[/snapback]

 

CCBWE 0551 WPMW

 

Edit: Det skal jo sies at jeg på ingen måte er noe hardcore overklokker og at jeg såvidt er begynt å teste denne prosessoren. Kan jo hende at den egentlig er bedre enn jeg tror.....

Endret av skongsli
Lenke til kommentar
Det er vel ikkje noen spesielt god stepping. Den eg har best inntrykk av er CCB1E 0550VPMW, har sett flere som klarer 2700++ uten å øke spenning.

 

Og eg har to slike på vei til meg fra USA  :w00t:

 

DVS, den ene skal Furyfax ha  :)

5652728[/snapback]

 

 

Hva er ca. prisen på dem i USA? Sparer du noe eller er det bare pga steppingen?

Lenke til kommentar

 

Hva er ca. prisen på dem i USA? Sparer du noe eller er det bare pga steppingen?

5652758[/snapback]

 

Dersom de som du kjøper den av sender den som en gave (10$) så er det en del å spare.. Men du må nok ut med like mye som det du får dem for her i norge. Spørs om du kjøper brukt eller ny. brukte cpu som klokker bra, går gjerne for litt mer på ebay o.l.

Lenke til kommentar
Hva er ca. prisen på dem i USA? Sparer du noe eller er det bare pga steppingen?

5652758[/snapback]

 

Sparer endel ja. Får 170 for ca 3150kr inkludert frakt. Dersom eg må betale moms havner eg vel ut midt på treet i forhold til butikker her i Norge. Men for håndplukkede steppinger er det helt greit :whistle:

 

Nå har SHG sendt meg en 170 selv om eg avbestilte :roll:

 

Men eg tror eg løser den ut for å sjekke stepping. Dersom det er en god en kan jo noen her få kjøpe den for det den kostet meg, om ikkje så sendes den tilbake på angrefrist uåpnet ;)

Endret av Dragavon
Lenke til kommentar
Betroz: hva må til når du klokker at du sier at NÅ er det stabilt

5653032[/snapback]

For å teste om prosessoren er stabil, så vil jeg si 24 timer Prime95 (8K til 1024K)

For å teste om RAM'n er stabil så bruker du Memtest86. Prime95 kan også brukes her (Blend eller Custom). Når dette er over så tester du å spille sammenhengende i 3-4 timer (eller mer hvis du orker).

 

Husk at ustabilitet kan også være pga dårlig strømforsyning, at hovedkortet ikke liker RAM brikkene dine eller driver problemer.

Lenke til kommentar
Det holder å kopiere katalogen Prime95 til en annen katalog. Jeg har f.eks.

C:\Program Files\Prime95\ og

C:\Program Files\Copy of Prime95\

og så har jeg laget shortcut til

C:\Program Files\Prime95\Prime95.exe og

C:\Program Files\Copy of Prime95\Prime95.exe

på desktopen. De kan låses til hver sin prosessor under Advanced/Affinity.

5650712[/snapback]

 

Fant en tråd om dette her http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=16445

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...