Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Etter en tids priming går nå min Opteron 165 CCBWE 0551 VPMW stabilt på 300x9 . Loadtemp under dual SP2004 er 59*C ved 1,57 volt , kanskje noe høyt men funger greit . Sier meg fornøyd med dette  :)

5641918[/snapback]

 

Det er bra det.

selv fikk jeg med min med samme stepping som deg: 300*9 @ 1.48 volt

tempen ligger på 38 load og 25 idle (vapochill micro) etter 12 timer prime på begge core.

kjøpt på psdata sist uke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter en tids priming går nå min Opteron 165 CCBWE 0551 VPMW stabilt på 300x9 . Loadtemp under dual SP2004 er 59*C ved 1,57 volt , kanskje noe høyt men funger greit . Sier meg fornøyd med dette  :)

5641918[/snapback]

 

Det er bra det.

selv fikk jeg med min med samme stepping som deg: 300*9 @ 1.48 volt

tempen ligger på 38 load og 25 idle (vapochill micro) etter 12 timer prime på begge core.

kjøpt på psdata sist uke.

5642006[/snapback]

 

Det som er rart er at ene coren klarer seg med 1,37 volt den andre må ha 1,57 . Skal forsøke å senke volten ettervært . Syns tempen er i overkant av det jeg liker . Mulig jeg kjører 307x8,5 som 24/7 klokk hvis jeg ikke klarer å senke volten.

Lenke til kommentar

Har et luksus problem:

Eg kan skaffe 2 stk 170 OPTYS, skal bare ha en av de:

 

1stk OPTY 170 0550VPMW til 530€ ( Ja, dyrt!)

Og denne klarer 16+timer dual prime på 1.32V på 2.75GHz og den klarer 12+ timer dual prime på 2.85GHz med 1.392V, noe høyere har selger ikkje klart siden han har bare luftkjøling. Han regner med den klarer 3GHz på vann..

 

Åsså har eg annen kontakt som har en uåpnet 170 0550 UPMW, og denne vett eg ingenting om siden den er uåpnet! Denne koster 340£!

 

HJELP! MEG!!

Sr ut som VPMW klarer mer etter hva eg har funnet ut på diverse nettsteder, og UPMW er veldig god med IHS av, eller veldig god kjøling!!

 

Hvilken synes dere eg burde ta ?

 

EDIT: Blir forresten havregryn de neste 2mndene nå.. :hrm:

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar

Batch nummer er vell bare de 4 siste sifrene på nederste linje?

Mange som sier laveste nummer best, men eg har opplevd omvendt ved flere anledninger, så tror ikkje det hjelper så mye. Men rett meg om eg tar feil, trodde iallfall det var de 4 siste sifrene.

 

Spurte han med VPMW om dette:

 

I was just wundering what batch the CPU is?

 

It is an Opteron 170 0550VPMW 0660.

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
Sitter å leker meg med min 170 0550 UPMW nå.. kjører dual StressCpu [email protected].. Det er med HS på luftkjøling.. Hvordan ligger det an med dokumentasjon på disse resultatene? skulle likt å sett [email protected] Vet du noe om temp og slikt?

5644033[/snapback]

 

Er den volten fra bios eller windows?

5644581[/snapback]

 

Volten fra bios er 1.325, aibooster og probe viser 1.34 ved load.. ved idle er den 1.36..

 

Edit: feil volt... Prøver å sette volten til 1.300 i bios nå ved 2.7ghz og ser hvor lenge det holder. Lekte med StressCpu i 2 timer.. orket ikke mere

Endret av mean mean iskremmaskin
Lenke til kommentar
Når jeg setter alt på stock, så viser bios 1.39v hos meg. Det er så feil at det bare synger av det. 32sli hk'et til asus har mange bugs azz.

5644939[/snapback]

 

Er det HK jeg har nå. Har bare satt det meste på manuell.. og ikke enablet overvoltage på annet enn HT.. 1.300 på cpu og 2.90 på minnet.. load er 42 grader nå etter 15 min med dual stress...

Lenke til kommentar

Fått montert min Opteron 170 (CCBWE 0551UPMW)

 

Har kun endret på hastigheten på CPU, eller alt på auto.

Testet 2 timer med Prime95

Tenkte det kunne være interesant for dere?

 

Noen forslag hva jeg bør gjøre for og kanskje litt mer ut av den?

gikk ikke opp til 2700Mz uten error i Prime95

 

Sjekk vedlagt bilde!

post-5007-1140562155_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Når jeg setter alt på stock, så viser bios 1.39v hos meg. Det er så feil at det bare synger av det. 32sli hk'et til asus har mange bugs azz.

5644939[/snapback]

Ja...du er ikke den eneste som er plaget med det. Men ellers så er det jo ett stabilt kort. Håper 1010 BIOS'n kommer snart!

5644970[/snapback]

Har faktisk tenkt å sende kortet tilbake om rma, tror du det går? Også viser kortet feil temp på cpu fronten. Har bytta blokk, pumpe og slange, hadde 24 idle på a8n sli deluxe hk'et, og har 32 idle på 32sli hk'et. Det er ganske mange grader forskjell... Så jeg skjønner ingenting. At tempen øker med bedre pumpge, bedre blokk og bedre slange og med høyere temp, er bare GALT.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Når jeg setter alt på stock, så viser bios 1.39v hos meg. Det er så feil at det bare synger av det. 32sli hk'et til asus har mange bugs azz.

5644939[/snapback]

 

Er det HK jeg har nå. Har bare satt det meste på manuell.. og ikke enablet overvoltage på annet enn HT.. 1.300 på cpu og 2.90 på minnet.. load er 42 grader nå etter 15 min med dual stress...

5644964[/snapback]

Overvoltage kan forårsake warm boot, det er så irriteredne. Bra at hk har sånn funksjon innebygd, slik at man slipper å resette bios hver gang. Amen for det.

 

Edit: Forresten, hvordan er det med vcore dropping hos deg. Det dropper litt hos meg.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...