Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjører dual prime på 2606 nå , 289x9 , for tidlig å konkludere stabilt men har gått i ca 1 time nå.

Har en loadtemp på ca 54*C , men lufta fra radiatoren er ikke varm . Er derfor usikker om blokka har god kontakt . Skal sjekke dette etterpå . Virker som om core 1 må ha mere volt enn core 0 . Core 0 dro fint igang på stock volt, mens core 1 måtte økes til 1,4 . Kjører derfor på 1,4 nå så får jeg se om dette kan senkes etter litt priming .

5625140[/snapback]

 

Sitter med akkurat det samme prob...

kjørte 2600mhz på stock volt men da klikka den andre kjernen etter 12 min.... core 0 går i lang tid......har samme stepping som deg bare batch 50128.

kjører nå på 2700mhz på 1.48volt....

5625499[/snapback]

 

Tempen sank med fire grader etter remontering av vannblokka . Måtte forøvrig opp på 1,42 volt for å holde Core 1 primestabil . Ergo tilbake på samme temp . Virker fjellstabil på 2610 Mhz nå , bytta til 307x8,5 med minnedivider satt til 266 . Dette gir meg standard minne hastighet på DDR400 . Har 2048MB OCZ Platinium Edition

2-3-2-5 timings . Måtte øke volten litt på Htt bussen fra 1,2 - 1,25 volt for å få det stabilt på 307 . PWM temp under dual priming er 55*C .

 

Skal kjøre dual priming over natt til i morgen så får vi se hvordan det går . sier meg fornøyd foreløpig . Satser på at tempen synker litt når AS5 har herdet seg litt . :thumbup:

Lenke til kommentar

2800mhz tror eg ikkje det bler på meg nei.......hør her.....

 

1.500 til 1.550 core 0 går og går i stresstest.... men ikke core 1...klarte 6min

1.550 til --->? core 0 svikter men core 1 går og går.....

 

ser ut som eg har fått en kjerne som liker lite spenning og en som liker mye...

buhu...... men eg e nå fornøyde med 2.7

Lenke til kommentar
2800mhz tror eg ikkje det bler på meg nei.......hør her.....

 

1.500 til 1.550 core 0 går og går i stresstest.... men ikke core 1...klarte 6min

1.550 til --->? core 0 svikter men core 1 går og går.....

 

ser ut som eg har fått en kjerne som liker lite spenning og en som liker mye...

buhu...... men eg e nå fornøyde med 2.7

5627005[/snapback]

 

Da har du en Fx-57 dual core, er ikke dårlig med 2,7ghz.Har en core som svikter mye fortere enn den andre så jeg stilte opp volten et hakk opp fra standard. Jeg vil ha minst mulig volt :D

Når du kjører prime stiller du på priority? eller har du dne bare på standard?

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Kjører du på den i midten så blir det varmest og den trekker mest strøm, den nederst tester alt. Den øverste tar bare cpuen. Den i midten har jeg funnet ut at den er ikke bra å kjøre stabilitets test på, pågrunn av at den tar ut alt som komponentene har av varme, rammen feila på laveste divideren på grunn av varme :nei: jeg fant ut på den måten, primen feila 2 ganger på rad, 10min etter start. Så jeg gikk inn å satte på den laveste divideren på rammen og etter det tikka de sikklig, men jeg må ha ei vifte på de :hmm: (kanskje to 40mm på de)

 

Så den øverste er best egentlig, dette er min konklusjon etter å ha prima siden jeg sto opp i dag.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Virker for meg  som om Opteronene liker lav spenning, og går gjerne høyt på stock volt, men at de ikkje går så mye lengre enn det de klarer på stock volt. Andre som har synspunkter på dette?

5627198[/snapback]

 

Jeg er enig i det meste du sa der, de går langt på stock..jeg kan bare snakke ut i fra den jeg har og den går langt den etter stock volt også. Men langt ifra så mye som den gjør på stock for det er ganske langt syns jeg.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Virker for meg  som om Opteronene liker lav spenning, og går gjerne høyt på stock volt, men at de ikkje går så mye lengre enn det de klarer på stock volt. Andre som har synspunkter på dette?

5627198[/snapback]

 

Jeg tror også det har en del med temperaturer å gjøre. Noen som har prøvd å sette ned volten og se hvor langt ned dere kan få den?

Lenke til kommentar
Kjører du på den i midten så blir det varmest og den trekker mest strøm, den nederst tester alt. Den øverste tar bare cpuen. Den i midten har jeg funnet ut at den er ikke bra å kjøre stabilitets test på, pågrunn av at den tar ut alt som komponentene har av varme, rammen feila på laveste divideren på grunn av varme :nei:  jeg fant ut på den måten, primen feila 2 ganger på rad, 10min etter start. Så jeg gikk inn å satte på den laveste divideren på rammen og etter det tikka de sikklig, men jeg må ha ei vifte på de :hmm: (kanskje to 40mm på de)

 

Så den øverste er best egentlig, dette er min konklusjon etter å ha prima siden jeg sto opp i dag.

5627362[/snapback]

 

Øhhhh. Trodde poenget med å kjøre Prime nettopp var å finne ut om hardware feilet. Litt dumt da å ikkje kjøre den testen som avdekker feil fortest? :roll:

Lenke til kommentar
Kjører du på den i midten så blir det varmest og den trekker mest strøm, den nederst tester alt. Den øverste tar bare cpuen. Den i midten har jeg funnet ut at den er ikke bra å kjøre stabilitets test på, pågrunn av at den tar ut alt som komponentene har av varme, rammen feila på laveste divideren på grunn av varme :nei:  jeg fant ut på den måten, primen feila 2 ganger på rad, 10min etter start. Så jeg gikk inn å satte på den laveste divideren på rammen og etter det tikka de sikklig, men jeg må ha ei vifte på de :hmm: (kanskje to 40mm på de)

 

Så den øverste er best egentlig, dette er min konklusjon etter å ha prima siden jeg sto opp i dag.

5627362[/snapback]

 

Øhhhh. Trodde poenget med å kjøre Prime nettopp var å finne ut om hardware feilet. Litt dumt da å ikkje kjøre den testen som avdekker feil fortest? :roll:

5629033[/snapback]

 

øhhhh. jeg sa at det var varmen :tease:

men en gang minnet fikk kjøling så var det stabilt

Jeg har det stabilt nå på 2,6ghz på 1,37v

Etter at minnet fikk litt kjøling så var det no problemo

Det jeg mente med den testen i midten er at den feiler hvis du ikke har bra nok kjøling og på meg så var det minnet som ble for varme...jeg kjørte den testen helt til jeg fant ut problemet.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
I Prime95 så velger dere : Custom

Min FFT = 8K

Max FFT = 1024

 

Ønsker dere å teste RAM samtidig, så huker dere bort "Run FFT's in-place" og velger hvor mye minne som Prime95 skal bruke. Verre er det ikke ;)

5629055[/snapback]

 

Jeg prøvde å sette custom Betroz og sette inn det du sa, men den bruker ikke noe av cpuen da, jeg kjører 2 stk prime med affinity 0 og 1.

Lenke til kommentar
skyline.... fått flekka av heatspreaderen nå?.....

ellers ut i kveld?

5627013[/snapback]

 

Nope, va ute igår ja.

 

Eg gidde ikkje å fjerna heatspreaderen før eg har fått tebake Citrus rensen, må nesten har reine core og cpu blokk. ;)

 

Hmm. Sjå på denna folkens;

Litt høg temp på hovedkortet? (PWM?) Den var oppi 90 grader på det verste!

Men slengte i ei 120mm vifte, det hjalp! Har ca. 42 nå.

post-7314-1140365093_thumb.jpg

Endret av skyline
Lenke til kommentar
Bestillte nettop Opteron 170 og 2gb corsair value hos komplett :)

Vil en Opteron 170 yte like godt som en X2 cpu med samme cache og klokke hastighet?

 

Hvor langt vil jeg kunne klokke cpu'en med den rammen jeg har bestillt?

5630767[/snapback]

 

Opteron yter like bra som X2 med samme cache og klokke hastighet ja.

Samme cpu`en, men av bedre sortering enn X2. (generelt sett)

Lenke til kommentar
Har ikke de strengere kontroll på de? opteron altså

5631063[/snapback]

 

Det er vel samme kontroll på alle cpu`er, men noen er "bedre" enn andre, dvs. at kjernen takkler høyere hastighet/ kjører en gitt hastighet på lavere spenning enn andre. Få vet vel helt eksakt hvilke cpu`er "første sortering", "andre sortering" osv.

Men jeg tror nok at FX60 er førstesortering, deretter kommer nok Operon 180,175,170,165, deretter X2 cpu`ene i synkende rekkefølge. (Dette gjelder dual core cpu`er) Men det er også mulig at de beste chippen blir testet ekstra, for å være helt sikkre på at de takkler den hastigheten de er ment for å kjøre på.

Når det er sagt, er det ingen garanti for att en Opteron 170 klokker bedre enn 165, men sannsynligheten er større for å oppnå høy hastighet med en 170.

Men er det verdt 16% høyere pris, for å kanskje få 5% høyere ytelse?

Jeg mener at Opteron 165 gir mest for pengene, men jeg hadde selfølgelig investert i en FX60, om jeg hadde vært rik, da en FX60 er nesten garantert å passere den magiske 3ghz grensen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...