Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjører dual prime på 2606 nå , 289x9 , for tidlig å konkludere stabilt men har gått i ca 1 time nå.

Har en loadtemp på ca 54*C , men lufta fra radiatoren er ikke varm . Er derfor usikker om blokka har god kontakt . Skal sjekke dette etterpå . Virker som om core 1 må ha mere volt enn core 0 . Core 0 dro fint igang på stock volt, mens core 1 måtte økes til 1,4 . Kjører derfor på 1,4 nå så får jeg se om dette kan senkes etter litt priming .

5625140[/snapback]

 

Sitter med akkurat det samme prob...

kjørte 2600mhz på stock volt men da klikka den andre kjernen etter 12 min.... core 0 går i lang tid......har samme stepping som deg bare batch 50128.

kjører nå på 2700mhz på 1.48volt....

Lenke til kommentar
men hvorfor får man så mye dårligere fps med dualcore? :S

5625564[/snapback]

 

tror det er fordi så lenge spillet ikke er optimalisert for dual core så vil cpu kraften hoppe litt mellom begge corene og dermed miste ytelse der...

men hvis du setter affinity i task manager på spillet til en core .... vil du nok få bedre ytelse...

Endret av Oze
Lenke til kommentar
men hvorfor får man så mye dårligere fps med dualcore? :S

5625564[/snapback]

 

tror det er fordi så lenge spillet ikke er optimalisert for dual core så vil cpu kraften hoppe litt mellom begge corene og dermed miste ytelse der...

men hvis du setter affinity i task manager på spillet til en core .... vil du nok få bedre ytelse...

5625620[/snapback]

ok bra :)

Lenke til kommentar

Etter endel testing så har eg kommet frem til dette resultatet som mine beste 24/7 overklokk på min Opteron 165.

2648mhz.jpg

CPU klarer ikkje 2656mhz med 1,47vcore, og minnet blir ustabilt ved 222mhz. Så noe særlig mere klarer eg ikkje :roll:

 

Da er det bare å vente på at Databutikken skal få inn den 170en eg har bestilt :cool:

Lenke til kommentar
Nå virker det som det er stabilt på 2,6 med stock volt :D

5626066[/snapback]

 

Hvor lenge har du testet og hvilken metode bruker du for å stresse begger kjerner?

kongecore du har fått deg..... er det rett det du sier kan man jo si du har en ekte

"fx60" har du fortsatt ingen endring på hovedkort spenningen?

Endret av Oze
Lenke til kommentar

Yupp. Dobbel prime95 med den øverste testen på tortur, det har vel gått nesten 3timer nå, har begynt å ikke tenke mer på det............men klarer den 8timer så er den stabil. Men jeg har klart å gått mer ned på volten etter å ha kjørt lenge prime på 2,7 med høy volt. Jeg mener å ha fått en bra cpu ja. Er den stabil på dette på stock så blir den der.Jeg er 1fsb fra ren 2,6, jeg har den på 288fsb, men på ytelsen så tror jeg det har ikke noe å si. Men jeg er stolt uansett dette er min første amd-klokk der jeg har begynt fra starten selv...så jeg er litt glad ja, fått mye tips fra Sammy. En ting til, jeg kjører alltid en dobbel superpi på 8mb før jeg prøver meg på prime.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...