Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Ja, viktig å se forskjellene over tid spesielt med vannkjøling. Tar litt tid å varme opp vannet og..

 

Btw, fluesopp; når du skriver at du hadde så og så høy temp på hovedkortet så er det jo umulig vite hva du egentlig mener. De fleste hovedkort har vel temp.måler både på chipset og power område? Så fortell gjerne hvor du henter temp fra. (ja, ser at du skrev mosfets senere i det andre innlegget ditt)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det var derfor jeg sa at jeg skal forsette videre med den hastigheten å prøve, jeg har masse mer å gå på...men hva er maks volt jeg kan bruke på en opteron.

Jeg menr 8timer prime holder. Den er ikke stabil på 2,9...men begynte først i dag å klokke for fullt. Jeg bruker de tempraturene everest viser og der står det hovedkort, cpu, northbrigde osv.Men jeg tror jeg har en grei cpu.den er stabil på 2,7 det vet jeg.

Men siden jeg er ny på å drive å legge inn inlegg på klokking så tar jeg gjerne imot råd og sånt på hvordan jeg skal gjøre det så det er oversiktlig.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Jeg hadde 53 grader på load på hovdkortet men da var den klokka til 2,9..idle er 32-33. Men den tempen har jeg bare hatt en gang og det var i stad.Når jeg kjører på 2,7 så er den på maks load 43-44(hovedkortet).Hvis jeg får den stabil på 2,8 så er jeg fornøyd det er 1ghz økning og det er ikke dårlig.2,7 er den stabil på.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Ja da var min Opteron 165 i hus . Ser ut som jeg har fått samme stepping som Oze.

Kjøpte min hos Psdata.

 

Stepping : CCBWE 0551 VPMW

Waffernr. : 139294AL

Batch : 50287

 

Gleder meg til å se hva denne er god for . Desverre har jeg ikke det beste hk't til klokking , Abit AV8, men har fått Venice'n min (3200+) til å gå stabilt på 2600Mhz på stock volt .

Venice'n har stepping LBBLE 0517 GPPW . 0517 var jo en bra uke på Venice så vidt jeg husker .

Lenke til kommentar

Min 165 ville ikke være stabil på 2.6 engang, så den er sendt tilbake. Siden min X2 klarer 2.5, så var det ingen vits i å beholde Opty'n. Men Opty'n var så klart kaldere enn min X2 på samme hastighet.

 

Jeg skal bruke mer fornuft neste gang. Er ikke verdt penger eller tid på å gå 200 Mhz opp i hastighet over det jeg har. Sikter etter 3.0 Ghz på min neste dual core CPU...da merker man mer ytelses økning også, og man føler at pengene er mer fornuftig brukt. ;)

 

Edit : For de som ikke skjønte det, så mente jeg ikke 3 Ghz OC....

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Har lekt meg litt med 170`en min. Fant ut at det var problemer med minnet som gjorde at jeg trengte høyere spenning på CPU ??.. klarte hvertfall å kjøre [email protected] etter å ha satt ned minnehastigheten fra 254 til 233... Er klart bedre enn 1.48V..

Kjører nå [email protected].. Den er 12 timer+ stabil på kjerne 0, men kjerne 1 klarer ikke <6 timer... Temp er 35/44

 

2800mhz1.38V.JPG

 

Edit: Skriveleif

Endret av mean mean iskremmaskin
Lenke til kommentar

Kjører dual prime på 2606 nå , 289x9 , for tidlig å konkludere stabilt men har gått i ca 1 time nå.

Har en loadtemp på ca 54*C , men lufta fra radiatoren er ikke varm . Er derfor usikker om blokka har god kontakt . Skal sjekke dette etterpå . Virker som om core 1 må ha mere volt enn core 0 . Core 0 dro fint igang på stock volt, mens core 1 måtte økes til 1,4 . Kjører derfor på 1,4 nå så får jeg se om dette kan senkes etter litt priming .

Endret av erikoi
Lenke til kommentar
Har lekt meg litt med 170`en min. Fant ut at det var problemer med minnet som gjorde at jeg trengte høyere spenning på CPU ??.. klarte hvertfall å kjøre [email protected] etter å ha satt ned minnehastigheten fra 254 til 233... Er klart bedre enn 1.48V..

Kjører nå [email protected].. Den er 12 timer+ stabil på kjerne 0, men kjerne 1 klarer ikke <6 timer... Temp er 35/44

5624985[/snapback]

 

Tror nok du har en av de chippene alle ønsker seg :whistle:

 

Tipper ett lite steg til på spenningen som skal til så er den stabil og fin på 2800mhz. Kan hende du kan gå ned igjen etter å ha kjørt Prime en dag eller to. :thumbup:

 

Litt misunnelig her eg :blush:

 

Skal definitivt få meg en 170 eg også etterhvert. Heldigvis får eg 11k bonus på neste lønning :dribble:

Lenke til kommentar
Jeg likte den lave volten din :D

5625078[/snapback]

 

Men for all del, den er ikke stabil på så lav volt :p Ville bare teste om det gikk... kan sitte å surfe, men setter jeg på stresscpu eller tilsvarende stenger den de fort ned :)

 

 

ikke faen om jeg kjører dual prime i 12 timer.. når skal jeg få gjort det? sette den på om natta ? da får jeg ikke sove av bråket.. dual 32 m pluss noentimer bf2 holder.. uansett så har jeg MYE dårligere FPS i cs:s nå.. trodde ikke dualcore skulle være så mye dårligere i spill  :(

5625096[/snapback]

 

Derfor du bør ha greie vifter som ikke bråker :) Jeg har bare 14dB SilentX-vifter... er sånn sett fornøyd:)

 

Edit: Stepping for dem som er interessert og ikke har fått det med seg enda:0550UPMW

Endret av mean mean iskremmaskin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...