Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

jeg må få kjølt ned hket mitt bedre den spratt nesten oppi 40 ilde

men jeg har mer volt å gå på, jeg skulle bare prøve kjapt, den var stabil på superpi 8mb på 2,8ghz alle mine oppdateringer fra nå av blir med idle og load på både cpu, nb og hovedkort...ble litt glad bare når jeg fikk det til. Skal skjerpe meg på det området.Bare for å tilføye cpu-z bildet den på 2,7ghz den gikk igjennom superpi på 8mb og 32mb og 4timer prime, da sier jeg at den er stabil.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg opplevde noe snålt nå, første gang jeg skule prøve 2,6 så satte jeg på 1,37v i biosen og da nekta den å ta 8mb testen i super pi..så jeg satte den opp til 1,4v og da tok den testen glatt..men etter at jeg har kjørt den litt hardt nå så klarer den å kjører 8mb testen på 2,6ghz på 1,3v..hmm.. rart...hjelper det å kjøre inn dual core prosessorer?

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
jeg opplevde noe snålt nå, første gang jeg skule prøve 2,6 så satte jeg på 1,37v i biosen og da nekta den å ta 8mb testen i super pi..så jeg satte den opp til 1,4v og da tok den testen glatt..men etter at jeg har kjørt den litt hardt nå så klarer den å kjører 8mb testen på 2,6ghz på 1,3v..hmm.. rart...hjelper det å kjøre inn dual core prosessorer?

5622750[/snapback]

er vel det samme for alle cpu`er...

Lenke til kommentar

Sitter med bulk i buksa nå. Mange fine resultater, g33k pr0n heter det vell på fag språket.

Fluesopp ikkje verr redd for å bruke "høy" spenning som du hadde på ss på 2.9GHz, så lenge temp ikkje stige over 60grader er det vell noe lunde greit. Eg pleie å ha en maks grense på 55 grader load på CPUen.

Lenke til kommentar

cpuen var ikke over 38 engang den, men hk var 40 grader på idle, men jeg tror jeg skal klare å få 2,9ghz stabilt etterhvert :)

Hva blir sett på som stabilt da, en dual runde på 32mb superpi? :D

 

Spilleklokken blir mellom 2,6 og 2,7ghz

Foresten, dette er en veldig bra tråd, man får tips og hjelp fort :thumbup:

En av de beste jeg har vært på her.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Jeg mener hovedkort når jeg skriver hk.

Okey nå satte jeg på 2.9ghz og 1,63v, klarte å kjøre igjennom dobbel 1mb og 8mb i superpi, cpu var på slutten 43 grader(aldri sett denne så varm og Hk var på slutten 53grader(det er vel mosfetene som den tar tempen på for de var varme)

Jeg må få kjølt ned bedre hovedkortet før jeg forsetter på den, men jeg tror det skal være mulig å få den stabil på 2,9ghz.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Temperaturene dine er ingenting å bry seg om.

 

Prosessoren skal klare 60c ved full load uten at du får problemer med stabilitet, og mosfetene er spesifiserte til å operere ved inntil 110c.

 

Bare kjør på :thumbup:

 

Men en liten runde superpi er ikkje det samme som at PCen din er stabil. Du bør klare 10 timer med dual prime eller liknende før du kaller den stabil. Da får du også sett kordan temperaturene utvikler seg ved langvarig hard belastning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...