Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, forstår hvorfor du ikke vil ta sjansen til å fjerne hs'en til en slik god cpu. Når den kjører stabilt 2.8ghz med 1.48v, så er det ingen vits å fjerne hs'en  :thumbup:

5615753[/snapback]

Er meget fornøyd med den ja

Synes nesten det er et "dårlig" resultat du har mean mean iskremmaskin! 0550UPMW har eg sett helt opp til 3.1GHz (god  vannkjøling). Hvilken kjøleløsning har du ?

5616060[/snapback]

Kjøler med en Scythe Ninja SCNJ-1000. Har satt på en Silent X 14dB på den. Litt derfor jeg ikke tør å ta av HS. Kjøleren var så stor at jeg ikke kunne ha vifte i sidedøren. Heller ikke kjøling på rambrikkene:D

å ta hs ikke så lett   men  jeg synes det ikke verd det

dyr cpu osv

5616641[/snapback]

mean mean iskremmaskin: Fikk du CPUen fra en norsk webshop? Hvis ja, hvor  og når bestilte du?

5616799[/snapback]

DYR er helt riktig. Kjøpte fra en kar fra Canada(ebay), han var meget behjelpelig til å finne både riktig stepping og wafernummer.(er en post på ExtremeSystems Forum om wafer# 396 vs 434, skal slenge inn linken dersom jeg ser den:) Men jeg måtte ut med 830,- i moms, så totalt ble det nesten 4000,- MEN den klokket jo greit, så jeg er fornøyd.. :cool:1/3 ned på siden

Endret av mean mean iskremmaskin
Lenke til kommentar
[n00b]

Har sett 2 forskjellige instillinger i bios om drive strength, ka meines med 5/1 som han nvevner i den tråden?

[/n00b]

5618209[/snapback]

Ved å sette denne ned så avlaster man minnekontrolleren i cpu, så hvis prosessoren har en dårlig kontroller kan man klokke lengre ved å justere dette. Mye brukt for å tune coldbugs...

Lenke til kommentar
[n00b]

Har sett 2 forskjellige instillinger i bios om drive strength, ka meines med 5/1 som han nvevner i den tråden?

[/n00b]

5618209[/snapback]

Ved å sette denne ned så avlaster man minnekontrolleren i cpu, så hvis prosessoren har en dårlig kontroller kan man klokke lengre ved å justere dette. Mye brukt for å tune coldbugs...

5618243[/snapback]

 

 

Hva annbefaler du og sette den til da?

Lenke til kommentar

ManageHead; Har du anledning og kunnskaper til å forklare litt om drive strength innstillinger? Har sett en del tråder på XS hvor det blir omtalt men har ikkje helt skjønt det. Hadde vært spennende å se om det hjelper på OC.

Har som du har nevnt også lest om folk som stiller på drive strength når de prøver å unngå cold-bug.

Lenke til kommentar
CCBWE 0551WPMW steppingen som jeg har ser ikke ut til å klokke så bra. Fint hvis andre med samme kommer med resultater her. Kjøpt hos Komplett.no

5619136[/snapback]

 

 

Min Opteron 170 CCBWE 0551WPMW makser ut på 2250mhz. Pokker er det mulig?! Den ser ut til å klokke dårligere enn laptoppen min. :p

 

 

Ser ut som jeg får være fornøyd med 2.75 ghz dual prime stabil på den 175 som jeg har fra før. Blir å angre på denne her.

Lenke til kommentar
CCBWE 0551WPMW steppingen som jeg har ser ikke ut til å klokke så bra. Fint hvis andre med samme kommer med resultater her. Kjøpt hos Komplett.no

5619136[/snapback]

 

 

Min Opteron 170 CCBWE 0551WPMW makser ut på 2250mhz. Pokker er det mulig?! Den ser ut til å klokke dårligere enn laptoppen min. :p

 

 

Ser ut som jeg får være fornøyd med 2.75 ghz dual prime stabil på den 175 som jeg har fra før. Blir å angre på denne her.

5619366[/snapback]

Alle familer har et svart får, du har da vært maksimalt uheldig. Bruk angreretten og bestill ny.

Lenke til kommentar
Her er min rekk idag, har jeg ¨fått en bra cpu..min sin er kjøpt på komplett, fikk den i går.

5619832[/snapback]

 

Hei Fluesopp . Hvilken stepping fikk du ? Får min Opty 165 fra Psdata i dag eller imorgen , hadde vært fint om jeg fikk samme stepping som deg . Lover bra dette her :)

Lenke til kommentar

Hei på deg , jeg fikk ccwbe 0551, men er scoren min bra? jeg vet ikke hva som er bra på 165? dette er min første amd-klokk. Men hk ligger på 48grader under full dobbel prime, dette er vel ganske vanlig?..grunnen til at jeg spør er at jeg har ikke så mye greie på amd og temps og sånt.Skal kjøre en 4-5timers prime nå, den var stabil på superpi 8mb og 32mb, så nå skal jeg ta en prime på 4-5timer.

load på cpu 34-35, nb 38 og HK 48.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...