Gå til innhold

Den Store AMD DC Opteron oc tråden


Anbefalte innlegg

Bare bruk en vanlig barberblad,  den gamle typen, så er det bare å bruke den tida til å få his'en av. Viktig å være forsiktig.

5612811[/snapback]

 

Sant som du sier, men jeg og Oze skalperte en Winchester 3000, prøvde først med ett dårlig barber blad som bare knakk, så tilslutt gjikk jeg løs på den med leatherman`en min, kjørte den minste skrutrekkeren under hs, og vippet den opp og ned, HELE CPU`EN BØYDE SEG! Gjorde dette på alle fire sidene, tenkte med meg selv, denne cpu`en kommer aldri til å funke igjen. Men jo, den funka fint den. Null problem. Så de tåler faktisk mye mer enn jeg hadde trodd. Men det er farlig å komme i kontakt med core`n, dette er ett større problem på dual core, fordi core`n er større, og man har derfor større sjangs for å komme borti den.

 

Jeg skal poste noen bilder når det er gjort, sammen med resultater.

ArticOC har vel allerede gjort denne modden på Opty 165`en sin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville aldri ha tenkt meg å strippe min 175, bare for å oppnå litt bedre oc resulstater. Dessuten, når man fjerner hs'en, så må man ha en kjøler som kjøler der hvor kjernen er. Dvs at kjøleren må kjøle ned der hvor det trengs. Når hs'en er på, så vil en stor plate bli kjølt ned. Har en amd 3500+ liggende hjemme som bare støver. Den klokker 2.6ghz, får strippe den å se hva den klarer etter det.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Ja ArcticOC kjører sin Opty 165 naken. Man tjener ca 100 Mhz på å gjøre dette, eller lavere temp på den hastigheten man allerede kjører på. Jeg gidder ikke å gjøre dette på min 165.

5613956[/snapback]

 

Jeg gjør omtrent hva som helst for å få litt bedre ytelse.

Fjerne HS`en er en tilnærmet idiotsikker operasjon i mine øyne, og koster ingenting. Derfor skal det skalperes her! (Men jeg skal være mer forsiktig enn sist gang)

Lenke til kommentar
Ja ArcticOC kjører sin Opty 165 naken. Man tjener ca 100 Mhz på å gjøre dette, eller lavere temp på den hastigheten man allerede kjører på. Jeg gidder ikke å gjøre dette på min 165.

5613956[/snapback]

 

Jeg gjør omtrent hva som helst for å få litt bedre ytelse.

Fjerne HS`en er en tilnærmet idiotsikker operasjon i mine øyne, og koster ingenting. Derfor skal det skalperes her! (Men jeg skal være mer forsiktig enn sist gang)

5614730[/snapback]

 

Det vil kanskje koste litt om du har tenkt å selge Opteronen din i nær framtid, i form av lavere pris, dessuten er det ikke en naken opteron særlig attraktiv. Det blir som å kjøpe en skitten hore, men for noen vil det nok ikke ha betydning bare hun/den er god i senga/klokker bra. Uansett så regner jeg med at du kjøpte prosessoren for å ha den en stund.

 

Du vil muligens også oppleve problemer rundt det å få kontakt mellom kjøleribben og kjernen, siden den blir liggende litt lavere enn punktene der ribben hviler på plastikkrammen. Dette gjelder bare om kjøleribben er så stor at den hviler på rammen, så det vil nok ikke være et problem i det hele tatt om du bruker vannkjøling el.

 

Edit, leif: "lavere pris," ikke "laver pris." Æ e itj trønder..

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Synes nesten det er et "dårlig" resultat du har mean mean iskremmaskin! 0550UPMW har eg sett helt opp til 3.1GHz (god  vannkjøling). Hvilken kjøleløsning har du ?

5616060[/snapback]

Vel, man skal ikke ta alt for "god fisk".. spørs hvilke krav brukeren stiller til stabiliteten. 3,1 er laaangt over gjennomsnittet for vannkjøling, tipper 2750MHz er et mere realistisk mål (gjennomsnittlig).

Lenke til kommentar
Ja ArcticOC kjører sin Opty 165 naken. Man tjener ca 100 Mhz på å gjøre dette, eller lavere temp på den hastigheten man allerede kjører på. Jeg gidder ikke å gjøre dette på min 165.

5613956[/snapback]

 

Jeg gjør omtrent hva som helst for å få litt bedre ytelse.

Fjerne HS`en er en tilnærmet idiotsikker operasjon i mine øyne, og koster ingenting. Derfor skal det skalperes her! (Men jeg skal være mer forsiktig enn sist gang)

5614730[/snapback]

 

Det vil kanskje koste litt om du har tenkt å selge Opteronen din i nær framtid, i form av lavere pris, dessuten er det ikke en naken opteron særlig attraktiv. Det blir som å kjøpe en skitten hore, men for noen vil det nok ikke ha betydning bare hun/den er god i senga/klokker bra. Uansett så regner jeg med at du kjøpte prosessoren for å ha den en stund.

 

Du vil muligens også oppleve problemer rundt det å få kontakt mellom kjøleribben og kjernen, siden den blir liggende litt lavere enn punktene der ribben hviler på plastikkrammen. Dette gjelder bare om kjøleribben er så stor at den hviler på rammen, så det vil nok ikke være et problem i det hele tatt om du bruker vannkjøling el.

 

Edit, leif: "lavere pris," ikke "laver pris." Æ e itj trønder..

5615365[/snapback]

 

 

Lavere annen hånds verdi er revende likegyldig, den blir degradert til serveren min til sommeren når jeg går over på AM2, deretter kan jeg alltids kaste den, om ingen har lyst på den ;) Får jeg 100 mhz ekstra, er det verdt det, uten tvil.

 

Jeg er også klar over problematikken med "lavere" cpu, da jeg har gjort dette på en 3000 Winchester allerede. Men jeg har vannavkjøling, og bruker derfor ikke ramme, men skruer med fjærer. Jeg har kortere fjærer liggende, som passer perfekt.

Denne Opty`en skal få kjørt seg skikkelig!

Lenke til kommentar
Da har jeg fått testet min Opteron 170 0551 fra komplett, og det ser ut til at det er en skikkelig dårlig chip. Klarer ikke 2.4 en gang, uansett volt.  :nei: Rett og slett noe av det værste jeg har prøvd.

5617365[/snapback]

Så det var en på XS som fikk klokket myelengre etter å ha justert drive strength til 5/1 eller hva han brukte, på en lignende prosessor. Skal se om jeg finner det igjen..

 

edit: Fant det^^

 

Anyway I threw the chip in my rig under the stock AMD HSF and I couldnt get it past 2.4GHz for love nor money, and it wouldnt even boot to Win XP past 2.5GHz... I initially assumed it was a poor chip within the batch.

 

But then I started reading this thread and it was comments made by mag|c on Data and Drive strength that caught my eye. I read about his testing and I decided I had nothing to lose and tried his 5/1 recommendations..

 

WOW what a difference this made. Basically it cured all my stability issues and the UPMW now runs at exactly the same settings (2.8GHz) as the VPMW and is 24/7 stable for F@H and plays COD2 and FEAR not problems...

 

Tråden

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...